Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door **Jolanda**
#1680038
[quote="TMG1961"]
ahhh nu herinner ik me je. hoe gaat het met de kleine? 
Ze is zeker een leuke DA, vindt haar ook niet duur. Ze is inderdaad wel een beetje sceptisch wat vers en Barf betreft. Voor de rest geen enkel probleem, ik kom al sinds 19987 bij haar. 
[/quote]
In dat jaar bestaat de wereld denk ik niet meer :D :P
Door nanna
#1680055
Super groeit als kool, ;D ;D
We komen elkaar wel weer eens tegen in het park wonen in hetzelfde dorp.

Mag  nog wel geen grote wandelingen maken maar we nemen ze zoveel mogelijk mee.
Lees je goed in het is bere leuk om te doen. :D :D :
En je hond wordt er beslist beter van. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Wij zijn helemaal om sinds 2005 en het een super leuk forum waar mensen elkaar helpen in alle opzichten.
Door TMG1961
#1680073
[quote="nanna"]
Super groeit als kool, ;D ;D
We komen elkaar wel weer eens tegen in het park wonen in hetzelfde dorp.

Mag  nog wel geen grote wandelingen maken maar we nemen ze zoveel mogelijk mee.
Lees je goed in het is bere leuk om te doen. :D :D :
En je hond wordt er beslist beter van. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Wij zijn helemaal om sinds 2005 en het een super leuk forum waar mensen elkaar helpen in alle opzichten.

[/quote]

Wandelen doe ik altijd op de hei, ga er altijd in bij de camping of tegenover de Aldi op de Langeberg.
Pixie groeit ook als kool, ze is momenteel al 20kg en 53cm, is pas 5 maanden.Zal een stevige meid worden. 
Door **Jolanda**
#1680079
[quote="nanna"]
Jol jij was vroeg op  ;) ;)
[/quote]

Nah viel best mee. Ik had me zelfs verslapen :-[ Kids moesten om 9.00u op de psz zijn en ik sprong om 8.20u uit bed ::) :-X Ik was nog op tijd :biggrin2:

Maar het is zoals Tonny zegt; vers voeren is zoveel leuker dan br*k! Je ziet nu al aan je hond hoe geweldig ze het vind, en bedenk eens dat ze iedere keer zo kan genieten van haar eten...voor jou als baasje is dat dan ook weer iedere keer genieten als je het ziet ;) ;)
Het is ook gewoon zoveel gezonder voor de hond.

Je moet echt eens een keertje er bij zijn als we een bestelronde hebben, bere gezellig....misschien moeten we maar weer eens een wandeling organiseren ;) Allemaal vers-etende honden bij elkaar en alleen maar mensen die begrijpen waarom je zo enthousiast bent over vers ;) :) Er word tenminste niet raar of vies gekeken als je zegt dat je de dag ervoor een lamskop en in 2 stukken hebt gehakt en dat de hond de hersens als eerste op gegeten heeft ;) :D ;D Voor jou nog wennen misschien, maar voor ons....wij draaien daar de hand niet voor om, zelfs vrouwen doen dit :P :D

[quote="TMG1961"]
Wandelen doe ik altijd op de hei, ga er altijd in bij de camping of tegenover de Aldi op de Langeberg.
Pixie groeit ook als kool, ze is momenteel al 20kg en 53cm, is pas 5 maanden.Zal een stevige meid worden. 
[/quote]

Nou dat is al een aardige dame dan! :)
Door TMG1961
#1680328
Zojuist even een rondje gemaakt. Ontlasting was deze keer prima, 2 mooie stevige drollen. Zo meteen krijgt ze de laatste maaltijd, geen brokken, alleen KVV. Ga wel kijken voor ander merk voor erbij, en wil straks wel helemaal over naar Barf maar daar moet ik nog meer over te weten komen. Het gene waar ik het meest schrik voor heb zijn de botten, hoe en wat daar moet ik nog eerst veel over lezen of zelf zien. 
Door Too
#1680364
Als ik t zo lees ben je binnen no-time aan 'de barf',
enthousiaste ervaren barfers met 'bronnen' in de omgeving is helemaal super!
En dat bot-gebeuren.. dat is in t begin idd best spannend maar als je t rustig opbouwt groeit t vertrouwen  ;)

Neem de tijd je in te lezen !
Door nanna
#1680374
gelukkig

appie heeft hier smuldier en rodi (meestal in brs noord)
eussen in eygelshoven ahv volgens mij heeft eussen  ook nog ander kvv ik belde altijd eerst want je kan bij die mevr ook veel kvv bestellen weet alleen niet meer precies welke week van de maand de bestelling binnen moet zij
heb je er wat aan???

lees rustig in komt best goed met zoveel mensen van het forum in de omgeving moet het gaan lukken :)
Laatst gewijzigd door nanna op di 13 jul 2010, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#1680428
[quote="nanna"]
gelukkig

appie heeft hier smuldier en rodi (meestal in brs noord)
eussen in eygelshoven ahv volgens mij heeft eussen  ook nog ander kvv ik belde altijd eerst want je kan bij die mevr ook veel kvv bestellen weet alleen niet meer precies welke week van de maand de bestelling binnen moet zij
heb je er wat aan???

lees rustig in komt best goed met zoveel mensen van het forum in de omgeving moet het gaan lukken :)
[/quote]

Bij de AH haalde ik al voor mijn vorige hond de rodi en smuldier voor de weekenden. Die in eygelshoven wist ik niet.
Enigste angst met botten is dat ze grotere stukken in een keer inslikt en dat dit niet goed gaat.
Door bloemetje
#1680571
[quote="TMG1961"]
Bij de AH haalde ik al voor mijn vorige hond de rodi en smuldier voor de weekenden. Die in eygelshoven wist ik niet.
Enigste angst met botten is dat ze grotere stukken in een keer inslikt en dat dit niet goed gaat.
[/quote]

Dat komt allemaal vanzelf wel  ;). Begin eerst maar eens met de Energique en dan zie je later wel verder  :)
Door TMG1961
#1680613
[quote="bloemetje"]
Dat komt allemaal vanzelf wel  ;). Begin eerst maar eens met de Energique en dan zie je later wel verder  :)
[/quote]

klopt, niet vooruit gaan lopen op de dingen. Eerst haar helemaal goed op de KVV en daarna zien we wel verder
Door **Jolanda**
#1680622
;D
Geweldig om te lezen. Vanmorgen was je nog bezig over br*kken én vers voeren, en of je vers bleef voeren wist je ng niet, en vanavond lees ik dat je al toekomstplannen hebt om te gaan barfen....je bent toppie!

Botten zijn in het begin ook akelig. Bijna alle barfers hebben de eerste vleesbotten met knikkende knieen gegeven.
We gaan jou wel laten zien hoe het er aan toe gaat en waar je op moet letten als je vleesbotten koopt in het begin. ;)
Je kunt de vleesbotten tot moes slaan om de hond te leren bot te verteren en het te leren eten. Daarna kun je ze steeds minder tot moes slaan en uiteindelijk gewoon geven.
Waarschijnlijk dat ze na een paar keer al minder gulzig eet, kvv is tenslotte hap-slik-weg...mijn reu deed het net zo, o-o-o wat was ik bang dat hij zou stikken in de vleesbotten, maar als je ziet hoe rustig hij nu eet!!  :)

Het gaat helemaal goed komen, je hebt straks een team ervaren barf-vrouwen om je heen die jou wel weg wijs gaan maken in de barfwereld, en je het heel barfplaats die je kan helpen met alle vragen die je hebt.

Voor nu krijg je als huiswerk; extra kvv inkopen, en barfplaatst doorspitten (je hebt wat uurtjes leesvoer klaar liggen hier)
Kijk maar in de biblioteek, daar vind je genoeg info, vragen kun je altijd stellen mocht het een of ander niet helemaal duidelijk zijn.
Door nanna
#1680637
zo kan weinig meer toevoegen  ;D

en botten ze kunnen meer dan je denkt hoor ;D ;D

je  weet hoe groot SEM is en hoe oud en ik lieg niet ook hij eet bot  het is een lust voor het oog als je zo iet hoe goed hij kouwt en wat hij allemaal eet parelhoen kipkarkas lamsribben eendenrug en zo kan ik nog wel ff door gaan


lees alles rustig door en vragen vuur maar af  jou hond gaat smullen met alles wat hier aan geboden wordt ;D ;D

Ook onze Noppes(engelse  buldog ) eet alleen maar barf en ik weet zeker dat je niet veel buldoggen tegen komt in het dorp die er zo uit zien als hij ;) ;) ;)

NOGMAALS LEES VRAAG EN HET KOMT ECHT GOED ;D ;D ;D
Door TMG1961
#1680660
Ben al een tijdje vlijtig aan het lezen. Mocht ik vragen hebben dan zal ik ze zeer zeker stellen. Tot die tijd ben ik in de bibliotheek te vinden. 


 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door