Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Angelique
arenda schreef:
Ach so, als je de versoepeling in de kwalificatie toepast dan zou een C inderdaad vlotjes een B worden. Maar dan hebben de heupen nu om dezelfde reden een B gekregen als waar ze eerder een C voor gekregen hebben. Waarschijnlijk had je ook een botafwijking en daarmee keldert de beoordeling altijd meteen naar beneden.

Dus nu niet meer tegensputteren. Jij bent klant, dus baas over je hond. Als het rontgenen niet lukt zonder roesje dan is er zo wat ingespoten. :D
Door arenda
[quote="Angelique"]
[quote="arenda"]
[quote="Angelique"]
[quote="arenda"]
[quote="Angelique"]
[quote="arenda"]

Ik zie even niet wat de versoepeling in beoordelen hiermee te maken heeft.

Als jouw hond zich zo gedraagt als dat je zegt dat die zich gedraagt was ik niet akkoord gegaan met een roesje.
[/quote]

nou bedoel meer dat het misschien ook wel door de versoepeling kan komen dat we nu op b uitkomen.
En van dat roesje, tja, wist ik veel, kwam ook nog maar net het wereldje van fokken binnenwandelen.en tja ik was dus een willig slachtoffer voor de dierenarts.
Behalve wat tegensputteren kwam ik dus nie ver ::)[/quote][/quote][/quote]
[/quote]

Ach so, als je de versoepeling in de kwalificatie toepast dan zou een C inderdaad vlotjes een B worden. Maar dan hebben de heupen nu om dezelfde reden een B gekregen als waar ze eerder een C voor gekregen hebben. Waarschijnlijk had je ook een botafwijking en daarmee keldert de beoordeling altijd meteen naar beneden.

Dus nu niet meer tegensputteren. Jij bent klant, dus baas over je hond. Als het rontgenen niet lukt zonder roesje dan is er zo wat ingespoten. :D
[/quote]

Yep daar ben ik achter ;D ach ik wijt het maar aan mijn bescheiden aard :P
en ja mn reu mist de puntjes aan het bekken die de kom mooi sluitend maken en dan dendert de norbergwaarde al snel naar beneden. maar das gelukkig ook alles
Door Angelique
[quote="arenda"]
[quote="Angelique"]
[quote="arenda"]
[quote="Angelique"]
[quote="arenda"]
[quote="Angelique"]
[quote="arenda"]

Ik zie even niet wat de versoepeling in beoordelen hiermee te maken heeft.

Als jouw hond zich zo gedraagt als dat je zegt dat die zich gedraagt was ik niet akkoord gegaan met een roesje.
[/quote]

nou bedoel meer dat het misschien ook wel door de versoepeling kan komen dat we nu op b uitkomen.
En van dat roesje, tja, wist ik veel, kwam ook nog maar net het wereldje van fokken binnenwandelen.en tja ik was dus een willig slachtoffer voor de dierenarts.
Behalve wat tegensputteren kwam ik dus nie ver ::)[/quote][/quote][/quote]
[/quote]

[/quote]

Yep daar ben ik achter ;D ach ik wijt het maar aan mijn bescheiden aard :P
en ja mn reu mist de puntjes aan het bekken die de kom mooi sluitend maken en dan dendert de norbergwaarde al snel naar beneden. maar das gelukkig ook alles
[/quote]

Wat is dan de Norbergwaarde als ik zo nieuwsgierig mag zijn :-[ :)
Door arenda
pfff weet hem ff alleen van de eerste keer, die was heeeeeel laag 18 om precies te zijn.
De papieren van de laatste keer liggen momenteel bij de fokker van Conan, wegens een strijd in de club. Heel funny allemaal.Maar die was in elk geval hoger
Door Friday55
Jeetje ik wist niet dat er zo veel reacties, commentaar zou komen op mijn bericht. Tuurlijk is de ene hond de andere niet. Het enige wat ik wilde overbrengen is dat het niet per se hoeft om een roesje te geven. Ik heb zelf niet de eerste de beste hond (tibetaanse Mastiff) en foto's nemen met haar was gewoon peanuts, de 2 assistentes namen haar in de houdgreep, draaide haar om (38 kilo) in het bakje en klaar was kees. Tijd: 5 min. geen stress (wel totale verbazing bij mijn hond). De DA die dit doet (dat is het enige wat ik wilde overbrengen) doet dit al jaren zo (lopende bandwerk). Na opsturing naar de HD commissie in Amsterdam: mijn hondje was HD A = norberg 38
Door ine
[quote="Friday55"]
Jeetje ik wist niet dat er zo veel reacties, commentaar zou komen op mijn bericht. Tuurlijk is de ene hond de andere niet. Het enige wat ik wilde overbrengen is dat het niet per se hoeft om een roesje te geven. Ik heb zelf niet de eerste de beste hond (tibetaanse Mastiff) en foto's nemen met haar was gewoon peanuts, de 2 assistentes namen haar in de houdgreep, draaide haar om (38 kilo) in het bakje en klaar was kees. Tijd: 5 min. geen stress (wel totale verbazing bij mijn hond). De DA die dit doet (dat is het enige wat ik wilde overbrengen) doet dit al jaren zo (lopende bandwerk). Na opsturing naar de HD commissie in Amsterdam: mijn hondje was HD A = norberg 38
[/quote]

Jij bent gelukkig, met die uitslag! ;)

Norbergwaarde onder de 30 wordt niet mee gefokt(NLV). Zelf heb ik een grens bij 35!
Helaas las ik in het laatste clubblad weer een uitslag A met norbergaarde 20 :-\ :-X
Die A mag van mij dan direct een C zijn!
Maar wie ben ik! 8) ;)
Door Angelique
[quote="Friday55"]
[/quote]

Oke, dit klinkt toch ook al heel anders dan je eerste bericht waarbij je met overtuiging roept dat roesjes niet nodig zouden zijn.
Gefeliciteerd met je mooie uitslag :D
Door Angelique
Ine schreef:

Jij bent gelukkig, met die uitslag! ;)

Norbergwaarde onder de 30 wordt niet mee gefokt(NLV). Zelf heb ik een grens bij 35!
Helaas las ik in het laatste clubblad weer een uitslag A met norbergaarde 20 :-\ :-X
Die A mag van mij dan direct een C zijn!
Maar wie ben ik! 8) ;)
Nou, das nog hoog hoor, hier is er al één met 17 en A waargenomen :-\
In ons laatste clubblad stond een -8 :-X
Door crutz
Angelique schreef:

Nou, das nog hoog hoor, hier is er al één met 17 en A waargenomen :-\
In ons laatste clubblad stond een -8 :-X
ken een A met NB waarde 16 :o wordt ook gewoon mee gefokt.................... :-\
Door Angelique
crutz schreef:

ken een A met NB waarde 16 :o wordt ook gewoon mee gefokt.................... :-\
Ja, want je mag met een A fokken en over de rest l*llen we niet.
Maar ik geloof wel dat inmiddels dit soort dingen nu niet meer gebeuren, ze hebben de versoepeling alweer aangetrokken. Maar voorlopig staan zulke uitslagen er >:(
Door qyan
Friday55 schreef: Ik las op barfplaats dat er mensen zijn die HD foto's laten maken bij een dierenarts onder narcose. Dit is absoluut niet nodig. Er zijn dierenartsen die dit doen zonder narcose waarbij je hond 5 min. in een speciaal bakje ligt (heb ik bij mijn hond laten doen, zo gepiept geen stress enz. Ik maak geen reclame dus als mensen de naam + adres willen weten, even naar mij e-mailen.
ik laat qyan inderdaad rontgenen met een roesje.
de reden is heel simpel, qyan is zonder niet te behandelen.
iedere hond is anders en de mijne houdt absoluut niet van dierenartsen en heeft er in zijn jonge leventje veel te veel gezien.
de stress die hij daardoor zou krijgen, en hij is door een te laag stress hormoon al veel te bevattelijk voor stress, het weegt niet op tegen de voordelen van het niet geven van een roesje.
qyan krijg je echt niet rustig zonder roesje, ook ik niet.
streker nog, als ik erbij zou moeten blijven laat ie zich helemaal niet behandelen, alleen ik kan hem dan handelen.
ben ik er niet bij en laat hem alleen met de arts, gaat het prima, laat veel toe, maar foto's en dergelijke echt niet.
stress maakt qyan zieker dan het roesje doet.
Door danielle1980
wij hebben essie ook met roesje moeten doen,
we wilden dat liever niet en zijn daarom naar een dierenarts gegaan die dat liever ook niet doet,
maar essie bleef gewoon helemaal niet stil liggen.
dus dat moest wel.

onze uitslag was HD-A norberg 40.

maar nu had ik even een vraag,
ik lees dit zo allemaal maar snap iets even niet,
hoe kan t dat als je norberg waarde zo laag is dat de hd dan toch A is?
zou dat niet anders moeten wezen?
kan iemand mij dat makkelijk uitleggen?
Door Angelique
danielle1980 schreef: wij hebben essie ook met roesje moeten doen,
we wilden dat liever niet en zijn daarom naar een dierenarts gegaan die dat liever ook niet doet,
maar essie bleef gewoon helemaal niet stil liggen.
dus dat moest wel.

onze uitslag was HD-A norberg 40.

maar nu had ik even een vraag,
ik lees dit zo allemaal maar snap iets even niet,
hoe kan t dat als je norberg waarde zo laag is dat de hd dan toch A is?
zou dat niet anders moeten wezen?
kan iemand mij dat makkelijk uitleggen?
Dat zou je dan eigenlijk aan de controlerende instantie moeten vragen, want ieder normaal denkend mesn bedenkt het niet om bij een nbw 16 een A te geven. En dan ook nog zelf een folder erbij geven waaron je zegt dat nbw tussen de 30 en 40 goed is en als het daaronder is dat je een slechtere uitslag tegemoet kan zien.
Oftewel, dit huidige systeem slaat helemaal nergens op en kun je min of meer zien als een gevaar voor de kynologie (op HD-gebied dan)
Door danielle1980
o ik ben dus niet zo blond ;D
dacht al dat t aan mij lag. :P

maar wel ontzettend raar zeg,
want zo heb je er dus niets aan >:(
Door Eidos
Dos werd met 9 maanden ook opgetild en in eenspeciale bak gelegd.. Meneer lag netjes stil... Heupies zagen er perfect uit ;D.. We hebben nooit officiele HD foto's laten maken omdat we niet willen fokken met hem en geen shows willen lopen. Voor ons was het destijds gewoon belangrijk om te weten dat de heupen goed waren omdat hij toen nogal wat last van groeipijn had ...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door