Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#69287
Hoi
Ik ben vandaag voor het eerst hier.Ik heb ook nog een leuke anecdote uit een dierenwinkel: Ik was met een vriendin in een dierenwinkel in Breda.Er was een meisje van een jaar of 16 de waterbakjes van de vogels aan het verversen.Ik zeg tegen die vriendin:Kijk,dat is een pop.Het meisje draait zich om en zegt:Nee mevrouw,dat zijn grasparkieten.Nou,wat er gebeurde zal ik niet vertellen,dat is wel te begrijpen.Ik naar de eigenaresse:
Mag ik die gele parkiet even zien,kijken hoe oud ie is.
(Ze was geringd) De vogel wordt gepakt:Kijk hij is van
98 en is in Noord-Brabant gekweekt.Ik zeg:hoezo in N-Br. gekweekt ? Nou er staat NB op de ring,dat is Noord-Brabant.Toen dacht ik echt dat ik het niet goed verstond.En vervolgens zei ze het nog een keer.Toen moest ik uitleggen dat NB. Nederlandse bond van vogelliefhebbers betekende. ??? ;) Nou,we dachten dat we niet meer bijkwamen.En zo iemand moet je dan een goed advies geven ???
Door Toran
#90642
[quote="Moos"]
Vandaag was ik met Moos even leuke dingetjes kopen in een vrij bekende dierenwinkel hier in Noord-Scharwoude. Ze hebben daar vreselijk veel leuke spulletjes en hebbedingetjes en heeeeeeel veel verschillende soorten brokken en blikvoer. En nu ik er toch was dacht ik meteen even te kijken wat voor versvoer ze hadden.
Ik kon het echter niet vinden dus vraag:

"heeft u ook versvlees?"

"Nee, dat verkopen wij niet meer. We hebben nu deze natuurvoeding in de plaats.(ze laat me pakjes met een of andere inhoud zien wat buiten de diepvries bewaard wordt) Dat kan je ook opwarmen net zoals die burgers"

"Maar dat is toch heel wat anders?"

"Nee hoor is bijna hetzelfde alleen is dit is nog veel beter. Dat versvlees is echt grote troep, daar zit veel te veel eiwit in, en moet je echt mee oppassen hoor. Als je dat te vaak geeft is het echt heel gevaarlijk"

Ik heb maar niet verder gevraagd.......
[/quote]

Moos! Dit was dezelfde dierenwinkel waar ik het over had op dit forum en op het hondenforum. Ik had ook een keer iets vermeld over hun winkel op het forum en ik werd zowat geintimideerd door die eigenaar want het was allemaal niet waar bladiebla :-X walgelijk!
Door ~anna~
#90653
[quote="Toran"]
[quote="Moos"]
Vandaag was ik met Moos even leuke dingetjes kopen in een vrij bekende dierenwinkel hier in Noord-Scharwoude. Ze hebben daar vreselijk veel leuke spulletjes en hebbedingetjes en heeeeeeel veel verschillende soorten brokken en blikvoer. En nu ik er toch was dacht ik meteen even te kijken wat voor versvoer ze hadden.
Ik kon het echter niet vinden dus vraag:

"heeft u ook versvlees?"

"Nee, dat verkopen wij niet meer. We hebben nu deze natuurvoeding in de plaats.(ze laat me pakjes met een of andere inhoud zien wat buiten de diepvries bewaard wordt) Dat kan je ook opwarmen net zoals die burgers"

"Maar dat is toch heel wat anders?"

"Nee hoor is bijna hetzelfde alleen is dit is nog veel beter. Dat versvlees is echt grote troep, daar zit veel te veel eiwit in, en moet je echt mee oppassen hoor. Als je dat te vaak geeft is het echt heel gevaarlijk"

Ik heb maar niet verder gevraagd.......
[/quote]

Moos! Dit was dezelfde dierenwinkel waar ik het over had op dit forum en op het hondenforum. Ik had ook een keer iets vermeld over hun winkel op het forum en ik werd zowat geintimideerd door die eigenaar want het was allemaal niet waar bladiebla :-X walgelijk!
[/quote]Ze hebben wel een hele leuke site en als je wat bestelt komt het ook snel maar wat jammer dat ze zelf zo weing over goede hondenvoeding weten.
Door Moos
#90712
[quote="Toran"]
[quote="Moos"]
Vandaag was ik met Moos even leuke dingetjes kopen in een vrij bekende dierenwinkel hier in Noord-Scharwoude. Ze hebben daar vreselijk veel leuke spulletjes en hebbedingetjes en heeeeeeel veel verschillende soorten brokken en blikvoer. En nu ik er toch was dacht ik meteen even te kijken wat voor versvoer ze hadden.
Ik kon het echter niet vinden dus vraag:

"heeft u ook versvlees?"

"Nee, dat verkopen wij niet meer. We hebben nu deze natuurvoeding in de plaats.(ze laat me pakjes met een of andere inhoud zien wat buiten de diepvries bewaard wordt) Dat kan je ook opwarmen net zoals die burgers"

"Maar dat is toch heel wat anders?"

"Nee hoor is bijna hetzelfde alleen is dit is nog veel beter. Dat versvlees is echt grote troep, daar zit veel te veel eiwit in, en moet je echt mee oppassen hoor. Als je dat te vaak geeft is het echt heel gevaarlijk"

Ik heb maar niet verder gevraagd.......
[/quote]

Moos! Dit was dezelfde dierenwinkel waar ik het over had op dit forum en op het hondenforum. Ik had ook een keer iets vermeld over hun winkel op het forum en ik werd zowat geintimideerd door die eigenaar want het was allemaal niet waar bladiebla :-X walgelijk!
[/quote]

Die discussie heb ik geloof ik helemaal gemist ::)

Maar dat klinkt niet lekker zeg, gezellige lui.....
Door tieneke
#91060
[quote="Toran"]
[quote="Moos"]
Vandaag was ik met Moos even leuke dingetjes kopen in een vrij bekende dierenwinkel hier in Noord-Scharwoude. Ze hebben daar vreselijk veel leuke spulletjes en hebbedingetjes en heeeeeeel veel verschillende soorten brokken en blikvoer. En nu ik er toch was dacht ik meteen even te kijken wat voor versvoer ze hadden.
Ik kon het echter niet vinden dus vraag:

"heeft u ook versvlees?"

"Nee, dat verkopen wij niet meer. We hebben nu deze natuurvoeding in de plaats.(ze laat me pakjes met een of andere inhoud zien wat buiten de diepvries bewaard wordt) Dat kan je ook opwarmen net zoals die burgers"

"Maar dat is toch heel wat anders?"

"Nee hoor is bijna hetzelfde alleen is dit is nog veel beter. Dat versvlees is echt grote troep, daar zit veel te veel eiwit in, en moet je echt mee oppassen hoor. Als je dat te vaak geeft is het echt heel gevaarlijk"

Ik heb maar niet verder gevraagd.......
[/quote]

Moos! Dit was dezelfde dierenwinkel waar ik het over had op dit forum en op het hondenforum. Ik had ook een keer iets vermeld over hun winkel op het forum en ik werd zowat geintimideerd door die eigenaar want het was allemaal niet waar bladiebla :-X walgelijk!
[/quote]
Laat hem eens op Bp lezen ;)
Kan die nog heel wat leren zo te horen!
Als die dat wel wilt natuurlijk ;D ;D
Hij is tenslotte expert...... ::) ::)
Door Rosita
#93381
Nou vandaag met Ammy ook in noord-scharwoude een sport tuigje gekocht. Met passen vroeg de assistente wat voor voer hij kreeg. Ik natuurlijk 'versvlees'. Zegt zei 'ja dat zie ik, zijn vacht is erg vet'. Ik ben er niet verder op ingegaan totdat de eigenaar van de winkel begon over royal canin voor DH. Ja lachen, dan gaat me bek dus open ;D. Het woord ‘brok’ werkt bij mij als benzine op vuur. Dus even gemeld dat brokken er bij mij niet meer in komen en dat ik erg tevreden ben met carnibest en bibi. Ook nog even gemeld dat Ammy sinds ruim één week in de rui is (en ook niet zo'n beetje :P), maar dat het sinds versvlees maar twee keer per jaar is en vroeger het hele jaar door. Vertelde hij mij dat zijn vrouw bij hill's heeft gewerkt en veel verstand had van voeding. Vertelde ik hem dat mensen die versvlees geven (ook al is het in combinatie met brokken) vaak al heel snel een positief verschil zien. Ook nog verteld over Prince en dat ook hij met zijn bijna elf jaar sinds versvlees weer zo fit is als een pup. Ook nog gehad over de 0.2 % verschil in DNA met de wolf en dat dit verschil dus niet inwendig zit maar uitwendig. En dan natuurlijk mijn mening over de dood gekookte smurie waar brokken uit bestaan en het feit dat alles kunstmatig wordt toegevoegd. Begon meneer nog over de grote hoeveelheid vocht in versvlees, zei ik gelijk weer dat dit 'vocht' nog een hoop voedingstoffen bevat en toch echt iets anders is dan water. Begon hij over een kennis die met zijn honden barft met hele prooidieren. Het punt van overeenstemming in deze discussie was dan ook dat we allebei vonden dat als je barft, je als het even kan hele prooidieren moet geven met huid en haar. Meneer vertelde dat prooidieren in balans zijn en dat zelfs het haar een functie had in de maaltijd als bescherming van de darmen. Daar was ik het dus helemaal me eens ;). Daarna begon hij over dat KVV niet uit hele prooidieren bestaat en dat je het daarom maar niet moet geven :-X. Op dat moment kwam er een klein hondje naar buiten waar Ammy niet van gecharmeerd was en besloot ik dat het tijd was om te gaan. In de auto naar huis dacht ik nog 'brokken bestaan toch ook niet uit hele prooidieren, brokken bestaan niet eens uit versvlees' ;). Moet wel nog even zeggen dat de meneer een herder pup uit griekenland mee had genomen die daar zwaar verwaarloost aan het zwerven was. Zo slecht is hij dus nou ook weer niet :D.

Groetjes Rosita
Door Cat
#95860
Gelukkig zijn er ook goede dierenwinkels, zoals die in Beilen (drenthe) waar Carnibest en Energique wordt verkocht! Ik wist niet wat ik hoorde toen de eigenaresse mij dit vertelde. Wauw.

Groetjes Cat
Door jolly64
#97150
Ik spaar de zegels van de glasbaars
Maar ik kom nooit aan het aantal zegels wat ik moet hebben :'(
Ze hebben alleen wat rodi en duck >:(
Ik ga voor energique :P
Krijg alleen zegels als ik een riem of wat vogelzaad koop :-[
Verder heb ik daar niets te zoeken
Zelfs de nylabone verkopen ze er niet >:(
Gr Jolanda
Zo komen mijn kaarten dus nooit vol ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door