Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fire1977
Goedemiddag,

Heb een vraagje wie weet dit kun je bij een hond de lymfeknopen voelen?
Als ik bij mijn chihuahua onder de oksel aai voel ik aan beide kanten een rond kliertje van de grote van een erwt is dit een lymfeklier of wat anders? Spiertje ofzo? En is die dan opgezet of voel je die een klein beetje zitten.
Maakte me een beetje zorgen alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Fire1977 op vr 07 apr 2017, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
Of je lymfeknopen kunt voelen, weet ik niet, maar mijn Max heeft ook zo'n erwtje tussen de voorpoten. Mijn da zei dat dat een vetknobbeltje is, en het is ook iets kleiner geworden inmiddels. Of bedoel je met 'onder de voorpoten' iets anders? En is het beweeglijk? Kun je hem helemaal voelen, dus zeg maar los van de rest van het weefsel pakken? Of zit hij duidelijk vast?

Edit: Max heeft dat wel maar aan één kant.
Door Fire1977
Bedanjt voor je reactie.
Nou ik had het eigenlijk verkeerd gezegd het is onder de oksel bij de voorpoten. Je voelt het als je een draaiende beweging maakt bij de borstkast. En dan aan beide kanten voel ik het.
Door Kaio
Ja je kunt ze voelen, sommige beter dan anderen.
Als ze vergroot zijn is het natuurlijk makkelijk voelbaar, maar ook niet vergrootte zijn te voelen. Heb hier destijds die van kaio met de andere 2 vergeleken.
Nou weet ik niet hoe groot die van een chi horen te zijn, een erwt klinkt bij mij prima in de oren maar eh dan kijk ik naar mijn ras. Dus voor jou chi durf ik geen uitspraak te doen. En anders even voor de zekerheid laten voelen bij de DA ?
Door Fire1977
Ok, dus je voelt ze wel.
Nou eigenlijk is het nog kleiner dan een erwt hoor en het is zacht en floept heen en weer. Zal anders nog wel even bellen.
Weet niet eens zeker of het een klier is misschien is het een spier of een melkklier ofzo.
Door MillyMol
Als het heen en weer floept dan is de kans dat het een lymfeklier is volgens mij niet heel groot. Dan denk ik meer aan een vetbultje of een cyste. Meer waarschijnlijk is het inderdaad een spiertje, vooral omdat het aan beide kanten zit. Maar als je twijfelt en je zorgen maakt kun je altijd even naar de DA. Better be safe then sorry...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door