Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Voor de hond van mijn schoonouders...

1 van hun Rottweilers is ernstig ziek. Hij werd onwel en bleek bijna geen bloed meer te hebben. Gedacht werd aan een gigantische inwendige bloeding maar er werd niets gevonden. Dat bloed was gewoon weg. :o
Hij heeft diverse bloedtransfusies en bloedplasma gehad en is weer aan de beterende hand, maar een oorzaak is nog altijd niet gevonden.

Hij staat momenteel op prednison en heeft weer wat energie en eetlust. De bloedwaarden verbeteren langzaam maar het gaat echt erg traag. Eerst was er, bij gebrek aan diagnose, de verdenking voor rattengif maar dit is negatief gebleken. Er zat geen gif in zijn bloed.

De vraag is nu: hoe nu verder.
Het enige wat opvalt is dat hij kortgeleden de L4 enting heeft gehad, naast de gebruikelijke coctail van zo'n beetje alles wat een da in een hond kan spuiten + de rabies (en dat alles fijn tegelijk natuurlijk).
Hij eet brok gecombineerd met smuldier (ja, ik weet het, maar het is niet mijn hond).

Iemand een idee? Zou die coctail een oorzaak kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door Hope op za 01 apr 2017, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Spikkelneus
http://www.dogsnaturallymagazine.com/65 ... -your-dog/

Ik vermoed dat je afbraak van rode bloedcellen bedoeld? Staat in dit lijstje op nr 25 als ´bijwerking´ van de rabies vaccinatie....
Thrombocytopenie (te weinig plaatjes) staat niet in deze lijst, maar zoals de auteur al stelt, is de lijst niet compleet.

Is er een beenmerg biopt gedaan? Of van de milt? Uitgebreid bloedonderzoek naar mogelijke (teken-)ziektes?

Sterkte in elk geval....
Door Hope
Spikkelneus schreef:http://www.dogsnaturallymagazine.com/65 ... -your-dog/

Ik vermoed dat je afbraak van rode bloedcellen bedoeld? Staat in dit lijstje op nr 25 als ´bijwerking´ van de rabies vaccinatie....
Thrombocytopenie (te weinig plaatjes) staat niet in deze lijst, maar zoals de auteur al stelt, is de lijst niet compleet.

Is er een beenmerg biopt gedaan? Of van de milt? Uitgebreid bloedonderzoek naar mogelijke (teken-)ziektes?

Sterkte in elk geval....

Ja, excuus, ik bedoelde afbraak van rode bloedcellen.
Hij heeft 3 transfusies en twee keer plasma gehad. Er is zeer uitgebreid bloedonderzoek gedaan in Wageningen, er zijn scans gemaakt en er is een biopt gedaan al zou ik moeten vragen waarvan precies.

Hij is drie weken voor hij ziek werd geënt met:
Novibac KC
Novibac DHP
Novibac L4
Novibac Rabiës
Alles op 1 dag.

Hij kreeg eerst langzaam een steeds slechtere eetlust, daarna geen zin meer om mee te fietsen, wilde later niet meer wandelen en op de dag dat hij bijna doodging stortte hij compleet in. Reageerde niet meer op prikkels, kon niet meer overeind, ademde zwaar. Ze hebben hem toen met spoed opgehaald van de da en daar heeft hij bloed gekregen. Krijgt nu prednison in vrij hoge dosering om het imuumsysteem te onderdrukken zodat er niet nog méér cellen worden afgebroken.
Door hamada
Kan komen door een autoimmuun ziekte.
Mijn vader had dit en heeft 3 jaar prednison gehad. Steeds wisselend in dosering, afhankelijk van de bloedonderzoeken.
Door Hope
MillyMol schreef:Hebben ze een Coombs test gedaan bij de hond? Deze zou kunnen bewijzen dan wel uitsluiten of het om een auto-immuun reactie gaat.
Ik ga hier eens naar vragen. Dank!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door