Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="arnold"]
Ja ik wil ook die kuur doen , ik dacht alleen dat een knoflook kuur daar goed voor is en dat probiotica is voor als de darmen / maag van slag is.
Maar dan kan ik dus ook probiotica geven met pompoen pitten of zit ik er dan weer naast. ???
[/quote]

Probiotica is zeker goed wanneer de darmen van slag zijn! Maar ook als een hond wormen heeft, dan zegt dat iets over de weerstand van de darmen. De weerstand van de darmen worden door probiotica versterkt. Dit geeft de darmen een goede kans zelf wormen af te drijven/korte metten mee te maken. Het is niet gezegd dat je daarmee ook werkelijk van de wormen af bent, maar probiotica helpt dus wel mee om een gunstige darmflora op te bouwen, en en goede darmflora is per definitie ongunstig voor wormen.

Pompoenpitten zijn vooral lintwormafdrijvers.
Door 202spots
Ik geef meestal gemalen pumpkinseeds in de nootjes/pitjes mix die ik bijna elke morgen geef.
dus elke dag is eigenlijk als preventie...'t werkt wel,want ik heb al 'n hele tijd geen worm gezien.

Om 't pumkinseeds als ontwormer te geven moet je 2 X per dag 'n dessert lepel fijngemalen pumpkinseeds door 't eten geven,dat voor 1 week doen,en na 3 weken herhalen.
Als je verse papaya kan krijgen dan is dat ook heel goed om er 'n eetlepel gepureerd bij te geven.

Als je geen wormen heb gezien,of je hebt de ontlasting niet laten nakijken door de DA,dan zou ik geen ene kuur geven...geen knoflook en geen pumpkinseeds.
Alleen geven wanneer je echt zeker weet dat er wormen zijn.

Als ze echt TE veel afvallen dan zou ik toch liever aan de DA vragen voor 'n poeponderzoek en ook voor je honden zelf 'n ondezoek.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 19 dec 2004, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door arnold
Dus zou ik eigenlijk zowel de knoflook kuur als pompoen en probiotica moeten geven om het van alle kanten in te dekken ?
Niet te gelijk neem ik aan ?

De reden dat ik dit wil doen omdat ik toen ik op dit forum kwam, ergens in de zomer, over ben gestapt van pens / bruinbrood / gemalen kip naar kip / spiervlees
( als hoofd bestand ) met nog van alles en nog wat erbij.
Er werdt wel verteld dat mijn honden hiervan af zouden vallen en ontgiften, dat laatste viel wel mee, maar vooral mijn reu is aardig afgevallen.
Hij is wel goed op gewicht nu maar hij moet niet verder afvallen.
In zijn bak gaat per dag 1 pond gemalen kip plus 600 gram spiervlees met wat groente / stukje hart / vis e.d.
Op dit menu valt hij dus af.
RA RA hoe kan dit, dan lijkt het mij tijd voor een wormekuurtje al merk ik niet dat ze ze hebben.
Door 202spots
Arnold,als je denkt dat ze GEEN wormen hebben dan zou ik geen kuur doen.
Ik zou evengoed de ontlasting laten nakijken,en wanneer je zeker weet dat ze geen wormen hebben,dan zou ik MEER gaan voeren en kijken of ie dan op gewicht blijft?
Voeren met je ogen...wanneer je nu ZIET dat ie te mager word dan moet er meer gegeven worden.
Door arnold
Ik laat eerst wel een mest onderzoek doen, dan weet ik ook of het nodig is om een kuur te geven.
Meer geven als hij te veel afvalt lijkt mij ook logies, maar ongeveer 1,2 á 1,3 kilo per dag lijkt mij nogal veel vooral als hij hier op afvalt.
Daarom dacht ik ook aan wormen.
Door Ordell
[quote="arnold"]
Dus zou ik eigenlijk zowel de knoflook kuur als pompoen en probiotica moeten geven om het van alle kanten in te dekken ?
Niet te gelijk neem ik aan ?

De reden dat ik dit wil doen omdat ik toen ik op dit forum kwam, ergens in de zomer, over ben gestapt van pens / bruinbrood / gemalen kip naar kip / spiervlees
( als hoofd bestand ) met nog van alles en nog wat erbij.
Er werdt wel verteld dat mijn honden hiervan af zouden vallen en ontgiften, dat laatste viel wel mee, maar vooral mijn reu is aardig afgevallen.
Hij is wel goed op gewicht nu maar hij moet niet verder afvallen.
In zijn bak gaat per dag 1 pond gemalen kip plus 600 gram spiervlees met wat groente / stukje hart / vis e.d.
Op dit menu valt hij dus af.
RA RA hoe kan dit, dan lijkt het mij tijd voor een wormekuurtje al merk ik niet dat ze ze hebben.
[/quote]

Die gemalen kip, zit daar ook het bot en organen bij? En geef je dus ook voldoende organen? Want ik mis dit een beetje bij dit menu, maar wat vnl. de reden van het afvallen zou kunnen zijn is dat je volgens mij te laag zit met het vet wat de hond krijgt verstrekt. Dit in combinatie met het koude weer zou best wel eens de oorzaak van het afvallen kunnen zijn.
Door Lizzy
Ik denk dat het brood ook een makkelijke energie leverancier voor jouw honden is geweest. Dus wanneer je koolhydraten uit het menu verwijderd, dan vallen honden vaak af. En soms versnelt, omdat ze moeten wennen aan een koolhydraat-arm dieet.

Ik neem ook aan dat je ze niet alleen spiervlees en kip? Dat lijkt me ook een beetje te weinig afwisseling.

Overigens zou ik niet denken dat een hond gaat ontgiften als je hem van natuurlijke voeding overschakelt naar een natuurlijke voeding ;). Hooguit zie je inderdaad een reactie op het ontbreken van koolhydraten.
Door arnold
Die gemalen kip, zit daar ook het bot en organen bij? En geef je dus ook voldoende organen? Want ik mis dit een beetje bij dit menu, maar wat vnl. de reden van het afvallen zou kunnen zijn is dat je volgens mij te laag zit met het vet wat de hond krijgt verstrekt.

Het is dus niet alleen kip/spiervlees wat ze krijgen.
Als ik naar het slachthuis ga haal ik standaart 30 kilo spiervlees en 2 hele pensen , die zijn tussen de 10 en 15 kilo per stuk en alles gaat op voordat ik nieuw haal.
Verder geregeld stukje hart / lever e.d. maar niet zoveel want dan gaan ze aan de dunne
1 á 2 rauwe eieren per week en visolie capsules 3 per week
De kip is gemalen karkas met wat afval er doorheen, wat precies weet ik niet maar ik ga er van uit dat het dat is wat in de winkel niet te verkopen valt.
Ik geef het eigenlijk voor het bot
1 keer per week knars botten, dan vervalt de kip
Groente wat er van tafel overblijft, mits niet te erg gekruid.
Verder zal ik nog wel iets vergeten zijn, maar alles waarvan ik denk dat het gezond is gaat in de bak en gaat ook altijd op.
Het spiervlees komt zo bij het slachthuis vandaan en daar zit toch altijd wel rijkelijk vet aan.
regelmatig fruit, ze lusten bijna alles.
Door Ordell
arnold schreef: Die gemalen kip, zit daar ook het bot en organen bij? En geef je dus ook voldoende organen? Want ik mis dit een beetje bij dit menu, maar wat vnl. de reden van het afvallen zou kunnen zijn is dat je volgens mij te laag zit met het vet wat de hond krijgt verstrekt.

Het is dus niet alleen kip/spiervlees wat ze krijgen.
Als ik naar het slachthuis ga haal ik standaart 30 kilo spiervlees en 2 hele pensen , die zijn tussen de 10 en 15 kilo per stuk en alles gaat op voordat ik nieuw haal.
Verder geregeld stukje hart / lever e.d. maar niet zoveel want dan gaan ze aan de dunne
1 á 2 rauwe eieren per week en visolie capsules 3 per week
De kip is gemalen karkas met wat afval er doorheen, wat precies weet ik niet maar ik ga er van uit dat het dat is wat in de winkel niet te verkopen valt.
Ik geef het eigenlijk voor het bot
1 keer per week knars botten, dan vervalt de kip
Groente wat er van tafel overblijft, mits niet te erg gekruid.
Verder zal ik nog wel iets vergeten zijn, maar alles waarvan ik denk dat het gezond is gaat in de bak en gaat ook altijd op.
Het spiervlees komt zo bij het slachthuis vandaan en daar zit toch altijd wel rijkelijk vet aan.
regelmatig fruit, ze lusten bijna alles.
Ligt de hond buiten of binnen en wat is het bewegingspatroon?
Door arnold
De honden zijn altijd binnen.
S'ochtends om half 7 staan we op, ze gaan alle twee mee te werk, en zijn wel de hele dag in beweging maar niet overdreven druk o.i.d.
Ze spelen wel met elkaar ongeveer 1 á 2 uur per dag en voor de rest is hij wel wakker en alert.
Als we thuiskomen gaan ze alle twee liggen slapen tot een uur of 10, tijd voor eten / uitlaten / spelen tot een uur of 12 .
Niet echt een zwaar of inspannend leven dacht ik.

Arnold
Door Ordell
arnold schreef: De honden zijn altijd binnen.
S'ochtends om half 7 staan we op, ze gaan alle twee mee te werk, en zijn wel de hele dag in beweging maar niet overdreven druk o.i.d.
Ze spelen wel met elkaar ongeveer 1 á 2 uur per dag en voor de rest is hij wel wakker en alert.
Als we thuiskomen gaan ze alle twee liggen slapen tot een uur of 10, tijd voor eten / uitlaten / spelen tot een uur of 12 .
Niet echt een zwaar of inspannend leven dacht ik.

Arnold
Nou, er zijn honden die met minder tevreden zijn. Ik zou als ik jou was, en zeker omdat het nu winter is, de "magere" hond een tijdje 50 gram schapevet per dag bijgeven, totdat hij weer op gewicht zit.... ;)
Door arnold
Het is niet zo dat hij al mager is, ik merk alleen dat hij aardig aan het afvallen is.
Nu kon dit geen kwaad maar meer moet er ook niet af.
Op zijn vorige menu pens / kip / bruinbrood kreeg hij veel minder en werd aardig zwaar, hij is nu mooi op gewicht.
Maar nu krijgt hij ongeveer 400 gram per dag meer en valt af.
Meer afvallen moet hij niet anders gaat het wel naar mager toe terwijl er in zijn levens omstandigheden niets verandert is.
Ik geef nu in ieder geval iets meer, afgelopen weekeind ben ik nog aan het vlees snijden / verpakken geweest en heb de porties wat groter gemaakt.
Ik laat in ieder geval na de kerst een mest onderzoek doen, als ze dat hier doen tenminste ( platte land hé )
Om dat in ieder geval uit te sluiten.

Arnold
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door