Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door An
Op andere fora lees ik dat meer en meer mensen 's ochtends brokken geven en 's avonds vers vlees 'zoals Duck of Rodi)

Maar nu vraag ik me wat af. Een hond op brokken moet het denk ik doen van de KH verbranding om in gang te blijven. Maar een hond op vers doet het dan weer op vetten en eiwit. Maar is het niet erg belastend voor een lichaam om telkens te moeten omschakelen? De mensen die Atkins doen snappen ook wel wat ik bedoel denk ik he? Je lichaam doet toch telkens ook rare dingen als je omschakelt. Of ligt dit bij honden anders?

Want ik raad altij mensen aan om zoveel mogelijk de brokken opzij te zetten en op vers te gaan, dus een hond die al alleen maar 's ochtends nog met de brokken zit dat vind ikd an al een verbetering, maar ik vraag me dan af doe je die beesten idd een plezier met die compleet verschillende voeders te mengen, maak je het miss nog erger?

(waarom gooit nu niet iedereen gewoon die brokken buiten, scheelt mij weer ene hoop denkwerk :D)
Door Angelique
Het meest ideale is ook (als men wil blijven combineren) om een paar dagen achtereen brok te geven en dan een paar dagen vers.
Nu zijn er veel mensen die voeren zoals jij het verteld, smorgens brok en savonds vers en blijkbaar hebben die honden er geen problemen mee. Hebben ze dat wel dan uit zich dat in onregelmatige ontlasting e.d. Zolang een hond er goed mee omgaat en het voor de baas zo goed te doen is dan zou ik het er bij laten. Wanneer je bij deze groep mensen (uitzonderingen daargelaten) gaat propageren dat deze combi niet goed is, dan gaan veranderingen meestal ten koste van de versmaaltijden omdat veel mensen die smorgens niet kunnen/willen horen, zien of ruiken.
Zelf heb ik tig jaren brok en/of diners gemengd met vers (50/50) en mijn honden hadden daar ook geen problemen mee, maar als je het van de meest logische kant bekijkt is na 100% vers het beste om om de paar dagen te wisselen.
Door Lizzy
Ja, helemaal eens. De meeste honden kunnen de overschakeling prima aan. Als je 8 uur er tussen houdt, dan is het eten zo goed als verteerd en zal de omschakeling ook het minst problematisch zijn. En veel mensen vinden het gewoon praktisch om 's morgens brokken te geven. Zo vinden sommige dat 'bloederige vlees' vervelend op de nuchtere maag en andere vinden het toch net teveel werk om 's morgens iets anders als brokken te geven en deze mensen zou ik niet graag ontmoedigen! De hondjes mogen al niet klagen dat ze sowieso vers vlees krijgen! Daarnaast denk ik dat dit altijd nog beter is als alleen brokken. Dan belast je het lichaam namelijk twee keer per dag met veel koolhydraten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door