[quote="Anna Penta"]
[quote="Lizzy"]
[quote="Anna Penta"]
Heb even gekeken maar het staat niet op de pakjes vers vlees. Ik koop geen vers vlees waar 'kip' op staat. Verder zou ik als ik rauwe kip zou geven, ekokip kopen. En daarvan zegt men weer dat die salmonellagevoeliger zijn.
Ik weet het: het is onzin. Maar ik moet gewoon even over die grens heen. Voor mezelf heb ik besloten dat als ze 2 maanden vers vlees krijgen, het maagzuur zuur genoeg zal zijn.
Overigens vertelde mijn homeopatisch dierenarts over die sterfgevallen als gevolg van salmonella. Ik heb veel vertrouwen in haar. Dat speelt ook mee.
[/quote]
Welk merk geef je dan?
Mag ik trouwens de cijfers zien van die zogenaamde sterfgevallen van deze DA? Gaarne MET autoptie rapport. Want sorry, maar hier geloof ik dus helemaal geen ene moer van (van dit verhaal van jouw DA).
[/quote]
Okay, goed om deze woorden even te horen

Als je te veel horror story's hoort, tja, dan word je voorzichtig. Moet ook liever niet meer met mijn bioslager praten... brrrr een mens zou echt rauwe kip vermijden.
Maar dan dacht ik nog ergens aan: mijn hondjes krijgen ook nog weleens brood of pasta (soms blieven ze hun groentemengsel niet nadat ze hun lap vlees op hebben en dan helpt een handje koolhydraten wel). Maar dan zou het maagzuur toch net als bij brokkenhonden ook minder zuur moeten zijn? Om die koolhydraten te kunnen verteren?
Tja, één keer ga ik wel overstag, maar wil dan toch wel alle twijfels wegnemen.
Ik geef trouwens tot nu toe Duck of Rodi (steeds minder, tweemaal per week of zo).
[/quote]
Bij mijn weten bevatten alle Duck Compleet versies gewoon kip. Van gemalen kippenbotten tot kippenvet

! En volgens mij zijn jouw honden nog in goede gezondheid!
Qua koolhydraten (pasta en brood): het ligt er (denk ik) ook een beetje aan hoeveel granen je ze geeft. In brokken zit natuurlijk wel heel veel graan! Zo'n beetje 60% is graan. Ik weet niet of een klein beetje brood/pasta net zoveel invloed heeft. Ik denk van niet. Maar goed, wanneer je wel veel brood/pasta geeft, dan zal het maagzuur beslist minder zuur worden.