Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hopelijk is de oormijt snel verdwenen!

Mag ik vragen waarom je er voor gekozen hebt om te enten? Ook mij lijkt het niet zo verstandig... heb je wel eens van titeren gehoord? Dat heb ik met mijn honden, en dus ook allergie hond Joep, gedaan. En ik heb er bewust voor gekozen om de weil (die niet getitert wordt) niet te zetten, juist ivm zijn weerstand etc. Ik denk dat je nu je eliminatie dieet wel een hele poos stop moet zetten...
Ik weet precies wat titeren inhoudt, maar Xerox en ik hebben sinds twee weken les op een hondenschool, wat ook erg  belangrijk is voor ons i.v.m. Xerox' stressgehalte (vooral ivm andere honden). Ik denk zelf dat de stress ook een grote oorzaak is van jeuk bij Xerox, dus daarom heb ik er nu voor gekozen toch te enten, zodat we onze lessen daar (die tot nu toe heel waardevol zijn) kunnen voortzetten.

Het eliminatiedieet staat uiteraard stil nu  :)

Lil, ik denk niet dat Xerox ooit nog 100% 'gezond' zal worden, dus dan zou ik noooooit meer kunnen enten.

Een weloverwogen keuze dus en we zijn de nacht goed doorgekomen, Xerox heeft (nog) nergens last van en is vrolijk.
Door Lil
Klopt, mijn Cayley wordt noooooit meer geent!!! Sterker nog, mijn da vraagt zich af of de ellende zo groot is geworden door de enting en hij vreest zelfs dat ze echt heel ernstig ziek zou worden van een coctail. Als ik je verhaal lees, dan heeft ze niet zo veel extremere klachten klachten dan Xerox, maar zitten ze gelijk. En ik loop mee op verschillende hondenscholen. Zij gaan als ik het uitleg allemaal akkoord met titer en ontlastingonderzoek ipv enten en ontwormen. Bij stress zijn hier ook de rapen gaar.

Maar hij hoeft niet op de entingen te reageren gelukkig en daar duim ik dan ook heel hard voor.

Wel is elimineren nu even niet betrouwbaar, dus dat zou ik ook even stopzetten.
Nou hoop dat het snel gaat werken zodat hij weer wat minder aan zijn oren zit.
Persoonlijk snap ik eigenlijk ook de pipet niet, maar misschien is dat iets nieuws. Ik heb het met Lobbes nog nooit gedaan alleen de zalf.

Bij welke hondenschool zit je en wat doe je daar precies.
Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op en inderdaad jammer dat je hem hebt laten vaccineren, ik denk dat dat meer kwaad doet dan goed, ik heb besloten Luna te laten titeren in Januari, in haar toestand geen onnodige rommel erin.
Maar als jij denkt dat dat voor Xerox het beste is en je bang bent niet meer te mogen trainen dan moet je uit 2 kwaden de minste kiezen. ;)

Ik blijf meelezen,...... ;)
Volgend jaar wil ik wel gaan titeren, maar voor nu leek me dit even de beste optie. Ik probeer het beste te doen voor Xerox, net als iedereen hier voor de hondjes natuurlijk!

De pipet had ik natuurlijk ook weg kunnen laten als ik het niet met mijn DA eens was. Maar ik had de volgende redenatie: hij is sowieso allergisch voor mijten (althans, op dit moment) en die pipet werkt naast mijtdodend, ook mijtafstotend. Of het een goede zet is weet ik natuurlijk niet zeker, net als van de enting... Maar ik volg mijn eigen gevoel, het blijft toch lastig te zeggen in hoeverre de jeuk komt van voedsel, van mijten, van stress of van nog iets anders..? En ik merk nu al verschil sinds we twee lessen achter de rug hebben, vooral omdat ik leer in te spelen op de signalen die Xerox afgeeft. Dat we daarvoor het risico van een enting moeten nemen, ja dat neem ik dan voor lief (dit jaar tenminste). Overigens hebben ze (nog) niet om het paspoort gevraagd, maar het is ook mijn eigen verantwoordelijkheidsgevoel tov andere honden en hun eigenaars. Xerox is vorig jaar een keer geënt in het asiel en daarvoor heeft hij alleen zijn puppy-entingen gehad (dus 4 jaar niet geënt). Dus ik dacht, nu een keer een herhaling (1 jaar en 4 maanden na de enting in het asiel) en volgend jaar titeren. Voor die tijd moet ik me er eens heel goed in verdiepen, want ik heb er al veel over gelezen en weet ook wat het is, maar de betrouwbaarheid en dergelijke, dat vind ik nog een 'spannend' onderwerp.

Ik snap dat elimineren niet betrouwbaar is nu, kijk het een weekje aan. Maar als hij dan geen klachten heeft ga ik gewoon weer verder, moet het ook niet overdrijven natuurlijk en goed = goed.

@ Lobbes: ik heb een privéles gehad op een hondenschool hier in de buurt en loop nu voor spek en bonen een paar lessen Rally-O mee, om individueel te kunnen oefenen met Xerox en het vertrouwen te krijgen dat hij zeker wel met andere honden om kan gaan, mits ik hem goed begeleid. Hierna starten we met gehoorzaamheid, ook al kent Xerox de commando's al. Dan kunnen we daarna gaan speuren namelijk, dat is wat we allebei supertof vinden  :D
Laatst gewijzigd door Xerox op di 07 aug 2012, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Tuurlijk wil je het beste voor je hond en als er een paar dingen zo onzeker zijn moet je gaan voor de dingen die je wel zeker weet, in dit geval dus de mijten.
Af en toe is het ook verrekte moeilijk, hier zit ik ook te emmeren om erachter te komen of Luna's klachten komen van buitenaf of door voer.
Dus wij zijn ook aan het schipperen en soms doe je dan dingen die voor "buitenstaanders' niet echt handig lijken maar waar jij, als iemand die erg dicht op je hond zit, wel de noodzaak van inziet.
Als je er zelf een goed gevoel bij hebt wie ben ik dan om te zeggen dat het fout is?  :)
Succes, ik hoop dat het snel weer beter gaat met Xerox. ;)
Lil, op het doosje staat: vlo, larve, zweepworm, haakworm, rondworm, angiostrongylose (hart-longworm?), crenosoma (longworm?), hartworm, otodectes (oormijt), sarcoptes (schurftmijt), demodex, luis.

3 mijten dus, demodex inbegrepen!

Conny, zie pb  :-*
Door Lil
Xerox schreef: Lil, op het doosje staat: vlo, larve, zweepworm, haakworm, rondworm, angiostrongylose (hart-longworm?), crenosoma (longworm?), hartworm, otodectes (oormijt), sarcoptes (schurftmijt), demodex, luis.

3 mijten dus, demodex inbegrepen!

Conny, zie pb  :-*
Dank je. Alleen dus de mijten die op het dier leven helaas. Hier verkopen de da's dat merk namelijk niet.
De vijfde dag na ons bezoek aan de DA, we zijn nog steeds klachtenvrij! De otiderm heeft zijn werk goed gedaan, ik heb hem niet 1x meer aan zijn oren zien zitten. Van de enting of pipet merk ik niks, hij heeft geen jeuk, geen vlekjes, gedraagt zich normaal... Dus ben ik heel eigenwijs en krijgt Xerox vanavond haas- in plaats van konijnorgaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door