constance.blokzijl schreef:Harry heeft kennelhoest, dat vind ik al spannend omdat Brutus dat een jaar geleden ook met kennelhoest begonnen is.
Ik merk dus dat ik hier rete onzeker in ben geworden, maar ik wil hem ook niet onnodig volstoppen met troep.
De huis tuin en keuken middeltjes heeft hij al sinds vrijdag.
Nu had hij al een snotneus maar sinds vanochtend is dat ook groen. Heel suf; wel of geen DA?
De klachten waren dus vrijdag al zodanig duidelijk dat je bent gestart met huis, tuin en keuken middeltjes. Wat heb je ingezet (misschien zijn er nog aanvullingen te bedenken)? Honing of hoestdrank neem ik aan, echinaforce? Geen halsband, veel rust, zachte voeding..
En inmiddels is (desondanks) de klacht een echte ontsteking geworden, want het slijm is groen.
Heeft hij nog eetlust? Hoest hij veel? Hoe is de temperatuur? Is hij erg stilletjes of valt het mee?
In principe is het als een griep he, dus moet het zich echt ziek voelen slechts kort duren, maar kan het nog wat snotteren best wat langer aan houden. De keren dat ik er mee te maken had, gelukkig zelden, was er max. 1 dag écht ziekte (stilletjes zijn, weinig eetlust..) wat verhoging (vanaf 39 maar duidelijk onder de 40) en daarna ging het al beter. Het geheel duurde nooit langer dan een week. Bij dát scenario wacht ik gewoon af. Ik ben wel heel streng in rust houden, ook als mijn hond kuchend beweert dat het wel weer gaat. En ik geef gemalen voer, demp de keelkriebel met lepeltjes honing.. Dat ging altijd succesvol en met zo'n enorme snotneus heb ik gelukkig geen ervaring.
Als je ongerust bent zou ik de da even bellen of bezoeken. Als die een ab kuur voorschrijft kun je altijd overleggen of je die nog mág uitstellen en zo ja tot welke verandering (of het uitblijven er van). En als hij zegt "Nope, nu meteen starten!" wat er is vast gesteld waardoor dat moet, zodat je niet het gevoel hebt dat 't achteloos wordt voorgeschreven. Mijn eigen da heeft me al herhaaldelijk gezegd dat ik de voorgeschreven kuur mag uitstellen tot ofwel de klachten verder toenemen, danwel dat herstel over 2 dgn nog niet ingezet is. Dat soort aanwijzingen. En vooralsnog is afwachten dan verantwoord geweest en leidde tot het niet hoeven toedienen.