Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Martine-Tom schreef:Oren en voetjes zijn wel klassieke voedselallergie symptomen volgens mij, dus mss iets om in de gaten te houden?
Die had ik ook al bedacht, aan de andere kant, dat knagen doet hij zo erg sinds die oorontsteking. Dit is de 2e oorontsteking die hij heeft, maar bij de vorige dacht Harry dat je over eendenkroos kon lopen en ging compleet koppie onder. Waarschijnlijk water in zijn oor gekregen want toen klapperde hij wel heel veel met zijn hoofd.

Maar houd het zeker wel in de gaten!
Hanny schreef:Ik zou heel voorzichtig zijn om al deze klachten toe te schrijven aan stress. Het kan natuurlijk we, maar omgekeerd kan misschien ook wel.
Hij heeft oorontsteking en bijt te veel op zijn voeten, van beiden wordt je niet blij en dit zou ook de stress kunnen veroorzaken. Hij zal zich niet prettig voelen, dat is zeker.
Als mijn honden niet met elkaar zouden kunnen en dat lijkt me een drama, dan zou ik op dat punt misschien wel hulp zoeken. Het is natuurlijk behoorlijk zorgelijk, wat zich afspeelt.
Oren ellende en voeten trammelant is toch beiden huid, google daar eens op. Ik meen me te herinneren, dat ik kort geleden op de site van de Wagenrenk een goed artikel las. Alvast sorry, als ik me vergis. Van binnen uit zou je misschien iets kunnen proberen, chlorella, groene leem, ladingen propolis.
Al met al, het lijkt me te eenvoudig om deze dingen toe te schrijven aan stress.

succes met het herstel van Harry,
Hanny

Het is ook een drama vind ik, het gekke is dat het overdag prima gaat, niets aan de hand en ook geen spanning bij beide. Zodra het donker is veranderd er blijkbaar iets. Momenteel is het dan vooral veel lawaai wat ze beiden maken, maar dat vind ik al erg genoeg.
Hulp zoeken was ik al van plan Afbeelding er is een GT die zelf Amerikaanse bulldoggen heeft en automatisch daarin dus ook klantjes heeft. Bulldoggen hebben toch weer net andere 'taal' dan de gemiddelde hond, ook door de korte snuiten, alles klinkt daardoor ook anders. En ik zie zelf niet waar het aan ligt....

Artikel ga ik kijken of ik dat kan vinden, dank!

Groene leem kan toch ook alleen als de oorzalf klaar is? Of kan ik daar nu al mee beginnen?
Door Hope
Als de ontsteking een stuk rustiger is ging ik starten met de leem. Alleen als de ontsteking nog erg veel energie vraagt van het lijf is het niet handig om te ontgiften omdat ook dat veel energie kost.
Hope schreef:Als de ontsteking een stuk rustiger is ging ik starten met de leem. Alleen als de ontsteking nog erg veel energie vraagt van het lijf is het niet handig om te ontgiften omdat ook dat veel energie kost.
Dank je Marloes! DA zei was nog wat rood en niet helemaal over, wel bijna onder controle. Ga ik er van uit dat ik dus kan starten met de leem?
Door Lizzy
Martine-Tom schreef:Oren en voetjes zijn wel klassieke voedselallergie symptomen volgens mij, dus mss iets om in de gaten te houden?
Dat kan zeker! En het kunnen ook symptomen zijn voor een atopische dermatitis.
Door Siberienne
constance.blokzijl schreef:Het is ook een drama vind ik, het gekke is dat het overdag prima gaat, niets aan de hand en ook geen spanning bij beide. Zodra het donker is veranderd er blijkbaar iets. Momenteel is het dan vooral veel lawaai wat ze beiden maken, maar dat vind ik al erg genoeg.
Hulp zoeken was ik al van plan Afbeelding er is een GT die zelf Amerikaanse bulldoggen heeft en automatisch daarin dus ook klantjes heeft. Bulldoggen hebben toch weer net andere 'taal' dan de gemiddelde hond, ook door de korte snuiten, alles klinkt daardoor ook anders. En ik zie zelf niet waar het aan ligt....

Artikel ga ik kijken of ik dat kan vinden, dank!

Groene leem kan toch ook alleen als de oorzalf klaar is? Of kan ik daar nu al mee beginnen?

Toen mijn huidige heren last kregen van de hormonen, hadden ze ook een tijd dat ze elkaar in de haren vlogen en dat was met namene het eten 's avonds, overdag veel minder. Ik heb toen gedacht dat ook vermoeidheid een rol speelde plus dat ze 's avonds sowieso meer 'op scherp' staan. Er is ook qua jachtdrift bv een aardig verschil tussen wandelen overdag en in de avondschemering... misschien toch een soort bioritme dat een rol speelt? Veel honden zijn in het donker ook alerter buiten.

Al met al; sterkte ermee! Het is naar, zoiets...
Siberienne schreef:

Toen mijn huidige heren last kregen van de hormonen, hadden ze ook een tijd dat ze elkaar in de haren vlogen en dat was met namene het eten 's avonds, overdag veel minder. Ik heb toen gedacht dat ook vermoeidheid een rol speelde plus dat ze 's avonds sowieso meer 'op scherp' staan. Er is ook qua jachtdrift bv een aardig verschil tussen wandelen overdag en in de avondschemering... misschien toch een soort bioritme dat een rol speelt? Veel honden zijn in het donker ook alerter buiten.

Al met al; sterkte ermee! Het is naar, zoiets...

Ik heb dus ook echt heel sterk het idee dat het een 3tal factoren zijn; vuurwerk wat toch niet heel super is, zijn hormonen, want hij probeert alleen maar aan Lola's achterkant te ruiken en lebberen als hij de kans krijgt en dan heeft hij ook nog eens een oorontsteking die zeer doet....
En hier zijn ze beduidend waakser in de avond, helemaal als ik alleen thuis ben.

Ik had contact opgenomen met de gt, die kent Lola, (want zo makkelijk is Lola ook niet) en die bevestigd wel een beetje wat ik dus denk. Dus we gaan eerst kijken of we door middel van het spul wat Lizzy aangeraden heeft het jochie iets relaxter kunnen krijgen.
Door Fenixjuh
Houdt er rekening mee dat het niet alleen hormonen zijn. Wij merken het hier ook, eerst 3 kerstdagen die 'anders' zijn, en vervolgens nog het vuurwerk.
Natuurlijk kan het bij Harry ook zijn hormonen zijn, maar dit is zonder oorontsteking al reden om van de kaart te raken..
Door Daantje
constance.blokzijl schreef:Ik heb dus ook echt heel sterk het idee dat het een 3tal factoren zijn; vuurwerk wat toch niet heel super is, zijn hormonen, want hij probeert alleen maar aan Lola's achterkant te ruiken en lebberen als hij de kans krijgt en dan heeft hij ook nog eens een oorontsteking die zeer doet....
En hier zijn ze beduidend waakser in de avond, helemaal als ik alleen thuis ben.

Ik had contact opgenomen met de gt, die kent Lola, (want zo makkelijk is Lola ook niet) en die bevestigd wel een beetje wat ik dus denk. Dus we gaan eerst kijken of we door middel van het spul wat Lizzy aangeraden heeft het jochie iets relaxter kunnen krijgen.
Kan het ook zijn dat Harry s avonds erger last heeft van zijn groeipijn?
Hier hadden ze er tijdens hun opgroeien in hun 1 e jaar s avonds extra last van,na alle aktiviteit overdag .

En wat vuurwerk betreft : een hond met oorontsteking/pijn heeft bovenmatig veel last van de geluidsgolven dat vuurwerk veroorzaakt.
Hille schreef:
Kan het ook zijn dat Harry s avonds erger last heeft van zijn groeipijn?
Hier hadden ze er tijdens hun opgroeien in hun 1 e jaar s avonds extra last van,na alle aktiviteit overdag .

En wat vuurwerk betreft : een hond met oorontsteking/pijn heeft bovenmatig veel last van de geluidsgolven dat vuurwerk veroorzaakt.
Iets zit hem in elk geval in de avond meer dwars dan overdag, want Lola & hij vinden elkaar echt wel leuk. Maar als het donker is reageert hij wat hem ook dwars zit af op haar.

Groeipijn lijkt momenteel aardig onder controle, maar ik kan uiteraard niet voelen wat hij voelt...

Ik heb ze gewoon gescheiden in de avond, het is even niet anders en ik heb het idee het het hun allebei ook rust geeft
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door