[quote="MARCELDH"]
oke ik heb dat stukkie net gelezen
enne hoezo mag ik vlees niet mengen met duck :S
ennnn als ik lamsvlees of kalfsvlees wil halen naar wat kan ik dan het beste vragen want ik had al wel gelezen dat ik het beste vlees en botten ken gebruiken van jongere dieren
en groenten pureren ik kan ze hoogstens kleinsnijden voor em want ik heb geen keukenmachine

groetjes
[/quote]
Nee, groente moet je pureren. Klein snijden is niet genoeg. De celwand van de groentes kan namelijk niet door de hond stuk gemaakt worden en dus kan de groente niet verteerd worden. Met andere woorden: een hond heeft niets aan gesneden groentes. Hij neemt daar niets van op. Dat wordt sparen voor een blender

!
Wat eventueel wel een optie (volgens Mogens Eliasen) is geraspte groente geven en deze mengen met pens. En even laten staan. Het schijnt zo te zijn dat de goede bacteriën van de pens de groentes al voor gaan verteren. Ik heb het zelf niet geprobeerd. Maar OK, dit kan dus alleen met pens. Ander vlees bevat deze bacteriën niet.
Waarom geen vlees door de Duck? Omdat ik denk dat Duck wel een berekening heeft gemaakt van zijn voer. En alle percentages zijn nu dik in orde. Ook de eiwitfractie. Jouw hond schiet er niet bijster veel mee op wanneer je er extra vlees door heen doet. Je kunt dan dus beter een maaltijd helemaal zelf samenstellen. Of je geeft gewoon alleen Duck, kan ook.