Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
willieD schreef: dusssssssssss..
conclusie..varkensvlees is niet zo gevaarlijk..want waarom zou dit ene stukje nu net niet gevaarlijk zijn??
en andere botjes wel?? ::) 8)
Ria..is oke hoor :-*
FRITZ!!!!!!! Afbeelding
WAAR is me matras gebleven????? ;D ;D ;D
Ik lig in 'n deuk hier op de vloer want ik WIST dat Wily effe heel vlug in zou loggen om dit antwoord neer te plakken!!!!
Ben ik de enige????

Weet je Wily,effe zonder gekheid...had je echt verwacht dat we Ria met spoed naar de eertse hulp zouden sturen? Nee toch zeker?
Zoals je ziet maken wij er geen probleem van wanneer je hond PER ONGELUK iets eet wat we normaal gesproken NIET zouden geven,maar om daar dan met 'n reactie als die van jou te voorschijn te komen is wel 'n lachertje hoor! ;D ;D
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 31 okt 2004, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ducktails
Ach, het zal wel meevallen maar ik moet eerlijk zeggen dat het me toch niet lekker zit.
Probeer er niet te veel aan te denken en over zes dagen is de zorg voorbij. Dat is de incubatie tijd....

Pffffffff, levende have.........kinderen en honden , je bent er zo wijs mee , maar het geeft zorgen.
Ria
Door karin2
Besmetting
De ziekte verspreidt zich gemakkelijk als de dieren met elkaar in aanraking komen (bijvoorbeeld als de besmette dieren worden vervoerd). Ook kan de ziekte overgedragen worden via indirecte contacten, dus door vuile vervoermiddelen, door personen, dieren of voorwerpen die met besmette dieren in aanraking zijn gekomen en daarna met niet besmette dieren. Tenslotte verspreidt de ziekte van Aujeszky zich op korte afstanden, zelfs via de lucht.

Verspreiding
Aujeszky komt sinds enkele jaren niet meer in Nederland voor. De ziekte wordt bestreden met een verplicht vaccinatieprogramma (bij verordening van de Productschappen Vee, Vlees en Eieren).

ik denk dat het dus nogal meevalt met het risico ,
als een hond in Nederland een kotelet pikt .
mijn honden en katten hebben ook al regelmatig een kotelet ,worst of gehakt gepikt en hebben het ook overleefd (hier in belgie dan , ik weet niet of hier een entingsprogramma is , straks ff googlen)
ik zou me niet te ongerust maken als ik jou was, je zou écht al pech moetten hebben dat net jij (jouw hond ) dat ene stukje besmette vlees krijgt .

ik vraag me trouwens af :waarom is het zo besmettelijk voor katten,honden enzo en niet voor mensen ???

groetjes karin2
Door sylvia
Ik snap even niet waarom mensen er een probleem mee hebben dat andere mensen geen risico willen lopen op aujezki en er daarom voor kiezen geen varkensvlees te voeren (vlees wat trouwens buiten het aujezki gebeuren niet echt het beste vlees is wat je zou kunnen bedenken daar het ook huidreacties kan veroorzaken bij mens en dier)
Dat er mensen hier zijn die dit risico wel willen nemen voor hun dieren daar zul je mij niet over horen, alleen dat ze het brengen als zijnde dat er geen risico is dat vind ik kwalijk, ben ook benieuwd hoe deze mensen erop zouden reageren als er op hun advies een hond of kat aan aujezki overlijdt , volgens mij is een sorry dan niet helemaal genoeg.Maar ja dan zal het wel zijn dat die mensen dan wel heel erge pech hebben maar dat het verder niet hun probleem is.
Door sylvia
karin2 schreef: .

ik vraag me trouwens af :waarom is het zo besmettelijk voor katten,honden enzo en niet voor mensen ???

groetjes karin2
Er zijn wel meer ziekten die wel voor het ene soort gevaarlijk zijn en bij de andere soort geen effect hebben.
Door Femke
sylvia schreef:
ik ook niet , nooit van gehoord
volgens mij zitten ze (voornamelijk(?) in Friesland, ik zie er af en toe één voorbij komen bij de Friese taxateurs.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door