[quote="Eowyn"]
Hoi,

Nou ben ik een van die gelukkige mensen die mijn dieren (gedeeltelijk

) vers kan voeren van een goed merk (voor diegenenn die willen weten waarom niet helemaal, omdat ik daar helaas geen geld voor heb , ik had veel van de de dieren eerder dan dat ik wist van verse voeding,

maar ik kom momenteel een heel eind

)
Mijn vriendin daarentegen heeft hoge schulden en geen cent te makken, maar toch wil ze graag het beste voor haar dieren, kan ik haar dan aanraden om af en toe smuldier te voeren naast de brokken? ???Is dat dan nog beter dan brokken, of is smuldier zo slecht dat zelfs brokken beter zijn? ???
En hoeveel dagen moet je vers voeren voordat het effect heeft bij de hond, of kat?
Kun je vlees bijvoeren, als tractatie (er is regelmatig wat in de aanbieding in de supermarkt, dus grotere hoeveelheden scheelt weer in de portomonnaie

), maar trek je de verhoudingen dan niet uitelkaar?
is het dus niet beter om dan als je vers voert, de hele dag vers te voeren, dan dat je bv zegt, ik voer elke ochtend vers, of elke avond?
Snappen jullie wat ik bedoel? want de verhoudingen in brokken zijn toch heel anders dan in vers vlees, en mijn beessies en die van haar moeten natuurlijk niet met tekortn komen te zitten.
e
Groetjes, Eowyn

[/quote]
Een verse hap is altijd goed voor de hond, ongeacht of het u smuldier is of wat dan ook, het verbeterd de weerstand/darmflora enz.
Ze kan gerust 1 of 2 dagen per week smuldier oid geven. De meeste honden doen het dan (ivm omschakeling) het beste op aaneengesloten dagen, dus x-dagen vers en dan x dagen brok.
Wanneer je alleen vlees voert, dus een enkelvoudig produkt dan zul je daar iets aan toe moeten voegen om zowieso de calcium/fosfor verhouding op te leuken.Voor de lekker een paar stukkies dor de brokken is ook geen ramp.
Is er bij je vriendin geen slachthuis of zelfslachtende slager in de buurt? Dan zou ze namelijk haar hond heel voordelig vers kunnen voer en misschien nog wel goedkoper uit zijn als met brokken. Wel even iets meer werk, maar je moet er wat voor over hebben