Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mutsie
Doordat mijn hond Leishmaniose heeft, heb ik haar allopurinol moeten geven. Door deze medicatie kunnen haar nieren aangetast zijn.
(dit blijkt nog na het onderzoek wat nu loopt).

Mijn dierenarts suggereerde een nierdieet (brokken).
Maar in gewoon BARf zit verder toch geen extra zouten of chemische toestanden?
Het lijkt mij juist veel beter voor die nieren.

Trouwens de medicatie is gestopt en ik geef haar nu solidago (natuurlijk middel van dr. Vogel ter ondersteuning van de uitscheiding van giftige stoffen).

Karin
Door luca
Mijn hondje Maily( bijna 14 jaar) heeft nierinsufficientie. Ook de dierenarts raadde een nierdieet aan, Maily echter krijgt dagelijks Duck.
Door Lizzy
Natuurlijk wil een DA je nierdieten voorschrijven. Hij is niet bekent met iets anders.... maar ga zelf eens kijken op de sites van Hill's, Eukanuba, Royal Canin en zie daar wat er wel/niet in nierbrokken zit. Je komt er dan direct achter dat je veeeeel beter kunt blijven barfen ;)!

Dit is de Hills nierbrok: http://www.hillspet.com/zSkin_2/product ... 4940039065

Daar zit in: Brewers rice, pork fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), dried egg product, flaxseed, corn gluten meal, chicken liver flavor, soy fiber, L-lysine, taurine, L-tryptophan, ethoxyquin (a preservative), minerals (calcium carbonate, potassium chloride, salt, calcium sulfate, potassium citrate, magnesium oxide, ferrous sulfate, zinc oxide, copper sulfate, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite), vitamins (choline chloride, vitamin A supplement, vitamin D3 supplement, vitamin E supplement, niacin, thiamine mononitrate, calcium pantothenate, pyridoxine hydrochloride, riboflavin, folic acid, biotin, vitamin B12 supplement).

Mjammie, maar niet heus.....
Door Binno
Onze vorige rottweiler had ook nierinsufficientie en onze DA raadde de Hill's nierdieetbrokken aan. Maar onze hond at de brokjes niet, geen enkele hap ervan. Dan maar het nierdieet in blik (ook van Hill's)... daar kreeg ze heftige diarree van. Toen hebben we haar op versvlees gezet (DUCK uitmuntend), dat at ze dus wel (behalve helemaal op het laatste, dan at ze niks meer :'() en het had ook de goedkeuring van onze DA. :D In versvlees zit veel natuurlijk (vlees)vocht, wat belangrijk is voor de nierwerking, er zit zeker niet teveel zout in, en het bevat eiwitten van hoge kwaliteit. En je weet ook zeker dat je dan geen kunstmatige geur- kleur- of smaakstoffen en bewaarmiddelen of andere rommel aan je hond voert.
Dus gewoon blijven Barfen of versvlees geven. ;)
Door mutsie
Daar zit in: Brewers rice, pork fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), dried egg product, flaxseed, corn gluten meal, chicken liver flavor, soy fiber, L-lysine, taurine, L-tryptophan, ethoxyquin (a preservative), minerals (calcium carbonate, potassium chloride, salt, calcium sulfate, potassium citrate, magnesium oxide, ferrous sulfate, zinc oxide, copper sulfate, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite), vitamins (choline chloride, vitamin A supplement, vitamin D3 supplement, vitamin E supplement, niacin, thiamine mononitrate, calcium pantothenate, pyridoxine hydrochloride, riboflavin, folic acid, biotin, vitamin B12 supplement).

hmmm..ziet er smakelijk uit.
Maar ik was zowie zo niet van plan het barfen los te laten. Ik zal het eerder aanprijzen bij mijn DA.

Karin

Mjammie, maar niet heus.....
[quote][/quote]
Door mutsie
afijn het quoten moet ik nog even onder de knie krijgen. 8)

Karin
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door