Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mari-anne
#6945
Hallo Mariek

Goed nieuws meid!   :D
Hier nog één die blij is hoor.   :D :D :D
Ik las dat je het meld bij je da.
Mariek, er zijn da's die het niet weten of willen weten over de vaccinaties dat een hond daar wel degelijk last van kan hebben. Dus wees een beetje voorbereid. Ik zeg het alleen omdat mijn ervaring hiermee niet zo goed is. En ik hoop dat jouw ervaring anders is.
Een hoop da's zijn nog steeds van mening dat het niet aan de entingen kan liggen. >:(
En ervan uitgaande dat het aan de entingen heeft gelegen natuurlijk.
Uit voorzorg voor de aankomende keer kun je, wat Lizzy hierboven al aangaf, homeopathische
middelen bijgeven.
Dan heeft ze niet zoveel last van de  bijwerkingen. En als ze goed blijft eten dan komt ze wel bij hoor.
Zoveel achterstand heeft ze nog niet.
Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan met haar.
Probeer ook een beetje te genieten van die kleine  'kontkruimel'  ;) hoor!  
Ze zijn zo snel pup af.
En dan op naar de puberteit  :-/
;D ;D ;D ;D
Gelukkig hebben we dat hier al gehad ;)

Enne....bespeur ik daar toch nog een beetje onzekerheid......met de zin:' toch maar geen brokjes meer geven'...... ;)

Je doet het goed Mariek. Echt waar!
Als het aan de enting heeft gelegen had ze het ook met brokken gehad. Weet er alles van. :-/
Groetjes
Door diana
#6946
fijn hoor dat hij weer eet!!
je kan ook een keer een plakje pens 1/2 door t eten doen.
beetje vis..uit een blikje vinden ze hier ook heerlijk.
bij de aldi hier hebben ze tegenwoordig ook makreelfillet.
doe het door de groente wanneer ik een combi heb gemaakt die ze minder lekker vinden.
ik zou er alles aan doen hem toch op vlees te houden hoor.
uiteindelijk worden ze allemaal even groot.
Door Ink
#6947
Denken jullie echt dat het uiteindelijke formaat niet met de voeding te maken heeft? Ik bedoel dit niet lullig ofzo, maar als ik het zo lees zou het zo kunnen overkomen.

In het nest van Sam zijn 7 (van de 8 pups) reuzen die inmiddels buiten de officie:ele rasstandaard vallen. 1 hondje is van meet af aan niet met puppybrokken gevoerd maar met vleesachtigen. Mogen jullie 3x raden welk hondje niet uit de kluiten gewassen is. Doe ook nog een gooi naar welke pup op wat akkefietjes na, maar zonder verlammingsverschijnselen en/of andere narigheid is opgegroeid.
OK, ik geef em weg. ALLE andere 7 pups zijn nu (1 jaar) veel te groot en hebben aanzienlijke problemen gehad tijdens dat 1e jaar.
En ik weet dat het nest van Sam niet het enige zo is ...
Dus (puppy)brokken? Mwuhhh, nee.

Groetje en volhouden Mariek!
Door diana
#6948
o.k ik schaam me niet het hier neer te zetten al heb ik me wel zelf schuldig gevoeld, maar had in die tijd geen internet.
dus een excuus naar me zelf .

ik heb lady een dober van 4 1/2 jaar.
ik ben er achter dat ze spondylose heeft [ slijtage van wervels] dit is / kan erfelijk bepaald zijn , maar ook door verkeerde voeding uitgelokt zijn ,
door te hard groeien...
en dat is gebeurt ze heeft zelfs met een maand of 5 spierontspanners gehad groeide te hard had groeipijn!!
was NORMAAL BIJ GROTE RASSEN!!!! zei mijn d.a .
ging eerder over op volwassen brokken.
ik kan het nooit meer bewijzen , maar ik denk wel eens had ik haar maar met 8 weken op vlees kunnen zetten dan was misschien......
maar ik had geen internet wist ik veel.
nu weet ik wel beter.
groetjes diana.
Door Mari-anne
#6949
[quote]

Hoi Ink

Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken en wat mijn ervaring is. Mijn hond heeft heel veel problemen gehad met de enting. Het heeft een lange tijd geduurd eer wij daar achter waren.
Mijn hond heeft dus wel een behoorlijke groeiachterstand opgelopen.
Ik liep in het park en mensen zeiden tegen mij:'goh, mevrouw want heeft u een leuke mopshond pup!
Op zich niet erg maar dat had wel een hond moeten worden op volwassen gewicht van ongeveer 35 kilo.
Ik ben ook wel eens uitgescholden omdat ze het niet normaal vonden dat ik met een hele jonge pup van, dachten ze 5 weken, in het park liep. Ik kon ze maar niet overtuigen dat ze al meer als het dubbele was.
Maakte mij allemaal niet uit. Ik vond het verschrikkelijk dat het niet goed ging. Ze ging hard achteruit en dat doet je heel veel verdriet.
En nu is ze bijna twee, weegt tussen de 24 á 28 kilo. En ze gaat super.
En een goeie voeding heeft er wel degelijk mee te maken voor een hond. Ik zou ten alle tijden een vleesvoeding aanraden en nooit brokken.
Als ik naar mijn honden kijk dan zie ik het resultaat van een goeie voeding.
Alleen bij mij was het omgekeerd dan bij Mariek.
Ze at wel maar alles kwam er met dezelfde snelheid weer uit. Ik ben er van overtuigd dat een  goeie voeding noodzakelijk is voor een hond.
Kijk ik naar mijn andere hond met zware hd: ze wordt niet dik, ik vind haar bespiering beter of dat zit tussen mijn oren, nooit plekjes of andere onregelmatigheden, zit goed in haar vacht, zie weinig de da en als ik er ben om haar na te laten kijken gewoon uit voorzorg , is het altijd prima.
Dus .........
Groetjes

Ink je hebt trouwens een mooie hond.
Door Bas_Verkooijen
#6950
Dag Mariek,

Goed dat je pup weer wat eet  :D
Dus met yoghurt gaat het weer fatsoenlijk.
Ik ben geen deskundige : maar in yoghurt zitten toch pro-biotics ? Misschien zijn stukjes gespoelde pens een suggestie (of desnoods iets van Rodi pens bij de supermarkt).
Je pup eet weer, dus dat zou betekenen dat het gebit verder in orde zou moeten zijn.

Ik weet hoe frustrerend het kan zijn dat je pup niet eet, toen ik mijn herder pup kreeg, had ze een paar weken later diarree met bloed (wellicht ook door enting?) en had toen nogal wat moeite om ze weer aan het eten te krijgen, vreselijk.....maar gelukkig is het goed gekomen...

Enne..probeer je niet teveel aan te trekken van die fokker...soms is het moeilijk om dergelijke beslissingen te nemen, maar honden op versvlees doen het gewoon goed.
Door ducktails
#6951
Ik weet van 1 van mijn pups dat ie ook bijna een week ziek is geweest van de tweede enting.
Veel slapen en weinig eten.
Dat is bij jouw hondje ook vast het geval.
Dat je hond niet zo groot is als haar nestzus of broer is helemaal niet erg.
Honden groeien op puppybrokken,  waar extra calcium in zit vaak heel snel, met alle kwalijke gevolgen.
Jouw pup groeit minder snel maar groeit gewoon langer door.
De pezen en gewrichten en botten kunnen zo allemaal goed meekomen.
Je  bent gewoon heel goed bezig, het is alleen een kwestie van tijd.
Ria
Door Nelly
#6952
Diana, jouw verhaal zou het mijne kunnen zijn, alleen het ras is anders, de jouwe een doberteef, de mijne een witte herderreu. Ook puppybrokken gegeven (je wilt het goed doen nietwaar?), ook op jonge leeftijd (5mnd.) last van groeipijnen en op 6-jarige leeftijd spondylose. En, tot 2 jaar geleden, ook geen internet. Op de vraag hoe en waarom spondylose ontstaat een ontwijkend antwoord gekregen, maar ik begin met jou te denken dat ik wel een van de oorzaken ken... Enfin, nu voer ik versvlees en ik kan maar 1 ding zeggen: het gaat PRIMA! Maar, had ik dit allemaal maar eerder geweten...

Groetje, Nelly.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door