Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door @vonnie
#41702
Hallo allemaal,

Nou ik ben nu een paar dagen bezig en ze houden volgens mij nog meer van me dan eerst ;D Ik geef ze Carnibest en ze hebben nu ook af en toe een groenteprutje gekregen en als tussendoortje pens.
Nu valt het me wel op dat mijn middelste hond gisteren de hele dag continu wat gal aan het spugen was. Niets zorgwekkends, zo veel was het nou ook weer niet, maar ik vraag me af of dat iets ermee te maken kan hebben dat hij dus ander voer krijgt?

Ook zit ik met de jongste (bijna 4 mnd.) Ze heeft toch wat last van haar huid. Eerst had ze wat tja..beetje pukkeltjes in haar oorschelpen (beide kanten) en nu ook op haar mini-billetjes. Ze had dit ook wel toen ik nog helemaal op de brokken stond, maar het wordt wel steeds erger...het worden korstjes en gaat weer weg, maar het blijft wel terugkomen. Iemand een idee??
Door sharpie
#41789
Hoi Yvon,

misschien zijn ze aan het ontgiften, dat gebeurt heel vaak met honden die overstappen op vers.
Ik hoorde laatst nog van iemand, dat een van haar honden met overstappen, eerst hele plukken haar verloor waardoor de hond onder de grote kale plekken kwam te zitten, maar na een poosje kwam de vacht van de hond mooier terug dan ooit.
Haar hond had voordat ze vers gaf, al niet zo'n mooie vacht en dat werd dus eerst alleen maar erger.
Maar nu heeft haar hond dus een prachtig volle glanzende vacht teruggekregen.

Dus dat kan bij jouw honden misschien ook het geval zijn.
Dat het eerst erger wordt en daarna helemaal verdwijnt.
Door Lizzy
#41897
Gal spugen kan te maken hebben met de omschakeling van brokken (met veel koolhydraten) naar vers (weinig koolhydraten). Het hondenlijf moet wennen aan deze kleine hoeveelheid koolhydraat, die vroeger de grootste energie leverancier was. Je moet dit inderdaad wel even in de gaten houden. Krijgt deze hond wel genoeg versvlees of heeft hij ook honger?

En ja, die pukkels en kale plekjes: het kan inderdaad ontgiften zijn, maar ik weet het niet precies. Ik ga deze vraag even verplaatsen naar de categorie kant-en-klaar versvlees. Misschien zijn er andere mensen die kunnen adviseren.

Groetjes, Lizzy
Door @vonnie
#41950
Bedankt voor de antwoorden! Het was vandaag alweer een stukje minder met het spugen, maar ik hou het nog goed in de gaten. Hij krijgt genoeg en ik heb ook niet het idee dat hij vreselijke honger krijgt ofzo.

En ik zal nog uitkijken naar andere reacties over de pukkeltjes!
Door sharpie
#41985
Als je het niet vertrouwd, kan je ook altijd even kontakt opnemen met een holistische dierenarts.

Het telefoonnr. van die waar ik altijd ga is: 020-6797003
Je kan ze altijd even bellen, ze zijn daar ook voorstanders van barf en versvlees voeding.
Hun website adres is: http;//www.natuurlijkvoordieren.nl/
Laatst gewijzigd door sharpie op ma 19 jan 2004, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#42019
[quote="@vonnie"]
Hallo allemaal,

Nou ik ben nu een paar dagen bezig en ze houden volgens mij nog meer van me dan eerst ;D Ik geef ze Carnibest en ze hebben nu ook af en toe een groenteprutje gekregen en als tussendoortje pens.
Nu valt het me wel op dat mijn middelste hond gisteren de hele dag continu wat gal aan het spugen was. Niets zorgwekkends, zo veel was het nou ook weer niet, maar ik vraag me af of dat iets ermee te maken kan hebben dat hij dus ander voer krijgt?

Ook zit ik met de jongste (bijna 4 mnd.) Ze heeft toch wat last van haar huid. Eerst had ze wat tja..beetje pukkeltjes in haar oorschelpen (beide kanten) en nu ook op haar mini-billetjes. Ze had dit ook wel toen ik nog helemaal op de brokken stond, maar het wordt wel steeds erger...het worden korstjes en gaat weer weg, maar het blijft wel terugkomen. Iemand een idee??
[/quote]Mijn pup nu 5 maanden heeft dat ook gehad is nu over ik weet niet hoe he kwam :-\ maar het is nu over ze had het alleen bij haar kontje en buikje.
Mij reu spuugt alleen gal als hij te laat eten krijgt alleen in de ochtend dus ik zorg altijd da ik op tijd voer.
Ik denk wel eens dat het omdat he versvoer best wel licht verteerbaar is.De pup maakte ik schoon en dan smeerde ik haar in met calendulazalf van v.s.m. in.
Door aiko
#42043
die pukkeltjes komen bij pups wel meer voor volgens mijn fokker helpt baby zinkzalf goed. Die van ons had er ook een paar maar die waren zo weg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door