Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nitus
Gitte heeft zoiets nu ook al een paar keer gehad :(, de eerste keer wist ik precies waardoor het getriggerd werd, de lucht van een plakje ham (die zij niet kreeg, wij zaten gewoon te eten). Ze ging toe ook ontzettend kwijlen en als maar haar bek aflikken, later ging ze aan haar deken en haar mand likken.

De oorzaak zocht ik toen in de Glucosamine en Chondroïntine capsules, die ik haar vlak daarvoor had gegeven (zonder eten erbij). Dus ik dacht dat het kwam door een lege maag icm met die capsules.
Maar de keren daarna kreeg ze het ná dat ze gegeten had (en daarbij Gluco én Chondro had gekregen), enige overeenkomst met die 3 keren was, dat ze na een wandeling ongeveer 2 uurtjes in de auto had gezeten (en dan gaat ze slapen) en dat wij weer naar huis zijn gereden zonder haar eerst te laten plassen. Nu denk ik dat het komt omdat ze misschien een beetje wagenziek wordt doordat ze zo diep ligt te slapen, maar het kan ook net zo goed stress zijn, dat weet ik dus niet zeker :-\. En nu laten we haar altijd voordat we wegrijden even uit de auto om 5 à 10 minuutjes met haar te wandelen, en als we thuis zijn doen we dat weer. Verder geef ik haar op zo'n dag dus ook geen gluco en Chondro.
Tot nu toe heeft ze er geen last meer van gehad gelukkig.

Maar je maakt je onwijs zorgen als je hond zo misselijk is, Gitte vind het maag masseren trouwens niet prettig, ze gaat dan zachtjes grommen, dus dat doe ik dan maar niet meer. Ik geef haar wel Okugest tabletten, 2 om het uur, na een paar uur is het meestal weer over, maar ik zit dan wel peentjes te zweten hoor.

Ik hoop dat je een oorzaak én een oplossing vind voor Jonas en Gonnies tip van alles noteren is een hele goeie, misschien vind je een patroon.
Ik ga ook eens op zoek naar die middelen die Lizzy noemde, kijken of die bij Gitte passen.

Barfplaats wordt gesponsord door