Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
Laat ik het eens proberen of ik mss met tips van hier verder kom.

Tom eet op een paar maanden na al zijn hele leven vers. Hij kan niet zo heel goed tegen kip maar dat is het enige probleem wat ik ooit gehad heb, geen allergie maar als ik elke dag iets van kip geef gaat ie aan de dunne.

Op barf hield ik 50% botvlees aan en dat ging prima.

Nu krijgt hij al een poosje Barfmenu van TinLo en dat is de eerste kvv waar hij goede en regelmatige ontlasting op heeft. Hiervoor heeft ie CB gehad (diarree) Dogmeat kvv (krijtpoep) en af en toe iets van de budgetmerken wat ook varieerde in hoe het viel.
Maar ernstige dingen nooit gehad.

Hij eet de kennel en natuursmaak. En hij eet het met smaak, hij zit goed in zijn vacht, tanden zien er mooi uit, enige is dat hij regelmatig buikpijn heeft, hij eet dan gras heeft een avond buikpijn, de volgende morgen diarree en dan is het weer over. En dat graseten is nu fout gegaan, de buikpijn bleef hangen en hij wilde helemaal niks meer. In overleg laxeermiddel gegeven en toen kwam er dus een hele dikke prop onverteerd gras mee.
Ik heb een poos groentemix gegeven en volgens mij had hij er toen geen last van dat ie gras wilde eten. Ik zit nu uit te griepen maar zodra ik weer op de been ben ga ik groentemix maken.
Ik zou alleen zo graag weten of dit een link is die mijn hoofd gemaakt heeft of dat het herkenbaar is.
Ik heb ook een poos een pensdag gehad, elke week een dag alleen pens, en ik geloof dat hij het toen ook niet had. Of hij het op barf had weet ik niet meer eerlijk gezegd....
Door src_esther
Ko eet beduidend meer gras als hij geen groentemix of een groentemix met weinig bladgroentes krijgt.

Als Tom niet zo goed tegen kip kan, zou je dan niet kunnen proberen minder kip te geven? Wat mij opviel is dat bij Tinlo de BARFmenu – Compleet vrij veel kip bevat, namelijk Kip, Natuurlijk! (Rund en Kip) en Lam (Lam en Kip). Ik weet niet hoe dat met de BARFmenu Kennel zit.
Door Martine-Tom
Nog niet bij stil gestaan, de kennel bevat wel kip maar minder dus voorlopig blijf ik even bij de kennel dan.

Bijzonder dat jij ook merkt dat bladgroente verschil maakt, dat was me nog niet opgevallen, maar zal deze ronde in elk geval voor genoeg bladgroente zorgen!
Door Lazy Garfield
Zoals je wellicht wel gelezen hebt heb ik af en toe met Saartje ook maag/darmproblemen. Misselijk en graseten. Ze heeft weken achter elkaar nergens last van en dan ineens weer even wel. Het is heel moeilijk daar een oorzaak voor te vinden. Wat hier wel erg goed helpt is 's avonds voor het slapen gaan een klein scheutje warme geitenmelk en ik geeft haar elke avond wat Puur Maag door het eten. Dat versterkt het slijmvlies van de maagwand en helpt erg goed, Bovendien is het homeopatisch en kan dus zonder problemen langere tijd gegeven worden.
Door Martine-Tom
Lazy Garfield schreef:Zoals je wellicht wel gelezen hebt heb ik af en toe met Saartje ook maag/darmproblemen. Misselijk en graseten. Ze heeft weken achter elkaar nergens last van en dan ineens weer even wel. Het is heel moeilijk daar een oorzaak voor te vinden. Wat hier wel erg goed helpt is 's avonds voor het slapen gaan een klein scheutje warme geitenmelk en ik geeft haar elke avond wat Puur Maag door het eten. Dat versterkt het slijmvlies van de maagwand en helpt erg goed, Bovendien is het homeopatisch en kan dus zonder problemen langere tijd gegeven worden.
Het gekke is dat ik echt niet het idee heb dat hij misselijk is. Behalve gras eten wat merkte jij nog meer qua misselijk?
Hij spuugt niet in elk geval. Naar mijn idee is het echt puur de darmen waar het op slaat.
Door Lazy Garfield
Als ze gras gaat eten, poept ze kort daarna dun. En ze wil dan niks eten. Spugen doet ze niet en mee naar het bos wil ze ook wel dan merk ik niks aan haar.
Door Martine-Tom
Tom wil dan ook echt niet lopen en als ie al loopt staat ie met een bolle rug. Zijn buik is dan ook echt keihard.
Ik heb al eens maagzuurremmers geprobeerd maar dat gaf in elk geval geen verschil. Ik zal die Puurmaag eens testen :)
Geef jij groentemix?
Door Lazy Garfield
Martine-Tom schreef:Tom wil dan ook echt niet lopen en als ie al loopt staat ie met een bolle rug. Zijn buik is dan ook echt keihard.
Ik heb al eens maagzuurremmers geprobeerd maar dat gaf in elk geval geen verschil. Ik zal die Puurmaag eens testen :)
Geef jij groentemix?
Ja dan zou je zeggen dat het maag/buikpijn is. Saartje heeft geen harde buik, ze rilt dan alleen wat meer.
Ja ik geef elke dag groentemix. Google maar eens op Puur Maag, lijkt me geen verkeerd spul voor de maag.
Door bloemetje
Hoor je het ook rommelen? Hier heeft guus het soms en Danny ook. Ik geef ze iets te eten. Koekje of wat ik dan ook heb en als dat niet helpt geef ik buscopan. Dat heb ik in voorraad van de dierenarts. Helpt heel snel.
Ik had hier het idee dat het stress gerelateerd. Guus en Danny eten ook van pup af vers. Guus heeft nooit brok gegeten Danny wel een paar maanden geloof ik.
Bambi heeft het nooit maar die heeft een maag van plaatstaal. Die heeft wel eens een bak satésaus gejat en ook daar kreeg ze niets van.
Mijn vorige cavalier had het ook. Ik heb wel eens een foto laten maken van haar buik en daar was alleen maar heel veel gas op te zien verder niets. Bij hier hielp alleen buscopan. Bij Danny is afgelopen maandag bloed getrokken en dat was prima en die had het die ochtend nog.
Door Lazy Garfield
bloemetje schreef:Hoor je het ook rommelen? Hier heeft guus het soms en Danny ook. Ik geef ze iets te eten. Koekje of wat ik dan ook heb en als dat niet helpt geef ik buscopan. Dat heb ik in voorraad van de dierenarts. Helpt heel snel.
Ik had hier het idee dat het stress gerelateerd. Guus en Danny eten ook van pup af vers. Guus heeft nooit brok gegeten Danny wel een paar maanden geloof ik.
Bambi heeft het nooit maar die heeft een maag van plaatstaal. Die heeft wel eens een bak satésaus gejat en ook daar kreeg ze niets van.
Mijn vorige cavalier had het ook. Ik heb wel eens een foto laten maken van haar buik en daar was alleen maar heel veel gas op te zien verder niets. Bij hier hielp alleen buscopan. Bij Danny is afgelopen maandag bloed getrokken en dat was prima en die had het die ochtend nog.

Als ik deze link lees, geen buscopan:
https://www.mcvoordieren.nl/hond-buikpijn
Door Martine-Tom
bloemetje schreef:Hoor je het ook rommelen? Hier heeft guus het soms en Danny ook. Ik geef ze iets te eten. Koekje of wat ik dan ook heb en als dat niet helpt geef ik buscopan. Dat heb ik in voorraad van de dierenarts. Helpt heel snel.
Gister rommelde het als een gek, en winden!! Ik had ergens verwacht dat ie aan de race zou gaan maar dat is dus niet gebeurd, normaliter wel...
Stress, zou kunnen ik heb nu niet het idee dat dat zo is maar ik ga er eens op letten. Ik ben wel de hele week ziek geweest dus mss dat ie dat toch raar vond ofzo.
Door bloemetje
T is hier ook soms uit t niks hoor. Het is het enige wat ik er nog enigzins aan kon linken zeg maar. Hier rommelen ze dan ook zo en hard! Maar winden dan weer niet.
Bambi wel trouwens.. iedere avond als ik haar eten maak ::) :biggrin2: . Misschien zouden ze dat moeten doen en hebben ze er dan minder pijn aan ;D
Door Carlo_040
Ik denk dat je ook beter meer kunt afwisselen met verschillende worsten dan enkel 2. Ik geef overigens ook Barfmenu van Tinlo en ze hebben ook "deluxe" dozen die mijn pup goed bevallen, dat is wellicht een goede optie voor jou aangezien het géén kip bevat, uit mijn hoofd zijn het Lam, Konijn, Eend, Paard en Vis Premium.

Maar bij het ontbreken van groentemix met bladgroente lees ik wel vaker dat dit grazen veroorzaakt, een goede groentemix bevorderd ook de stoelgang/enigzins laxerend en dit zou ik dan ook zeker terug brengen in de voeding.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door