kreeg deze mail vandaag en je begrijp het al het zal aan verse voer liggen.
ik kreeg vandaag een mail over een hondje wat gefokt door mijn moeder [ die leeft niet meer]
ik hier persoonlijk nog nooit van gehoord hoor graag of jullie dit herkennen / oorzaak / en behandeling :
Onze Guusje is 14 dagen geleden begonnen met overgeven. Na 3 dagen een bezoek gebracht aan de dierenarts en daar dachten ze aan een infectie. Daar heeft ze pijnmedicatie gekregen en anti-misselijk-spul. De volgende dag kreeg ze last van vreselijke diarree. Dit hield helaas niet meer op en ze is afgelopen vrijdag met flinke uitdrogingsverschijnselen, veel afgevallen en zeer verzwakt opgenomen bij de dierenarts.
Daar hebben ze de afgelopen dagen flink wat onderzoeken gedaan maar ze knapt nog steeds niet op, het is nu zeer zorgwekkend. Het eiwit percentage in haar bloed is extreem laag en blijft ook nog steeds dalen. Eigenlijk zouden ze een endoscopie moeten doen maar ze is te zwak dat de narcose haar nu fataal zal zijn.
De diagnose die ze nu gesteld hebben ; eiwit vloeit weg uit de dunne darm.
De oorzaak moeten ze dus via een endoscopie achterhalen maar zou kunnen zijn; kanker of een flinke ontsteking danwel infectie. Dit alles zou genetisch bepaald kunnen zijn.
Wij zijn heel benieuwd of je mogelijk meer eigenaren uit dit nestje hebt gehoord over dergelijke klachten? Of dat je misschien wel ideeën hebt die ons verder zouden kunnen helpen?
Uiteraard kan het ook 'gewoon' zo zijn dat we ontzettende pech hebben.
We zijn allemaal van slag hier en zeer verdrietig en hopen ontzettend dat ze er weer bovenop komt.......... dus alle info die helpend zou kunnen zijn, is welkom.
Heel erg bijzonder ook dit hele proces omdat tot 14 dagen geleden Guusje een ontzettend lief, speels en aanhankelijk hondje was die nog nooit ziek is geweest.
We voeren haar nog altijd vers.