Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ja wat we allemaal meemaken... Nooit geweten dat het mogelijk is om je zo veel zorgen te maken!!  :-\
Vandaag is hij nog steeds erg moe en vanmorgen nog een beetje misselijk. Maar een pilletje daartegen heeft ervoor gezorgd dat hij wel eet en drinkt. En alles blijft nu binnen!
Geen bloed meer in zijn ontlasting gezien.

Cindy hebben AL jouw honden het gehad? Wat een drama moet dat ook geweest zijn  :-*

Nouja, het is ondanks al zijn kwalen wel een erg levenslustig mannetje die Julius. Hij stond vanmorgen in bed met zijn piepbeest in zn bek ineens bovenop mijn borst om te zeggen dat hij naar buiten wilde  :P dat doet me goed. Verder dan een klein rondje kwamen we weer niet, maar ik zie weer wat spirit  ;).
Roosjes3 schreef:
Cindy hebben AL jouw honden het gehad? Wat een drama moet dat ook geweest zijn  :-*

Ja alle 4. Jesse was er het ergste aan toe, die 4 dagen hondsberoerd geweest met bloedspugen en (bloed)diarree. Gelukkig heb ik altijd wel emperid in huis dus de top van de misselijkheid konden we afvlakken. Maar toch na 4 dagen naar de DA geweest, ze bleef namelijk wel genoeg drinken en die heeft een AB gespoten en AB meegegeven (uiteindelijk bleek het dezelfde AB te zijn die ik nog thuis had). Misty was die dag daarvoor begonnen met bloedspugen dus die ook maar mee. Praktisch zelfde regime. Smokey is 1 dag hangerig geweest en niet eten en spugen maar geen bloed. Dusty heeft 2 dagen diarree gehad en misselijk maar die heeft geen AB ofzo gehad om er doorheen te trekken. Voor Jesse heb ik echt even gevreesd...

Blij om te lezen dat je mannetje zich weer iets fitter voelt!
Hoi allemaal!

Heel lang geleden dat ik actief ben geweest hier, maar eigenlijk omdat we sinds het beginnen met Atopica in wat rustiger vaarwater terecht kwamen met Julius en zijn jeuk en darmklachten. Ook druk geweest met afstuderen en een baan vinden, dat was nog wat ;)

Inmiddels zit Julius alweer bijna 1,5 jaar op Apoquel, zonder zichtbare of merkbare bijwerkingen (afkloppen). Hij is bijna 5 jaar oud.
De Atopica bezorgde hem woekerend tandvlees en daar had hij veel last van. Dus overgestapt naar Apoquel. Zowel op de Atopica als op de Apoquel kreeg hij de maximale dosering voor zijn gewicht en helaas is het niet gelukt om dat een beetje af te bouwen. We hebben er noodgedwongen vrede mee, want Julius is (ogenschijnlijk) gezond.

Al met al ruim 2 jaar gezocht naar natuurlijke en dieet-oplossingen, in combinatie met desensibilisatie van Artuvetrin, allemaal zonder resultaat. Toen 1,5 jaar Atopica en nu al 1,5 jaar Apoquel. Hij kan nog steeds alleen gestoomde voeding verdragen, dus nog steeds slaan we maandelijks zo'n 60 bakjes Renske natvoer in ::) .

Ik zit te spelen met het idee om nu hij 'stabiel' is, toch weer met supplementen te starten zodat we in de toekomst misschien wel de Apoquel wat kunnen afbouwen. Daarvoor ga ik nu weer een beroep op de collectieve wijsheid van Barfplaats doen :) .
Ik vind dit lastig. Mijn eerste gedachten is "probeer hem langzaam van de blik-meuk af te halen" maar ik kan niet inschatten of dat een goed idee is.... En qua supplementen vind ik het ook lastig. Mijn eerste gedachten is om van kurkuma de zogenaamde Golden Paste te gaan maken. En probiotica te gaan geven. En omega 3 vetzuren, in de vorm van een goede visolie. Hoewel dat qua darmen mogelijk niet goed uitpakt.... Aan de andere kant moet je jezelf ook wel afvragen of je dit allemaal wilt riskeren. Je hebt nu een blije "gezonde" hond..... Goed, je kunt natuurlijk altijd weer de Apoquel verhogen, mocht hij niet goed reageren.
Dankjewel Lizzy, je zet precies de dingen op rij die al tijden als losse flodders door mijn gedachten spoken. Ik ga één voor een deze dingen eerst eens uitproberen, met tussenpauzen, om te zien hoe hij erop reageert. Zijn we denk ik wel weer een tijdje zoet mee :). Het belangrijkste is inderdaad dat hij gewoon happy kan zijn.

Dank!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door