Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3113662
He getver. Je hebt echt groot gelijk. Ik stopte er ook rotzooi in.
Hij moet nu gewoon kunnen leven.

Wellicht gaat het volgend jaar beter. Je weet nu wat het probleem is en kan dan meteen de boel goed aanpakken met iets als puur pollen.

Geniet van jullie rust nu. Dan maar met prednison. Het is nou ook weer niet zo dat het nooit of te nimmer geeft. Je wacht ermee tot het niet anders kan en dat heb je gedaan.
#3113664
[quote="Lizzy"]
Poeh. Jeetje, heftig zeg :-\
Ik snap dat je hem liever geen "rommel" geeft Laura, maar soms......., soms kun je gewoon niet anders. Soms is het kiezen of kabelen. Soms moet je gewoon. En in jouw geval heb je geen andere keus. Bah, wat een rot ziekte :'(
[/quote]
Nou idd, dat had ik nu ook, ik lag midden in de nacht naar zijn tenen te kijken en zag zijn huid gewoon openbarsten voor mijn ogen en zijn tenen bloeden/etteren (ik had er echt een knoop van in mijn maag, echt vreselijk om te zien), ik stond om 2 uur ´s nachts zijn pootjes in een bak ijswater te weken zodat de zwelling zou verminderen en heb hem nolotil gegeven (dit kreeg hij na zijn heupoperatie en had ik nog in huis van enkele terugvallen), terwijl ik tegelijkertijd wist dat het totaal geen nut had en die ochtend erna heb ik de dosis prednison voor Tequila aan de dierenarts gevraagd en ben ik hem prednison gaan geven en ik heb atópica besteld, na inlezen, ik denk nl dat atópica meer voor zijn klachten kan doen dan Apoquel.

We zullen het zien, ik weet in ieder geval dat ik hem niet zo kan laten lijden. En al dat gebadder, gesmeer en al die chinese kruiden is leuk, maar hij verrekte van de pijn en kon gewoon niet lopen van de pijn, dat is geen leven. Nu is hij blij en ik ook, ik trok het echt niet meer  :-[ Ik was echt zwaar gestresst... je kan dit niet van je afzetten, ik zat met een knoop in mijn maag op mijn werk. En nu is het nog steeds niet onbezorgd, want ik heb er ook last van dat ik hem deze Rommel geef, maar ja, ik heb wel weer een blij hondje.
#3113666
Hope schreef: He getver. Je hebt echt groot gelijk. Ik stopte er ook rotzooi in.
Hij moet nu gewoon kunnen leven.

Wellicht gaat het volgend jaar beter. Je weet nu wat het probleem is en kan dan meteen de boel goed aanpakken met iets als puur pollen.

Geniet van jullie rust nu. Dan maar met prednison. Het is nou ook weer niet zo dat het nooit of te nimmer geeft. Je wacht ermee tot het niet anders kan en dat heb je gedaan.
Ja, idd dat hopen wij ook, dat het volgend jaar beter gaat met een betere aanpak, sneller de puur pollen, quercetine, bromelain en papain inzetten.
#3113667
Nee, je kunt dit niet voort laten duren, ik denk dat het zo eenvoudig te stellen is. Maar wat gek joh, dat die grassprieten zo zijn vlees 'in boren'. Dat betekent misschien wel dat het weefsel zo zacht is nu dat echt  alles kan binnen dringen, zelfs een grasspriet. Arme hond :'(. Gelukkig heeft hij jou :-*
#3113757
Gewoon geven, die prednison. En je er niet rot om voelen!
Hier is het voor, voor dieren die zonder dit middel geen leven hebben.

Dat baden, zeker met iets als betadine, soda of biotex, maakt ontzettend week. Echt, vergis je daar niet in. Bij paarden wordt het niet eens meer aangeraden om hoeven in biotex of soda te laten weken omdat dan de natuurlijke schokdemper in de voet dusdanig zacht wordt dat dit schadelijk kan zijn voor banden, pezen en gewrichten. Ik kan me goed voorstellen dat de huid dan zo dun wordt dat er een grasaar in kan dringen  :-X
#3114377
Laura2004 schreef: Wat raden ze bij paarden dan ipv de badjes aan?  Ik denk dat schoenen voor Teki noodzakelijk zijn en ik hoop dat die neopaws goed zitten en geen schuurplekken geven.
Voor paarden heb je tegenwoordig animalintex. Dat is een desinfecterend verband dat niet week maakt. Werkt veel beter moet ik zeggen.
Geen idee of het er ook voor honden is  :-\
#3122555
Ik heb dit helemaal gemist. Maar eigenlijk gaat het gewoon ruk...
We hebben ruim twee weken atópica gegeven (ciclosporine oid) en behalve iedere nacht een hoop gespook, naar brokken stinkende scheten en ruim twee weken diarree had het geen enkel effect. Dus de enige oplossing tot nu toe is prednison en dat krijgt hij dus nog steeds.  5 mg per dag. Ook krijgt hij nog steeds quercitine en bromelain en papain en puur pollen en omega 3 en probiotica (maar dat krijgt hij al zijn hele leven bij ons).  We gaan na bijna een jaar in Madrid gewerkt en gewoond te hebben (extreem droog klimaat, luchtvochtigheid vaak onder de 30%) deze week weer terug naar de kust (extreem hoge luchtvochtigheid), dus ik ben benieuwd of we daar nog iets van gaan merken.

Ik heb een aantal nieuwe 'theorieën' rondom Teki en zijn klachten, die ik als we weer gesetteld zijn en ik wat meer tijd heb met jullie wil delen. Het heeft te maken met chronische pijn en het verkeerd belasten van zijn poten.

Ik kom hier nog op terug dus.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 09 jun 2015, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#3122562
Laura2004 schreef: Ik heb dit helemaal gemist. Maar eigenlijk gaat het gewoon ruk...
We hebben ruim twee weken atópica gegeven (ciclosporine oid) en behalve iedere nacht een hoop gespook, naar brokken stinkende scheten en ruim twee weken diarree had het geen enkel effect. Dus de enige oplossing tot nu toe is prednison en dat krijgt hij dus nog steeds.  5 mg per dag. Ook krijgt hij nog steeds quercitine en bromelain en papain en puur pollen en omega 3 en probiotica (maar dat krijgt hij al zijn hele leven bij ons).  We gaan na bijna een jaar in Madrid gewerkt en gewoond te hebben (extreem droog klimaat, luchtvochtigheid vaak onder de 30%) deze week weer terug naar de kust (extreem hoge luchtvochtigheid), dus ik ben benieuwd of we daar nog iets van gaan merken.

Ik heb een aantal nieuwe 'theorieën' rondom Teki en zijn klachten, die ik als we weer gesetteld zijn en ik wat meer tijd heb met jullie wil delen. Het heeft te maken met chronische pijn en het verkeerd belasten van zijn poten.

Ik kom hier nog op terug dus.
Jeetje wat balen Laura  :(
Ik hoop dat de verhuizing, en daarmee de verandering van de luchtvochtigheid, iets positiefs voor Teki brengt!  :-*
Succes met de verhuizing  :)
#3122597
Had je de dermasezia shampoo nog ontvangen? Dacht me te kunnen herinneren dat iemand die op zou sturen?

Balen dat er geen verbetering in zit. Hopelijk dat een ander klimaat wat uithaalt en dat er minder stoffen in die omgeving zitten waar hij zo op reageert. Succes in elk geval.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door