.... ik durf het bijna niet te plaatsen... maaaaaar.... we zijn de prednison weer aan het afbouwen. We zitten nu op 2,5 mg om de twee dagen, al bijna twee weken.
Ik heb overleg gehad met Lisette en ze gaf aan dat Spot zijn verhaal wel vaker gebeurt bij honden met zijn klinisch beeld. Besloten om nog geen tweede mening te zoeken. Ik heb mij al eens verdiept in andere medicatie en er is gewoon niet zoveel.
Waar we wel achter gekomen zijn: als hij een aanval heeft, werkt buscopan als een tierelier. Ik vroeg aan Lisette Overduin of ik dat kon proberen na een tip van een vriendin. Zij had er geen bezwaar tegen maar leek bijna verbaasd dat mijn eigen DA dat niet genoemd had. T
Hij heeft ook nog 1x een aanval gehad toen Shadow vlak daarvoor ook ziek was. Ipv pred op te hogen: 1x buscopan toen ik op een ochtend voor de 6e keer buiten stond met een hond die geen rust had (Steeds loze aandrang): binnen een kwartier lag hij heerlijk rustig in zijn mand te slapen en 's middags at hij weer gewoon. Prednison niet op hoeven hogen. Dus dat hebben we in ieder geval achter de hand voor als hij een terugval heeft.
Ik heb de zalmbrokken weer uit het dieet gehaald, hij krijgt de trovet konijn en en voorzichtig wat Wolfsblut konijn/haas (die is obv scharrelkonijn, dus dat vind ik eigenlijk prettiger dan de Trovet) en ook dat verdraagt hij. Snacks alleen obv konijn en dat lijkt allemaal goed te gaan. Af en toe een worteltje lukt ook.
De Phytonics Clear intestine heb ik inmiddels ook gestopt en ik merk geen verschil.
Hij is goed op gewicht, er zit gewoon een klein speklaagje op

Hij weegt dan ook ruim 28.5 kilo nu, de reus.
Ik wilde er eigenlijk een foto bijplaatsen maar de tinypic werkt niet bij mij ?
Ik weet niet zeker of deze werkt:
afgelopen vakantie in Oostenrijk. Hij ziet er best goed uit voor een brokken-pree-hond