Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Gisterenavond heb ik naar een documentaire gekeken over de kinderafdeling van een ziekenhuis in Australie.
10% van de kinderen wordt daar te vroeg geboren, nu is er na onderzoek gebleken dat een miskraam of vroeggeboorte vaak veroozaakt wordt door een ontsteking in het lichaam, en dan dachten ze met name in de omgeving van de baarmoeder (vagina, baarmoederhals, blaas, e.d)
Maar even zovaak konden ze daar ook geen ontsteking vinden. Tandheelkunde en heelkunde zijn altijd geheel gescheiden geweest (raar eigenlijk) maar een arts daar zijn zwager was tandarts en die vertelde hem al jaren dat ontsatoken tandvlees een giftig goedje afgeeft wat ergens in het lichaam gevolgen moet hebben.
Nu zijn ze dus zover om de link te leggen tussen ontstoken tandvlees en miskramen en vroeggeboortes.
Dit kan natuurlijk ook heel goed een issue zijn bij drachtige teven.
Door Lizzy
Zeer interessant!

Ik weet niet of Tom Lonsdale de link al heeft gelegd van slechte gebitten en dracht/miskramen (ik zou het boek dan weer moeten lezen en daar heb ik ff geen zin in), maar hij legt wel de link naar slechte gebitten/tandvleesontsteking en hartproblemen en dergelijke bij de hond!
Door sylvia
Lizzy schreef: Zeer interessant!

Ik weet niet of Tom Lonsdale de link al heeft gelegd van slechte gebitten en dracht/miskramen (ik zou het boek dan weer moeten lezen en daar heb ik ff geen zin in), maar hij legt wel de link naar slechte gebitten/tandvleesontsteking en hartproblemen en dergelijke bij de hond!
Het giftige goedje wat afgegeven wordt is dacht ik de afvalstoffen van de bacterien.
(bacterien ontlasting :-X )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door