Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Radja schreef:Wat ontzettend fijn dat het weer goed met Joep gaat!
:bigarmhug: het gevoel en beeld dat hij je wegglipte raak je voorlopig niet kwijt,dat moet slijten

Ja. Ik kon hem niet meer zien he? Het was immers donker. En door het autorijden en het hobbelen daarvan kon ik zijn hartslag niet voelen. Dus ik zat met een hond op schoot waarvan ik niet wist of hij er nog wel was. Maar stoppen doe je ook niet want je wil als een razende naar de dierenarts. Om te denken dat je daar misschien wel aan komt met een dode hond..

Nou ja, slijt vast weer, we gaan gewoon weer nieuwe herinneringen opbouwen :)
eelke schreef:Nou inderdaad!

Maar zo is het helemaal goed toch?

Afbeelding
Oh, wat een heerlijke rustige en tevreden hond!
Ik werd gewoon warm van binnen toen ik deze foto zag. :)

Geweldig dat hij 'het weer normaal doet'.

Qua paddenstoel, kan je die niet gewoon met een plastic zakje oppakken en weggooien?
Weliswaar zonde van de paddenstoel, maar je honden lijken me belangrijker. ;)

Goh, wat ben ik blij dat Joep weer aan het opknappen is!!
Mijn hemel, wat een enorme schrik, lees net wat je allemaal hebt meegemaakt.
Pff, gelukkig is het goed afgelopen. Ik krijg het plaatsvervangend benauwd.
Ben je erzelf weer een beetje bovenop?

Je foto van de paddenstoel doet me trouwens denken aan stuk "satansboleet" , een erg giftige paddenstoel.
rosmin schreef:Mijn hemel, wat een enorme schrik, lees net wat je allemaal hebt meegemaakt.
Pff, gelukkig is het goed afgelopen. Ik krijg het plaatsvervangend benauwd.
Ben je erzelf weer een beetje bovenop?

Je foto van de paddenstoel doet me trouwens denken aan stuk "satansboleet" , een erg giftige paddenstoel.
Ja, het gaat stukken beter hoor. Vandaag toch al weer een paar keer op het werk vertelt zonder al te veel drama. Die satansboleet, als ik er op google staan er inderdaad wel plaatjes bij die er op lijken!
eelke schreef:Ja, het gaat stukken beter hoor. Vandaag toch al weer een paar keer op het werk vertelt zonder al te veel drama. Die satansboleet, als ik er op google staan er inderdaad wel plaatjes bij die er op lijken!
Ja he, hij lijkt er op, voor zover ik het dan kon zien vanaf je foto.
Het kunnen vertellen wat er is gebeurt zonder in snikken uit te barsten of met een dikke keel te zitten, is best stoer!
Had ie gaatjes of plaatjes onderaan?
Boleten hebben gaatjes, niet de typische plaatjes die je doorgaans ziet.
Ik kan het op de foto niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt inderdaad geen plaatjes te zijn...

Hij groeit precies niet in de aarde maar tussen je steen of hout?
Wat nog het meest effectief is is een anti-fungus middel uiteraard. Geen idee of daar azijn tegen werkt.
In je gazon of bloemperk zou ik dat niet doen, maar op steen of hout zou ik gewoon zo'n bus durven inzetten om zeker te zijn. Zeker als het over de gezondheid van je hond gaat...
Ja, en ook die van mijn neefje...ergens nog een geluk dat het Joep was. Sorry Joep. Maar zo ziek als hij was, ik weet niet of mijn kleine neefje dat had overleefd. Dus hier gaan we echt wat aan moeten doen.

Gaatjes inderdaad. Een soort poriën. Ik ga eens kijken of ik mijn soorten-boek nog kan vinden. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Op soortenbank.nl oid was het lastig zoeken omdat je steeds de soort moet aanklikken om een plaatje te zien en het zijn er zooooooooo veel.

Er zit daar een voeg, dus hij groeit wel een soort van in de aarde, maar precies in de voeg tussen de deur en de tegel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door