Moderator: Lizzy
charmed schreef:Je bedoelt CBD olie denk ik. Ik heb 3 van mijn epileptische honden CBD olie gegeven en geen verschil gezien in aanvallen. Wel hebben effecten van de olie schade aangericht aan de spieren van deze 3 honden. De spierverslappende werking van CBD olie was voor hen geen positief effect. Een van mijn honden is overleden omdat de CBD olie geen pijn stilde zoals beschreven stond en ze moest pijnstilling naast de CBD olie. Dat is haar fataal geworden. 3x status epilepticus in 3 dagen. De andere 2 moesten braces hebben omdat de voorpoten doorgezakt waren. Eentje heeft ook nog zwakke spieren in schouders en heupen dus daar ook brace en bandage. CBD olie werkt niet bij elke hond. Een positieve werking kan negatief uitpakken voor je hond. Als je zoiets wilt proberen met je hond, dan altijd onder begeleiding van een neuroloog.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
charmed schreef:Je bedoelt CBD olie denk ik. Ik heb 3 van mijn epileptische honden CBD olie gegeven en geen verschil gezien in aanvallen. Wel hebben effecten van de olie schade aangericht aan de spieren van deze 3 honden. De spierverslappende werking van CBD olie was voor hen geen positief effect. Een van mijn honden is overleden omdat de CBD olie geen pijn stilde zoals beschreven stond en ze moest pijnstilling naast de CBD olie. Dat is haar fataal geworden. 3x status epilepticus in 3 dagen. De andere 2 moesten braces hebben omdat de voorpoten doorgezakt waren. Eentje heeft ook nog zwakke spieren in schouders en heupen dus daar ook brace en bandage. CBD olie werkt niet bij elke hond. Een positieve werking kan negatief uitpakken voor je hond. Als je zoiets wilt proberen met je hond, dan altijd onder begeleiding van een neuroloog.Maar wacht even hoor Charmed, want nou snap ik het niet meer. Op 7 juni 2015 schrijf je dit:
Bij 1 druppel merk ik wel verschil bij mijn honden, maar als ik 2 druppels geef en ik geef het langere tijd, dan zijn ze met pijn weer terug bij af, ik denk dat dit komt door de spierverslapping. Dus ik geeft mijn honden weer 1 druppel, dan gaat het beter. Qua andere klachten zouden ze beter 2 druppels kunnen krijgen, zoals bij temperatuurregulering, maar ze moeten ook goed kunnen lopen. Sinds vorige week hebben ze gelukkig allebei een brace/stabiliserende schouderbandage voor de artrose, maar ik merk dus echt dat hun spieren gaan verslappen bij 2 druppels. Ben je wel met 1 druppel begonnen, want je mag pas na 2 weken een druppel erbij geven.Daaruit maak ik op dat je honden die braces voor iets anders hebben namelijk artrose. Bovendien ben je pas in februari/maart van 2015 begonnen met CBD olie en ik vind het eerlijk gezegd een buitengewoon vreemd verhaal dat drie van je honden (niet één maar drie) alle drie schade hebben opgelopen in nog geen vier maanden door CBD olie. En zeker bij de dosering die jij aan hebt gehouden, namelijk 2 druppels.
charmed schreef:Whisper had zenuwpijn, Phoebe had alleen artrose in 1 schouder. Prudence had idd artrose aan de voorpoten. Phoebe heeftheen artrose aan de voorpoten en de heupen waren toen ook nog goed. Whisper is ook doorgezakt in rug en voorpoten zonder artrose.Maar dat geeft nog niet aan hoe je zo zeker weet dat het van de CBD olie is.
MarijeEnBoomer schreef:Maar dat geeft nog niet aan hoe je zo zeker weet dat het van de CBD olie is.Ik denk dat je zoiets nooit kan aantonen. Duidelijk is denk ik wel dat de CBD-olie haar honden (met secundaire epilepsie) niet geholpen heeft en geen verbetering heeft gebracht.
pike schreef:Ik denk dat je zoiets nooit kan aantonen. Duidelijk is denk ik wel dat de CBD-olie haar honden (met secundaire epilepsie) niet geholpen heeft en geen verbetering heeft gebracht.Nou, zelfs dat weet je niet. Misschien was het zonder de olie nog veel sneller slechter geweest met de honden.