Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twister
#41434
Ik lees hier overal op het forum dat de honden die overschakelen van brokken naar versvlees eerst magerder zullen worden doordat het lichaam nog moet wennen aan versvlees. Hoe zit dit eigenlijk met half brokken/half vers vlees?

Ik voerde hier namelijk denkadog brokken en Energique. Nu is het zo dat 1 hond al geheel over is naar de Carnibest de andere honden zitten nog op half Energique en/of Carnibest en een paar brokken dagen.

1 hond die nog over moet schakelen is nu aan de magere kant, hoe kan ik die nu het beste overzetten? Toch eerst nog even een speklaagje laten kweken met de brokken en dan over? Of toch gewoon op dit gewicht laten en dan overzetten?
Laatst gewijzigd door Twister op za 17 jan 2004, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#41437
ik zou meteen over gaan, komt alleen maar tengoede van je hond ;D
Door Twister
#41444
[quote="Jolly"]
ik zou meteen over gaan, komt alleen maar tengoede van je hond ;D
[/quote]

:P Dat wist ik nog niet ;D Maar ik heb verschillende redenen om het geleidelijk te doen:
- zit ik momenteel niet echt goed bij kas, dus vind het zonde om de brokken weg te gooien.
- 1 hond heeft in het verleden, toen ik eenmalig een keer Carnibest gevoerd heb, heel erg overgegeven na een dagje Carnibest. Voor haar schakel ik nu heel langzaam om door de Energique voorlopig nog te mengen met de Carnibest
- Wil ze 1 voor 1 overzetten zodat je a. de verschillen duidelijk kunt zien en b. bij. evt. problemen gelijk weet wie er bijv. overgegeven heeft van de Carnibest. Om maar wat te noemen.
Door sharpie
#41467
1 hond die nog over moet schakelen is nu aan de magere kant, hoe kan ik die nu het beste overzetten? Toch eerst nog even een speklaagje laten kweken met de brokken en dan over? Of toch gewoon op dit gewicht laten en dan overzetten?
Gewoon doorgaan met overzetten, dat gewicht komt vanzelf wel in orde.
Als je het liever niet in 1 keer wilt doen, dan doe je het wat geleidelijker, maar voor het gewicht zou ik het niet laten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door