Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ivonne
Ik doe mijn best om die uitspraken langs me heen te glijden maar ja, als je af en toe ziet waar ik (en Bas) mee te maken heb en het niet de eerste keer is dat het me gezegd wordt door een profesional....

Hoe het ook is, niemand kan in de toekomst kijken en ik zal blijven proberen het voor Bas zo fijn mogelijk te houden hoe lang of kort dat ook zal zijn. Daar is geen twijfel over mogelijk wat mij betreft.
Door Truus
Pfffff...sterkte Ivonne en ik ga ook weer heel hard duimen hoor. Een knuffel voor Bas. :-*
Door *Remy*
Hoi Ivonne,

het is volgens mij al een keer gezegd, maar wat echt helpt bij de wederopbouw van spiermassa is fyiostherapie. Het gaat vrij langzaam, maar op een natuurlijke wijze (ipv ingespoten anabolen) worden de spieren van een hond weer opgebouwd. Ik heb honden gezien die a.g.v. een verlamming totaal geen spiermassa meer hadden (zij vertoonden alleen nog maar reflexen en konden vrijwel niet meer bewegen met de achterhand). Ook bij zulke honden is het resultaat vaak verbluffend. Door middel van massages, statische trainingen (de hond hoeft dus niet te bewegen alleen tegendruk te geven), dynamische trainingen (met verhogingen, dynabands ed) en watertherapie (waterloopband en waterbekken) kan een hond die de dierenarts opgegeven heeft er toch nog boven op komen. Mocht Bas a.g.v. voortdurende pijn (artrose in zijn kniegewrichten) niet willen bewegen dan zouden eventueel goudplaatjes een oplossing kunnen zijn in de zin van pijnbestrijding (zie het stuk "artrose" in deze rubriek).

Ik hoop dat Bas er bovenop komt. Geef de moed nog niet op.

Groetjes,

Jacquemine
Door Irm-Joh
Hoi Jacquemine. Als de spierproblemen door arthrose worden veroorzaakt, dan is permanente goudacupunctuur zeker een optie. Het spuiten van anabole steroiden zou voor mij op lange termijn geen oplossing zijn.
Ben gisteren in Kamen geweest met de hond van een vriendin. Wij waren binnen 1 uur klaar (zware spondylose op 6 plaatsen op de rug). In de wachtkamer zaten mensen met een herder mix van net 2 jaar oud - zware HD en arthrose in de 4 benen - een vreselijk geval!!! Hun eigen DA wilde het beeste euthanasieren. De hond heeft 6 weken geleden goud in zijn heupen achter gekregen en had al weer aardig wat spiermassa opgebouwd. Het zag er goed uit. Van euthanasie was er geen sprake meer.Gisteren werden dus de voorpoten behandeld.
Het is zeker de moeite waard om te informeren.
Door bernerfan
ik lees dit net pas , :-\, laat je inderdaad niet gek maken hoor door wat ze zeggen , volg je eigen gevoel en doe wat jij denkt dat t beste is, heel veel sterkte hoor ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door