Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
Anna Penta schreef: Met gepaste blijdschap kan ik verkondigen dat de vijgen hun werking hebben gedaan: Nabo heeft zojuist het hele park ondergepoept ;D
Wat 'n lekkere "opluchting"!! ;D
Ik denk dat Nabo voorlopig geen botjes meer krijgt ??? :D
Door Anna Penta
nou iets heel interessants. Gister waren mijn eigen hondjes lekker aan het smikkelen van een vleeslap met aansluitend een kippenpootje. Nabo hing een beetje zielig boven zijn diner-met-brokkenbak. Toen heb ik hem een gedroogd lamspootje van Bandit gegeven (is toch ook bedoeld voor de brokkenhond). Dit na een tijdje afgepakt zodat hij het niet helemaal op zou eten.

Vanochtend had hij onverteerde kleine stukjes uitgespuugd. Jeetje zeg, die maag kan niets hebben. Terwijl hij normaal nooit ziek is en alles kan eten. Maar zelfs het eenvoudigste bot verteert hij dus niet.

Ik ben blij dat mijn moeder vlak voor haar vakantie zei ook over te willen gaan op versvlees. Het verschil tussen mijn eigen vershondjes en een brokkenhond is gigantisch. sjonge.
Door Jolly
ik weet niet wat je nu zelf voert, daar mee bedoel ik dus een kvv of dat je barft, maar ik zou je logee even eerst een kvv maaltijd geven kijken hoe hij het daar op doet, de brokken en vooral (jekkieblehhh)diner laten staan.
Eet hij met smaak, gaat hij niet spugen en heeft hij redelijk goede ontlasting (een beetje dunner dan normaal of geheel met slijmlaag komt voor, dus wees gerust) dan blijf je dat eerst voeren, en laat die botten en andere kauwdingen, maar even achterwege. Hij kan het simpelweg gewoon nog niet aan.

Ikzelf geen mijn logee's ook geen botten of kauwspul als ze dat totaal niet gewend zijn.
Door Anna Penta
Jolly schreef: ik weet niet wat je nu zelf voert, daar mee bedoel ik dus een kvv of dat je barft, maar ik zou je logee even eerst een kvv maaltijd geven kijken hoe hij het daar op doet, de brokken en vooral (jekkieblehhh)diner laten staan.
Eet hij met smaak, gaat hij niet spugen en heeft hij redelijk goede ontlasting (een beetje dunner dan normaal of geheel met slijmlaag komt voor, dus wees gerust) dan blijf je dat eerst voeren, en laat die botten en andere kauwdingen, maar even achterwege. Hij kan het simpelweg gewoon nog niet aan.

Ikzelf geen mijn logee's ook geen botten of kauwspul als ze dat totaal niet gewend zijn.
ja, is allemaal waar, ik weet het. Ik doe aan kvv met ca. 2 x barf per week. En dat diner, dat is eco en had ik nog staan. Mijn moeder komt zaterdag terug en ik weet dat zij ook eerst haar brokken wilde opmaken en dan helemaal overgaan op versvlees. Vandaar dat ik het niet zo zinvol vond Nabo te laten wennen aan versvlees. Hij is een herplaatser van zesenhalf, heeft zijn hele leven rommel te eten gekregen dus die paar weken kunnen er dan ook wel bij. Maar het goede nieuws is dat het einde in zicht is :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door