Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mizzsylver
Dali, mijn jongste telg, een Duitse herder teef van 8 maanden, heeft aan beide ellebogen leggers.
Veel is er niet aan te doen, ze is nogal lomp en ploft er op om te liggen en ook met spelen ontziet ze haar ellebogen niet.

Maar ze worden wel erg vol en ik vroeg me af of er misschien supplementen, kruiden, toevoegingen zijn om dat vocht in de slijmbeurs wat te verminderen.

Leegtrekken of operatief verwijderen doe ik sowieso niet, teveel horror verhalen van dichtbij meegemaakt. Ze heeft er ook helemaal geen last van, en ik probeer zoveel mogelijk zachte lig mogelijkheden aan te bieden.
Door doranto
Ik heb bij mijn paard bij een zwelling weleens gel van VSM gebruikt. Volgens mij heette dat spiroflor ofzo. Dat werkt bij hem toen heel goed. Misschien zou je dat eens kunnen proberen?
En inderdaad zo min mogelijk op een harde ondergrond laten liggen.
Door tt-tjes
Ik heb jaren geleden een collie gehad die had dat ook op jonge leeftijd. Eerst de ene poot en daarna de andere. Ik heb het toen wel laten opereren en nooit geen problemen daarmee gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door