Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spikkelneus
Onze Tungsten heeft al maagklachten sinds hij in maart bij ons is komen wonen. Het is onbekend wanneer dit is begonnen, ik weet niets van zijn ziektegeschiedenis.
Het braken is nu onder controle door hem 4 maaltijden per dag te geven.
Hij krijgt ´s ochtends een tabletje emeprid en ´s avonds nog een okugest en iberogast druppels, omdat hij het geen 24 uur redt op alleen emeprid.

Nou ben ik bijna door de emeprid heen, en eigenlijk zou ik er mee willen stoppen omdat ik liever wat natuurlijkers zou geven.
Heeft er iemand ervaring met maag compositum van Groene Os?
Tungsten is niet klachtenvrij, hij is nog steeds vaak misselijk (heel veel kwijlen) en hij eet heel veel gras en stokjes en blaadjes en soms hele happen zand/modder.

Alle tips zijn welkom!
Door Janie2
Ik heb ervaring. Hier leek het weinig te doen.
Sanofor in combi met de Chinese maagkruiden tabletten deden het iets beter.

Heeft tungsten al eens Zitac gehad? En voeding gewisseld? Endoscopie?

Sterkte! Mijn reu is ook nog steeds niet volledig op de rit.
Door Bowiepluis
Hoi wat vervelend dat je hond deze klachten heeft! Ik herken het helaas. Mijn border terrier is allergisch en dat uit zich in maagproblemen (nachtelijk maagzuur). Hebben de afgelopen drie jaar al van alles geprobeerd. KVV, gestoomd, brokken.. zo gaat het aardig en zo fout. De afgelopen zes maanden heb ik snachts aardig wat buiten gelopen. Eliminatiedieet is een aanrader. Inmiddels zijn we er achter dat ze B12 tekort heeft. Dat houdt in: door klachten neemt B12 niet meer op, en het lichaam heeft B12 nodig om te herstellen. Misschien daar eens op laten testen?
Na van alles gedaan te hebben en diverse artsen te hebben geraadpleegd, knapte ze na 2 injecties ineens op.

En als dit voer wat je geeft ervoor zorgt dat hij misselijk is, dan zou ik denk ik op zoek gaan naar iets anders. Niet de symptomen bestrijden maar de oorzaak achterhalen?

Overigens geef ik net als jij de hond Iberogast bij rommelbuik en misselijk. Werkt echt!

En zitac.. inmiddels een achterhaalde pil. Hebben wij voor niks drie jaar gegeven. Uit studies is gebleken dat het niet werkt. Volgens de internist in Amsterdam. Omeprazol wordt nu voorgeschreven, maar heeft bij onze hond niet gewerkt, die werd er nog zieker van.
Door Spikkelneus
Lizzy schreef:Ik heb alleen ervaring met Leo (mijn echtgenoot) en maag compositum. En het hielp niet.... Kamille hielp beter.
Kamille is wel het eerste ingredient op de lijst, dus dat zit er redelijk veel in.
Ik gebruik het nu een paar dagen. De eerste nacht heeft Tungsten weer een keer gespuugd en de dag er na veel kwijlen. Inmiddels is het wel ´genormaliseerd´ naar af en toe misselijk, maar niet overdreven speekselen en ook geen spugen meer.
So far, so good.
Door Lizzy
Spikkelneus schreef:Kamille is wel het eerste ingredient op de lijst, dus dat zit er redelijk veel in.
Ik gebruik het nu een paar dagen. De eerste nacht heeft Tungsten weer een keer gespuugd en de dag er na veel kwijlen. Inmiddels is het wel ´genormaliseerd´ naar af en toe misselijk, maar niet overdreven speekselen en ook geen spugen meer.
So far, so good.
Misschien zit er iets in dat Leo in ieder geval geen goed deed...?
Het lijkt bij Tungsten dus wel wat te helpen! Dat zou mooi zijn!
Door Janie2
Bowiepluis schreef:Hoi wat vervelend dat je hond deze klachten heeft! Ik herken het helaas. Mijn border terrier is allergisch en dat uit zich in maagproblemen (nachtelijk maagzuur). Hebben de afgelopen drie jaar al van alles geprobeerd. KVV, gestoomd, brokken.. zo gaat het aardig en zo fout. De afgelopen zes maanden heb ik snachts aardig wat buiten gelopen. Eliminatiedieet is een aanrader. Inmiddels zijn we er achter dat ze B12 tekort heeft. Dat houdt in: door klachten neemt B12 niet meer op, en het lichaam heeft B12 nodig om te herstellen. Misschien daar eens op laten testen?
Na van alles gedaan te hebben en diverse artsen te hebben geraadpleegd, knapte ze na 2 injecties ineens op.

En als dit voer wat je geeft ervoor zorgt dat hij misselijk is, dan zou ik denk ik op zoek gaan naar iets anders. Niet de symptomen bestrijden maar de oorzaak achterhalen?

Overigens geef ik net als jij de hond Iberogast bij rommelbuik en misselijk. Werkt echt!

En zitac.. inmiddels een achterhaalde pil. Hebben wij voor niks drie jaar gegeven. Uit studies is gebleken dat het niet werkt. Volgens de internist in Amsterdam. Omeprazol wordt nu voorgeschreven, maar heeft bij onze hond niet gewerkt, die werd er nog zieker van.
Dat over Zitac is echt te kort door de bocht. Zantac en Zitac zijn h2-antagonisten en werken via het histamine systeem op de aanmaak van maagzuur.
Omeprazol gaan mijn hond finaal fout op, Zitac en Zantac perfect.

Het is maar net waar het probleem ligt bij de hond he...en dan vooral blijven kijken. Ik zag bij mijn hond binnen 3 dagen verschil en hij heeft het 6 weken gebruikt.
Door Bowiepluis
Geen idee of het kort door de bocht is. Faya heeft heel lang Zitac geslikt en pas nu zegt de dierenarts dat door nieuwe studies is gebleken dat het niet goed werkt. Ze schrijven het niet meer voor, ook de internist gaf dit aan. Maar als t bij jouw hond werkt, blijven geven zou ik zeggen! Gelukkig hoef ik op dit moment helemaal niks meer te geven.
Omeprazol werd Faya ook heel ziek van.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door