Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hylos
Xavi is van de leg en de situatie waar dat door komt kan ik momenteel niks aan veranderen, gelukkig is het tijdelijk.
Hij heeft stress wat zich o.a. uit in diarree en een rommelende maag en geen rust hebben overdag waardoor hij veel te weinig slaapt.
Ik zou hem graag iets geven wat hem rustig maakt maar wat geen nadelige effecten op zijn maag/darmen heeft want die zijn al zo gevoelig en liggen al overhoop.

Ik heb door de jaren al redelijk wat dingen op natuurlijke basis geprobeerd bij hem, zoals bijvoorbeeld hop capsules. Ik merk daar totaal geen verschil bij dus daar sta ik wat sceptisch tegenover. Ik wil ook niet weken hoeven testen of wachten, het moet vrij vlot kunnen werken want hij heeft er nu last van en het is gewoon echt sneu.

Heeft iemand tips?
Door pluk
Fioon schreef:Bach rescue?
+1
Dat werkt hier ook t snelst.

En daarbij zet ik van die tingel tangel relax muziek op. Gewoon op YouTube zoeken op: relax music dogs.

En als t kan iets om op te knagen geven. Daar komen endorfines en zo bij vrij.

Verstuurd vanaf mijn Wileyfox Swift met Tapatalk
Door hannabelgje
Hier helpt Puur Nervo, Puur Rust en rust compositum heel vlug (binnen een half uur) en goed.
Cbd olie werkt ook, maar niet zo vlug.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Border Bandit
Ik dacht ook meteen aan bach resque. :)

Misschien een bench waar hij verplicht rust krijgt? Met een handdoek erover zodat hij een veilig holletje heeft?

Sterkte met alle onrust.
Door Hylos
Bedankt voor al jullie tips! Ook die van de massage, zoiets zat ik ook al aan te denken dus fijn dat je het filmpje hebt gedeeld.

Ik heb zojuist Bach rescue gekocht en hem via een snoepje wat druppels gegeven. Het is wel de menselijke variant (met alcohol zag ik toen ik thuis was :-\ ) dus durfde niet teveel te geven.
Hij bleef wat ronddrentelen (ik was bezig spullen heen en weer te slepen, dus die onrust was logisch).
Nu heb ik hem gezegd op mijn bed te gaan liggen en lekker te slapen. Inmiddels is hij druk aan het snurken. :biggrin2: :D
Hopelijk kan hij hierdoor ook wat dieper slapen overdag. Hij staat namelijk in de sluimerstand.. er hoeft maar iets te zijn of hij staat overeind.

Hij heeft een hele grote bench waar hij graag in gaat. Het geeft hem idd rust omdat hij dan even geen keus heeft. We hebben al besloten hem daar vaker in te doen.

Grootste euvel is dat ik de komende 3 weken extra moet werken. Dan ben ik bijna 9 uren van huis. Nu is er wel iemand thuis hoor, maarja.. zij zeggen dat hij toch alleen maar de hele dag op mij ligt te wachten.
Daarom hoop ik dat dit spul goed werkt en hem daar even doorheen helpt. Ik zie het graag anders maar dat kan helaas even niet.

Zijn ontlasting is vandaag iig al weer beter; geen diarree meer! Ik wandel nu ook bewust kortere stukjes met hem. Lange stukken, meerdere malen per dag, op onbekend terrein is allemaal extra stress.
Door Kaela
Ik lees het nu pas, wat sneu voor Xavi :(
Misschien kunnen je ouders hem, als jij extra werken bent, ook bach geven en dan even verplicht in de bench?

Hopelijk vindt ie zijn rust snel weer. Knuf voor jou en Xavi!
Door pluk
Ik las je bericht als dat je iets meer acuut nodig had. Maar in deze situatie zou je ook nog Zylkene kunnen overwegen. In tijden van onrust reageert Scott daar goed op. Het duurt wel een dag of twee voor 't werkt bij hem.
Door Hylos
Kaela schreef:Ik lees het nu pas, wat sneu voor Xavi :(
Misschien kunnen je ouders hem, als jij extra werken bent, ook bach geven en dan even verplicht in de bench?

Hopelijk vindt ie zijn rust snel weer. Knuf voor jou en Xavi!
Dankjewel!
Ik heb hem voordat ik naar het werk ging nog wat druppels gegeven.
Volgens mn ouders is het prima gegaan verder. Ze zijn zelf ook een paar uren weggeweest.. ik denk dat het voor zijn rust wel even fijn is.
Zodra mensen heen en weer beginnen te lopen en dingen gaan doen wordt hij erg onrustig, icm alle veranderingen was dat even teveel denk ik.
Ik vind hem er vandaag goed uit zien. En gelukkig was ik een uurtje eerder thuis. :) Hij lag net al lekker in de stoel te slapen en ligt nu achter me op bed.
pluk schreef:Ik las je bericht als dat je iets meer acuut nodig had. Maar in deze situatie zou je ook nog Zylkene kunnen overwegen. In tijden van onrust reageert Scott daar goed op. Het duurt wel een dag of twee voor 't werkt bij hem.
Klopt, graag iets wat erg snel werkt. Ik heb hier en daar even wat opgezocht over Zylkene, zoiets zou ook een optie zijn. Voor nu laat ik het hier even bij.
Je zei overigens nog iets over lekker knagen. Das niet helemaal aan Xavi besteed. :biggrin2:
Sowieso eet hij niks als hij alleen is. En verder is hij nogal zinnig. ::) Maar zodra zijn darmpjes weet wat oke zijn kan hij wel weer eens iets lekkers te knagen krijgen.
Door Kaela
Dat klinkt al weer beter. Het is ook wat voor het mannetje en er is niets aan hem zo van slag te zien. Hopelijk zet de stijgende lijn door!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door