Moderator: Lizzy
Kiraly schreef:Was er van slag van. Kate, f1 kruising labradoor poedel. 8 jaar en 10 maanden. Al 4 jaar schildklier patient maar reageert goed op de medicatie. Senior check gedaan. Suiker en cholestrol 0,3 boven normale waarden. Nuchter geprikt. Creatine waarden 252. En nu? Ze is niet ziekt valt niet af. Speelt, wandelt rustig 11 km. Oja rest van bloedprikken was geen probleem zei hij. Alleen de creatine waarden. Plassen is sinds haar steralisatie al = buiten is plassen. En verder weet ik het niet. Krijgt kvv, groente. Heeft overgewicht, ondanks lange wandelingen. Geen snoep. Heel af en toe een stukje gedroogde kipfilet(gekochte) of lamsluchtpijpje (gedroogd gekocht). Wat heb ik in october november anders gedaan, ik heb haar heelmoestableten gegeven op aanraden van degene van het reformhuis. Ze liep mank omdat ze haar tenen ooit gebroken heeft toen ze een jaar was. Ik ging voor traumeel en kwam met heermoes thuis. En het werkte. Eerst 2 later 1 tablet. 2 maanden gegeven. Niet langer. Kan dit invloed/oorzaak zijn? Of vette pech? Verder eet ze goed, maar ik ben bang. Ik heb een sharpei gehad die had van de 1 op de andere dag last van nierfallen en was binnen een week weg. Wat moet ik doen, nierdieet, of fosfor verminderen. Alle tips zijn welkom. Da zei alleen evt hills.Wat vond je dierenarts zelf van de iets hogere suikerwaarde? Wat hebben jullie afgesproken nu? Hoe was het ureum/BUN? Is de urine gecontroleerd? Wat kwam daar uit?
Kiraly schreef:Dankjewel Lizzy, er is geen urineonderzoek geweest. Suiker moest ik me niet druk overmaken. Over paar weken opnieuw prikken. Heb een email gestuurd over een kopie van alle waarden. Het topic had ik gevonden en gelezen. Gaan we in praktijk brengen, al mee bezig. Gaat zeker morgen solidago halen, heb zalm olie in huis maar dat is omega 3 en 6 is dat goed? Of alleen 3?Ik weet niet of dat invloed heeft maar dat lijkt me niet. Er wordt zo vaak bloed naar een lab gestuurd en dat is soms een halve dag onderweg.
Dit onderzoek heb ik bij onze dierenarts in hongarije laten doen, aangezien ik daar veel ben. Ik dacht ze wordt bijna 9 laat ik eens kijken hoe het bloed is. Ze is totaal niet ziek of iets in die zin. Ga nu even opzoek naar een dierenarts in de buurt van ridderkerk en niet de dierenkliniek want daar ben ik niet zo fan van. De dierenarts daar in hongarije heeft zelfonderzoek gedaan en opgestuurd naar budapest. Is net als utrecht. Ik vraag me alleen nog af of de creatine waarde ook op loopt als een buisje bloed bijvoorbeeld 10 min ligt te wachten, is er iemand die dat weet? Zodra ik verder wat weet meld ik dat.
Kiraly schreef:Even een kleine update. Het ging even slecht met haar. Ze kreeg hele dikke lymfklieren. Ging ook heel snel van niks naar super dik overal op haar lijfje. Van vrolijke spring in het veld naar in 1 klap lusteloos. We hebben alles opnieuw laten prikken en van de klieren zijn biopten genomen. Urine ingeleverd. Ph was 7.5. Stripje zei dat het goed was maar onder de microscoop zat er bloed en eiwit in. Ze zei struviet. En dan moet je wachten, en ga je naar huis met dat het flink foute boel is. De uitslag duurde even, maar eindelijk het verlossende telefoontje. Goed en slecht nieuws. Geen lymfklierkanker, bloed helemaal goed, nierwaarden prima. Sprong wel even een gat in de lucht, maar geen idee wat ze wel heeft. Ze heeft nu 14 dagen antibiotica, dan weer urine nakijken en kijken hoe de klieren zijn. Ik kan de waardes nog niet laten zien want er is een probleem met het email verkeer bij de dierenarts.Hoe voelt ze zich op het moment?
Maar zal ik haar nu iets geven om haar urine zuurder te maken? Ze krijgt nu solidago en dat blijf ik haar verlopig geven. Bij de antibiotica doxoral is het wijs om iets te geven wat haar daar bij ondersteunt? En zoja wat?
Nu de nierwaardes goed zijn, nierdieet blijven volgen of gewoon voeren?
Oh en nog een vraag, bij lichamelijk onderzoek bleek ze ook best wat atrose te hebben, nu geef ik haar glucosemine omdat ze wat stijver was, maar ze liet het eigenlijk nooit zien dat ze ergens last van had/heeft? Wat kan ik haar daar het beste voor geven om haar te helpen? Sorry voor alle vragen maar voel me ineens knap onzeker
Furthermore, you must be very careful in giving glucosamine to a dog with liver or kidney issues, as it can cause kidney damage and liver failure, even in low doses, to dogs that have these types of issues. - See more at: http://boneo.bio-rep.com/blog/dog-healt ... MeOln.dpufDus ik zou eerder een goede visolie gaan geven. Dat is goed voor de gewrichten en dat is ook goed voor de nieren.
Kiraly schreef:Dankjewel voor je reactie. Stop ik met de glucosamine. Ga ik langzaam richting normaal eten. Solidago wel blijven geven toch?Ja, ik zou voorlopig even Solidago blijven geven. Maar dat op een gegeven moment ook stoppen en dan kijken hoe het met de niertjes gaat.
Ik zie haar met de dag weer vrolijker worden. Wil weer spelen met de bal en wil ook weer mee naar buiten. Als de antibiotica klaar is gaan we zeker weer voor de urinecontrole. Visolie krijgt ze en ga ik zeker mee door.