Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tessa
Mijn collega trimster heeft sinds vier weken een oud duitse herderreu van nu twaalf weken, bij de fokker kreeg ie prins met een dag in de week kvv. De eerste week ging alles goed, daarna ging ie aan de diaree met bloed erbij, naar de dierenarts en daar eukanuba voor gevoelige darmen gekregen.Mijn collega weet van mijn overtuiging van versvlees maar wilde daar niet aan beginnen omdat ze bang was dat de hond nooit meer aan brokken zou wennen. In de weken die volgde ging het steeds slechter met de pup, hij was al veel te mager toen ie bij haar kwam maar na wegen bij de diernarts bleek ie nog maar vijf kilo te wegen (met twaalf weken). Eten deed ie bijna niet meer en er zit weinig leven meer in, hij heeft geen energie meer.Ik heb mijn collega op het hart gedrukt dat hij nu echt moet gaan eten, hoe dan ook anders gaat ie het niet redden, hij blijft diaree houden en de dierenarts weet het eigenlijk ook niet. Gisteren heeft ze op mijn aanraden probiotica gekocht en vanavond kwam ze dan toch carnibest bij me halen, Ik heb haar aangeraden om het te overgieten met kokend water en hele kleine porties verdeeld over de dag te geven. Ik hoop zo dat het straks beter gaat en hij het in ieder geval eet, de diaree zal niet gelijk over zijn heb ik haar verteld, maar het lijkt mij belangrijker dat er goede voeding ingaat zodat hij wat sterker wordt, hebben jullie nog goede tips?? ps hij is niet echt ziek, en heeft geen bloed meer in de ontlasting.
Door Ordell
tessa schreef: Mijn collega trimster heeft sinds vier weken een oud duitse herderreu van nu twaalf weken, bij de fokker kreeg ie prins met een dag in de week kvv. De eerste week ging alles goed, daarna ging ie aan de diaree met bloed erbij, naar de dierenarts en daar eukanuba voor gevoelige darmen gekregen.Mijn collega weet van mijn overtuiging van versvlees maar wilde daar niet aan beginnen omdat ze bang was dat de hond nooit meer aan brokken zou wennen. In de weken die volgde ging het steeds slechter met de pup, hij was al veel te mager toen ie bij haar kwam maar na wegen bij de diernarts bleek ie nog maar vijf kilo te wegen (met twaalf weken). Eten deed ie bijna niet meer en er zit weinig leven meer in, hij heeft geen energie meer.Ik heb mijn collega op het hart gedrukt dat hij nu echt moet gaan eten, hoe dan ook anders gaat ie het niet redden, hij blijft diaree houden en de dierenarts weet het eigenlijk ook niet. Gisteren heeft ze op mijn aanraden probiotica gekocht en vanavond kwam ze dan toch carnibest bij me halen, Ik heb haar aangeraden om het te overgieten met kokend water en hele kleine porties verdeeld over de dag te geven. Ik hoop zo dat het straks beter gaat en hij het in ieder geval eet, de diaree zal niet gelijk over zijn heb ik haar verteld, maar het lijkt mij belangrijker dat er goede voeding ingaat zodat hij wat sterker wordt, hebben jullie nog goede tips?? ps hij is niet echt ziek, en heeft geen bloed meer in de ontlasting.
Beetje kruidenmix erbij, lusten ze heel graag en het werkt stoppend en bevat tevens probiotica.
Door Nitus
Is het bloed van die herder al onderzocht? Want ik denk toch echt wel dat deze hond ziek is, ookal heeft hij geen bloed meer in z'n ontlasting. :( Trouwens, is bij deze hond onderzocht of ie wormen heeft?
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 24 dec 2004, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
nee, nog niet maar als het niet heel snel beter gaat, zal dat waarschijnlijk wel de volgende stap zijn, daar zal ik zeker op aandringen!
Door Nitus
Ik had net m'n berichtje aangepast nadat jij je reactie had neergezet :-[, dus zet ik de vraag hier nog maar een keertje neer: is die hond onderzocht op wormen?
Ik zou iig niet te lang wachten met naar de DA gaan, want een pup hoort geen diaree te hebben zeker geen langere tijd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door