Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Volgens mij heeft dit alles e maken met arachidonzuur. Dit werkt ontstekingen in de hand en zit dus in onderandere vlees.Qyan moet ik dus veel vaker en meer omega 3 vetzuren gaan geven voor zijn poten, want dat doe ik dus bijna niet
Even een herhaling van wat ik al eerder heb geschreven:
"Linolzuur wordt in het lichaam, via Gamma Linoleenzuur (GLA) en 'di homo gamma-linoleenzuur' omgezet in archidonzuur. Omega 6-vetzuren zijn goed voor het lijf (het werkt bloeddrukverlagend en onstekingsremmend en cholesterolverlagend, maar!, wanneer er archidonzuur wordt aangemaakt, dan is dat heel slecht. Uit dit zuur worden namelijk stoffen gemaakt die JUIST onstekingsbevorerend werken en koort opwekken. Als je vlees eet, krijg je veel van dit zuur binnen want, het dier heeft het linolzuur al omgezet in archidonzuur. Je kunt dit omzettingsprocess in archidonzuur vertragen door het toevoegen van Omega 3 vetzuren".
qyan schreef: Qyan moet ik dus veel vaker en meer omega 3 vetzuren gaan geven voor zijn poten, want dat doe ik dus bijna nietNou ja, ik vind dus eigenlijk van wel.... en eigenlijk denk ik dat iedere hond wel omega 3 vetzuren kan gebruiken. Overigens bevat wild vlees veeeeeel meer omega 3 vetzuur als niet wild. Vandaar dat een wolf geen extra omega 3 vetzuren (visolie capsules![]()
Lizzy schreef: Nou ja, ik vind dus eigenlijk van wel.... en eigenlijk denk ik dat iedere hond wel omega 3 vetzuren kan gebruiken. Overigens bevat wild vlees veeeeeel meer omega 3 vetzuur als niet wild. Vandaar dat een wolf geen extra omega 3 vetzuren (visolie capsulesHij kreeg wel wat, maar niet dagelijks en ook niet echt veel.) nodig heeft en een hond wel.