Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
Niet dat ik weet...

vetaderm:

Samenstelling
per emulsie:

neomycinesulfaat 1,16 mg
hydrocortisonacetaat 1,34 mg

verder staat er bij,

indicaties: pyo ( traumatische ) dermatitis veroorzaakt door staphylococcus aureus: brandwonden van de eerste graad.

Bijwerkingen:

Na langdurig gebruik kan superinfectie met gisten en schimmels plaatsvinden ( :-X :-\ ).

Is alleen voor uitwendig gebruik. de plekken 2-3 maal per dag insmeren, bij verbetering 2-3 maal per week, gedurende maximaal 14 dagen.

Bij dos helpt het erg goed.. binnen 2 dagen is de plek al niet meer zo vurig en begint het al te helen.
Door Lupa
hydrocortisonacetaat
hydrocorticone is een merk naam, het is een cortison dus een hormone preparaat

dat was hem wat ik bedoelde.

Hydrocortison of cortisol is een glucocorticoïd hormoon van de bijnierschors; het heeft ook een mineralocorticoïde werking (water- en zoutretentie), die echter minder uitgesproken is dan die van aldosteron of desoxycorticosteron, in een verhouding van respectievelijk ongeveer 1 op 3.000 en 1 op 100.
In suprafysiologische doses heeft hydrocortison anti-inflammatoire en immunosuppressieve eigenschappen.

Na het stoppen van het gebruik van dermatocorticosteroïden kan bij sommige dermatosen (bijvoorbeeld psoriasis) de aandoening in heftiger mate terugkomen ('rebound'-fenomeen).

Als het helpt is het goed toch? maar het is een medicijn op basis van hormonen
http://www.huidziekten.nl/richtlijnen/l ... tm#werking
http://www.ping.be/~duffeler/PREDNICORT.htm
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 29 dec 2004, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
Ohw dat wist ik niet ... Ben niet zo thuis in die dokterstaal ;) :D. Bij dos helpt het goed, al ben ik er inderdaad van overtuigd dat je het niet te lang moet geven.
Door jeanne
De plek is zo goed als weg, zit nog een dikke korst op, maar ze zit er niet meer aan (voor zover ik haar in de gaten kan houden)
vlooien hadden ze beide dus niet, maar Bes blijft bijten, je kent het wel, ineens in je liezen bijten alsof er een vlo zit?????
snap er niks van.
Ze heeft verder geen kale plakken gebeten hoor, gelukkig.
Maar waarom bijt ze dan geregeld?
Anaal klieren zijn het ook niet?
Toch iets in het voer?
Maar ze krijgt niets anders dan wat ze altijd al kreeg, carnibest smorgens en savonds ander vers spul. Ze heeft niks aparts gehad.
Ik zal eens visolie bij gaan gaan geven.
Of beter borage-olie?
Door jeanne
ooooooooooooooooooooooooooooh wacht eens even :o

ik heb al een paar weken van de hele kleine pens-snoepjes in huis, die krijgen ze paar per dag tijdens het wandelen (dan komen ze tenminste als ik roep :-\)
zou het daar aan kunnen liggen?
Tieneke had die dingen ook toen we daar waren van de zomer en ik dacht, laat ik die ook eens kopen ???
Hmmmmmmmmmmm
zal die pot eens achter slot en grendel zetten voor een paar weken.
maar wat kan ik dan geven onderweg?
even denken........................................
Door Eidos
jeanne schreef: ooooooooooooooooooooooooooooh wacht eens even :o

ik heb al een paar weken van de hele kleine pens-snoepjes in huis, die krijgen ze paar per dag tijdens het wandelen (dan komen ze tenminste als ik roep :-\)
zou het daar aan kunnen liggen?
Tieneke had die dingen ook toen we daar waren van de zomer en ik dacht, laat ik die ook eens kopen ???
Hmmmmmmmmmmm
zal die pot eens achter slot en grendel zetten voor een paar weken.
maar wat kan ik dan geven onderweg?
even denken........................................
Stukje kaas ???
Dat ineens heftig bijten op 1 plek ken ik ook, want dat doet dos ook... Wil er binnenkort toch eens naar laten kijken. Eidos zn plek is ook weer mooi dicht.. en nu maar hopen dat er morgen niet 1 cm verderop weer een nieuwe plek zit ::) :-\ ;)
Door jeanne
Eidos schreef: Stukje kaas ???
Dat ineens heftig bijten op 1 plek ken ik ook, want dat doet dos ook... Wil er binnenkort toch eens naar laten kijken. Eidos zn plek is ook weer mooi dicht.. en nu maar hopen dat er morgen niet 1 cm verderop weer een nieuwe plek zit ::) :-\ ;)
gelukkig is het bij Bes bij deze ene plek gebleven, en hopelijk blijft het daar ook bij.
Maar ze bijt inderdaad net alsof ze een vlooienbeet zou hebben, maar ze hebben alletwee echt geen vlooien!
Sil heeft nergens last van, dus als het vlooien waren zou hij toch ook moeten krabben????

stukje kaas zou kunnen. Ik kan ook pensstaafjes in stukjes knippen, dat plakt niet zo in mijn jaszak :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door