Echt stevig balen is dit. Al een hele tijd (2 of 3 maanden denk ik) vinden wij Raul wat schraal worden. Maar dat hebben we opgelost door hem meer eten te geven. Hij is inmiddels van ongeveer 600 gram al naar zo´n 800 gram per dag. Hij weegt 21 kilo. Dat is door het meer voeren wel gelijk gebleven.
En ik vond hem de laatste tijd ´anders´ maar ik kon niet uitleggen hoe dan. Het was ook heel subtiel, veranderde oogopslag, meer was het eigenlijk niet.
Tot hij afgelopen vrijdagochtend als eerste bij de voordeur stond en verschrikkelijk nodig moest plassen - dat is ongebruikelijk. En vervolgens de hele dag alleen plaste en dronk en meer plaste en meer dronk.
Zaterdag voelde hij zich echt slecht, sloom en uitgedroogd, dus ik heb hem infuus gegeven. Zaterdag en zondag (en vandaag nog steeds) ongeveer elke anderhalf uur plassen en daarna direct weer drinken. Ook ´s nachts. Godzijdank slapen wij beneden dus op een gegeven moment staat hij naast mijn bed en strompel ik even naar de achterdeur. En dat zo 3-4 x per nacht.
Vandaag dus maar een bloedje gedaan: verhoogde nierwaarden. Weliswaar minimaal verhoogd, maar ja, ik had hem ook al 3 dagen gespoeld. Net ook even een stripje in de urine gehouden en ja hoor, eiwit er in. En een pH van 8.
Verder alles in bloed en urine gelukkig normaal.
En nu ga ik vanaf morgen maar met het barf-nierdieet beginnen. En solidago en cranberry halen. Dan geef ik hem lekker nog een paar dagen infuus bij, want ik merk dat hij daar echt flink van opknapt gedurende enkele uren.
Tja, en dan wordt het afwachten, hoe lang dat goed blijft gaan en waar en wanneer het schip strandt.
Ik baal als een stekker, maar ik ben ook blij dat ik nu weet waarom hij zich zo beroerd voelt en waarom hij magerder werd. En ik kan nu gericht wat voor hem doen, dat geeft ook een gevoel van controle.
Ik heb geen echte vragen voor het forum, maar ik wilde graag mijn verhaal even kwijt want ik vind het wel heftig allemaal. Zeker voor een hond van pas 4,5 jaar oud. Zo heeft hij zijn eigen topic en kan ik de ontwikkelingen een beetje bijhouden.