Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door meesmerel1
Mijn golden is 5 en hij begint al behoorlijk wit te worden op zijn rug. Ik vind dat nogal vroeg...zijn er eigenlijk ook producten die ik hem kan geven hiertegen?
Door Hitam
Barf!
Mijn zwarte poedel was met 10 jaar al aardig grijs, toen ben ik begonnen met zelf voer te maken en hij werd weer helemaal zwart. Nu is hij 14 en aanzienlijk minder grijs dan hij was toen hij 10 was.
Door Paul_Barte
Marije,

Essentiele vetzuren zijn heel belangrijk voor een goede vacht. In brokken ontbreken deze bijna altijd. Soms worden ze toegevoegd in de spray die over de brokken wordt gespoten of er doorheen gemengd echter vetten gaan oxideren en dan gaan de zakken eerder overstuur...dus eigenlijk doen ze het er liever niet in!

Vers vlees bevat van zichzelf al veel Omega-6 vetzuren, tevens wordt er aan versvleesvoer (diepvries) meestal lijnzaadolie of visolie toegevoegd (Omega-3).

Bijna iedere hond gaat er kwa vacht op vooruit als deze van de brokken 'af' gaat.
Door meesmerel1
ok, mijn hond krijgt al schapenvet en Velcote (lijnzaadlolie e.d.) door zijn eten...vermoed dus dat dat het niet is...
Laatst gewijzigd door meesmerel1 op wo 10 dec 2003, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hitam
Ik voeg geregeld van alles toe, geen idee of dat echt nodig was.
Gewoon een handje peterselie, een keertje wat knoflook, net wat ik in de kast heb liggen.
Ik denk dat het stoppen met brokken het belangrijkste is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door