Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wennepen
oebaya schreef: Heb je de hond zo van brokken overgezet op vers vlees? Voor de meeste honden is dat geen bezwaar, maar bij jouw hond heeft het nieuwe voer met heel weinig koolhydraten tot gevolg dat hij opgewondener is. Koolhydraten maken nl. een stof vrij die een hond, maar ook een mens rustiger maken. Je zult dus even moeten gaan zoeken naar iets dat je erbij kunt geven om de weinige koolhydraten op te vangen. Of een vers voer zoeken waar meer koolhydraten in zitten.
gr.
Nicolette
Bedankt voor je reactie, ik heb idd mijn hond bijna in een keer overgezet van brokken naar versvlees, ik heb hem de afgelopen dagen een groenteprutje erbij gegeven om te kijken of het effect heeft en volgens mij voelt ie zich veel voldaner, is weer wat rustiger buiten en niet meer zo opgefokt, hij kan nu weeer rustig een hond voorbij lopen terwijl zijn aandacht dan bij mij ligt, terwijl dat de afgelopen 2 weken niet lukte, ik kreeg gewoon zijn aandacht niet bij mij, hij was dan ineens helemaal gefixeerd. Hij krijgt op dit moment de lam en rijst versie van rodi, dit omdat hij nogal wat allergieen onder de leden heeft en ik hem daar dus eerst een aantal weken op wilde zetten. Ik ben me op dit moment nog steeds aan het orienteren op de vers vlees/barf markt, ik hoor graag tips van mensen over welk vers vlees merk dus beter zou zijn en mijn hond een voldaner gevoel zou geven, ik las op de site van bibi: Bibi bevat veel vet waardoor het voer lang in de maag van uw hond blijft. Deze heeft hierdoor lang een verzadigd gevoel zonder dik te worden.

Ik heb nu nog een hoop rodi in de vriezer liggen en ben ook op zoek naar een grotere vriezer en ben nu dus aan het kijken welk merk vers vlees mij en max het beste gaat bevallen. Bedankt voor jullie reacties.
Door sylvia
Vet is toch echt een energie leverancier en hoe vetter het eten hoe meer energie (lees calorieen) je in de hond stopt, als je een hond dikker wil laten worden moet je hem vetter voeren dus vet zet wel aan.
Door wennepen
sylvia schreef: Vet is toch echt een energie leverancier en hoe vetter het eten hoe meer energie (lees calorieen) je in de hond stopt, als je een hond dikker wil laten worden moet je hem vetter voeren dus vet zet wel aan.
Das waar!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door