Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hoi

Om even kort en duidelijk te zijn ik geef mijn Scharpei, 8 jaar oud sinds een 8 maanden Haaksbarf,( hoeveelheid volgens product) dit bevalt perfect. Wel heeft die nu wat vaker last van brandend maagzuur. (Dit was ook wel zo nu en dan het geval toen hij nog op de brok zat) Merk het aan af en toe wat kuchen en zijn wat zure oprispingen. Dit komt zo nu en dan voor dus niet wekelijks of maandelijks maar wel lastig. Wat kan ik hier zelf precies aan doen of geven?
Hij krijgt 2 maal daags zijn eten. 7 uur in de morgen en 16:30 a 17:00 uur in de avond
Groet
Het zou eraan kunnen liggen dat je op vaste tijden voert.
De hond gaat dan anticiperen en zijn maag begint als het ware alvast te werken terwijl er nog niets in zit. Je zou dus kunnen proberen om hem op voor hem onverwachte tijden eten te gaan geven, zodat hij niet weet wanneer hij iets kan verwachten.
Gerard46 schreef:Hoi
Dank je wel voor je reactie maar het is vaak op verschillende tijden dat die last heeft van het maagzuur. Zowel overdag als avond en nacht
Groet
Dan lijkt het inderdaad een andere oorzaak te hebben :-\ . Dan kan ik je helaas niet helpen, maar wellicht dat anderen dat wel kunnen ;) .
Beterschap voor hem!
Je zou kunnen kijken of het beter gaat als je hem 1 keer per dag voert

Hier helpt warme geitenmelk wel wat bij misselijkheid, en okugest van vsm ook. Joep heeft er ook eens in de zo veel tijd last van, ik kan mijn vinger er niet op leggen waar het door komt, maar geitenmelk of okugest helpt wel. Soms is het zo erg dat het daar ook niet mee over gaat, en hij maar blijft smakken en kokhalzen, dan krijgt hij emeprid.
Voordat ik begon met barfen voerde ik verschillende soorten kvv, maar daarvoor nog alleen Haaksbarf en éen van onze honden had dit toen net zo. Als ik hem nu zelf groente geef of kvv zonder groenten dan gaat het goed, maar verwerkt in de Haaksbarf kreeg hij echt ook soort zuurbranden enzo kwam ik achter.
Ik zou hem met 8 maand en op een kvv niet 1 keer per dag voeren, hier werd het toen er niet beter op toen ik dat probeerde.

Oh ik lees nu net dat hij het ook wel op brok had? Dan kan het dus niet echt de hb zijn dus..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door