Hoewel Guus nog steeeeeds niet overtuigd is van een tweede hond, vind ik het wel heel leuk om rond te snuffelen... Je weet nooit wat je tegenkomt, misschien dat, als de evt. tweede heel goed bij ons zou passen, hij het wel leuk vindt...
Afijn, op mijn zoektocht ben ik al vaak leuke honden tegengekomen. Onder andere een hele gave Duitse Staande, die alles kan (met katten, honden, kinderen, andere dieren, rustig in huis, goed getraind, lief, aardig, blablabla

). Er is echter een probleem, en dat heb ik ook al bij andere leuke honden gezien; ze is leishmaniose positief (heeft nog geen uitbraak gehad en is nu 2). Mijn vraag is dan ook meer algemeen dan dat ik nu perse deze hond wil adopteren, maar is het verstandig om uberhaupt een Leishmaniose-positieve hond te adopteren? Wat kunnen de gevolgen zijn? Wat is het ziektebeeld en vooral, is dit goed te behandelen/onder de duim te houden? Zouden jullie, mocht je ooit een leuke hond tegenkomen, dit aandurfen, of zou je bij voorbaat al nee zeggen?
Wie heeft er ervaring met Leishmaniose?