Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
hallo allemaal,

het is alweer een tijdje geleden maar ik wil nog even op dit onderwerp (weinig eten) terugkomen..
het gaat de laatste tijd steeds beter met Meid. ze begint nu ook steeds meer te eten. maar nu heb ik nog even een vraagje; sinds ze meer carnibest is gaan eten lijkt het ook alsof ze meer plast... nou dacht ik hier ergens eens gelezen te hebben dat, dat bij honden en katten die versvlees krijgen meer voorkomt.. klopt dat?! ze plast nu dus meer maar ik merk niet dat ze meer drinkt. ook heeft ze geen uitdrogingsverschijnselen..maak me toch een beetje zorgen met het oog op eventuele nierproblemen.. vandaar ff mijn vraag ;)
groetjes zurca
Door sylvia
zurca schreef: hallo allemaal,

het is alweer een tijdje geleden maar ik wil nog even op dit onderwerp (weinig eten) terugkomen..
het gaat de laatste tijd steeds beter met Meid. ze begint nu ook steeds meer te eten. maar nu heb ik nog even een vraagje; sinds ze meer carnibest is gaan eten lijkt het ook alsof ze meer plast... nou dacht ik hier ergens eens gelezen te hebben dat, dat bij honden en katten die versvlees krijgen meer voorkomt.. klopt dat?! ze plast nu dus meer maar ik merk niet dat ze meer drinkt. ook heeft ze geen uitdrogingsverschijnselen..maak me toch een beetje zorgen met het oog op eventuele nierproblemen.. vandaar ff mijn vraag ;)
groetjes zurca
Ik vindt meer plassen helemaal niet bij versvlees passen,ze plassen juist minder omdat bij brokken veel wordt gedronken plassen ze ook meer als bij vers,dus eigenlijk klopt het niet dat ze meer plast.
Door SHIVA
hallo zurca
mijn vorige kat die 21 jaar is geworden had ook omstreeks de leeftijd van 17 a 18 jaar dit soort probleem
weinig eten veel plassen en bijna niet drinken
wij gaven haar met een pipetje te drinken
toen had ik alleen nog niet zo gehoord van vers vlees
en zij kreeg dan kipfile en gekookte vis met bruinbrood ook de kip werd licht aangekkokt en het vocht erbij ook de bruine boterham
dat heeft ze eigenlijk haar hele leven zo gehad met af en toe wat soepvlees en gekookte hart
ook speelt de vorm van dementie wel een rol
maar als ik jouw was liet ik haar even testen op de niertjes bij ons was dat gelukkig niet aan de orde
gewoon de ouderdom
veel sterkte met je kat
gr shiva
Door zurca
mmmm, dan toch maar snel naar de dierenarts want ik vertrouw het toch niet helemaal... maar stel dat ze het aan d'r nieren heeft dan weet ik al wat de dierenarts gaat zeggen.... dieetvoer, brokken... tja en daar krijgt ze dus weer een allergie van... dus ik zou haar dat dieetvoer niet geven maar wat dan? zijn er homeopatische middelen die de werking van de nieren bevorderen??? ik zal ook vast een oproepje zetten bij katten en versvlees, misschien zij er meer mensen met een kat die nierproblemen heeft..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door