Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
Angelique schreef:

die gasten: de verzekering en de DA. De DA rekent jou (en anderen) een belachelijk bedrag voor voor een hotspot (of iets anders) jou maakt het niets uit want je bent toch verzekerd. Zou je niet verzekerd zijn dan had je misschien eerst zelf een oplossing gezocht en vaak vind je die voor dit soort dingetjes wel.
Nu heb je ook min of meer het idee dat je "verdient" op het hebben van een verzekering, terwijl er in dit geval echt alleen maar zwaar op jou verdient wordt. :-\

ja je hebt wel ergens gelijk hoor, maar als er iets erg met hem is is het wel een geruststelling dat de kosten voor ons niet te hoog oplopen ,hou me ten goede hoor als we niet verzekerd waren zou ik liever mijn auto verkopen om mijn hond te kunnen laten behandelen) als het even kan los ik de problemen liever zelf op maar ik was vreselijk geschrokken vanmorgen en dacht omdat het zo dicht bij zijn oor zat ook eerst aan oorontsteking.

groetjes Sena
Laatst gewijzigd door senadance op di 24 aug 2004, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
senadance schreef: Nou Angelique, verschillende mogelijkheden, ten eerste vond ik eergisteren een dikke :ovieze :o :ovolgezogen :( :(teek op de grond, met kippevel geruimd.
Dat zou het natuurlijk kunen zijn,

gegeten iets bijzonders??

hij heeft van de straat een stuk afgekloven gekruide kip gegeten, kon het niet meer afnemen.
kan het ook zijn..

heel...heel ...af en toe een halve bruine boterham met pindakaas (een keer er week)
zou het kunnen zijn??
ik zelf denk van niet.
rooie bietjes??

zelf gekookt voor hem en door zijn eten gedaan (niet veel een paar stukjes)

ik zoek verder mischien ontdek ik war het vandaan komt, aangezien Mozes wat eten betreft heel ongevoelig is (hij verdraagt alles) heb ik toch die teek in verdacht.

lieve groetjes Sena

Dan zou ik het op de teek houden omdat hij de rest dus wel eens vaker krijgt. Het is natuurlijk een gevoelig gebied onder dat oor, best kans dat die vannacht zelf die teek eruit gewerkt heeft met dit mooie schilderij als resultaat :-\
Door senadance
Het ziet er echt verschrikkelijk uit, net de pest :o :o
ben net even wezen fietsen met meneer zodat hij goed moe is en de jeuk vergeet.
ga het dus alleen met lauwwarm afgekookt water wassen goed droogdeppen en smeren maar.

groetjes sena
Door Angelique
senadance schreef: Het ziet er echt verschrikkelijk uit, net de pest :o :o
ben net even wezen fietsen met meneer zodat hij goed moe is en de jeuk vergeet.
ga het dus alleen met lauwwarm afgekookt water wassen goed droogdeppen en smeren maar.

groetjes sena
Geen flauw idee hoe de pest eruit ziet Afbeelding
Door senadance
grote enge zwerende plekken en bulten :o :o :o
op de plaatsen waar klieren zitten in de middeleeuwen absoluut dodelijk nu bijna uitgeroeid. :o :o
Moester even aan denken toen ik deze plek vanmorgen ontdekte ;D :(

ben erg bezig met de middeleeuwen op het moment qua literatuur en dit thema komt nogal veel ter sprake.

eng eng eng en dan te bedenken dat er nog enkele gevallen worden geconstateerd zo nu en dan in Indie

HIer niet hoor ;D ;D ;D

behalve dan bij Mozesie ;D ;D
Laatst gewijzigd door senadance op di 24 aug 2004, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ivonne
ook Bas heeft een keer een hotspot gehad en ondanks het feit dat hij ook verzekerd is, probeer met de "huis-tuin- en keukenprobleempjes" het eerst zelf op te lossen. Dit vooral om hem niet te hoeven belasten met onnodige kuurtjes AB of weet ik veel wat wat je bijna standaard bij de DA als behandeling krijgt.
Door Binno
Ivonne schreef: probeer met de "huis-tuin- en keukenprobleempjes" het eerst zelf op te lossen. Dit vooral om hem niet te hoeven belasten met onnodige kuurtjes AB of weet ik veel wat wat je bijna standaard bij de DA als behandeling krijgt.
Zelf ben ik ook niet het type dat snel naar de DA rent, integendeel zelfs, probeer het ook altijd eerst zelf op te lossen.
Maar in het geval van de hotspot bij Binno was dat zelf oplossen wel een verkeerde keuze. Maar dat konden we toen nog niet weten. Op één dag tijd was de hotspot verspreid van één klein plekje boven aan haar hals tot helemaal onder haar borstkas! Ze had jeuk, pijn en koorts gekregen. En ze zag er niet meer uit, het haar was weg en de huid helemaal dik en ontstoken. Op zo'n korte tijd!
Ze heeft toen onmiddellijk een AB-spuit gekregen en nog een AB-kuur van meer dan een week.
De oorzaak van de hotspot hebben we nooit kunnen achterhalen. Kan door een teek of andere insectenbeet komen, of een klein wondje ofzo waar de hond dan aan gaat krabben... :-\
En, ik heb mijn honden niet verzekerd, maar anders zou ik toch ook sowieso alleen maar naar de DA gaan als ik het echt nodig vind, niet omdat het toch terugbetaald zou worden... ;)
Door Sonja
Boef had vorige week ook weer een hotspot op d'r kont. Ze heeft altijd wel wat last van eczeemplekjes (ben nog op zoek naar de oorzaak/juiste behandeling) en soms ontaarden die in een hotspot.
Ik heb de wond goed uitgewassen met lauw water met een beetje Dettol er door en daarna drooggeföhnd.
Verder in de gaten gehouden dat ze er niet aan zat en op de momenten dat dat niet ging ('s nachts) een kap omgedaan. Het ziet er nu alweer een heel stuk beter uit.
Door Truus
Senna, beterschap met Mozes, ik hoop dat het gauw verdwijnt ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door