Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door sylvia
#37226
Zou het ook niet kunnen dat hij genetisch bepaald al een mindere vacht heeft? Bij amerikaanen is daar ook duidelijk verschil,sommige hebben dunne sliertjes en andere een volle jas.
Door Lara
#37333
[quote="sylvia"]
Zou het ook niet kunnen dat hij genetisch bepaald al een mindere vacht heeft? Bij amerikaanen is daar ook duidelijk verschil,sommige hebben dunne sliertjes en andere een volle jas.
[/quote]
Maar dan zou je zeggen dat je het moet terug vinden in de lijnen (ouders, nestgenoten) maar dat is dus niet het geval, als dat zo was wist ik wel dat dat het probleem was ;)

Bo-ghy zijn broer ::)

Afbeelding
Al veel meer haar en hier was ie nog jong, haar heeft even nodig ;)
Door Birgit
#37362
Wat een verschil zeg, die vacht van Bo-ghy, en dat van zijn broer.
Ben je het wel vaker tegen gekomen, bij andere Weimies ?

groetjes Birgit
Door Lara
#37397
[quote="Birgit"]
Wat een verschil zeg, die vacht van Bo-ghy, en dat van zijn broer.
Ben je het wel vaker tegen gekomen, bij andere Weimies ?

groetjes Birgit
[/quote]
Nee niet zo erg ::)
Alleen dat teven meestal wat minder haar hebben dan reuen, maar die hebben vaak nog meer haar dan Bo-ghy :-\
Het kan er bij mij ook niet in dat het genetisch is......... ??? Maarrrrrr YOU NEVER KNOW

Om dan nog even verder te gaan ::)

Afbeelding
Zijn vader

Afbeelding
Zijn opa (vader van zijn vader)
en hier lijkt hij het meeste op ;)
Door Birgit
#37408
En moeders kant ?
Is hij de enige uit het nest, met weinig haar ?

Nou anders aankijken of de carnibest verbetering geeft...... ! :)
Door Lara
#37416
Birgit schreef: En moeders kant ?
Van moeders kant heb ik helaas bijna geen foto ::)
Zijn moeder was al veel meer behaart dan Bo-ghy, dat weet ik te vertellen.
Verder heb ik dit aan moeders kant
Afbeelding
Zijn overgrootvader, tevens aan beide kanten (lijnteelt dus ;) )
Deze foto is erg slecht, je kunt wel zien dat hij voller in vacht zit EN gecoupeerd is ::) (Dat heb je he als je in Amerika geboren wordt en ieder een korthaar verwacht ;D ) Hij is geboren uit 2 kortharen, de enige langhaar, deze reu (Falco) is toendertijd "kado" gegevan aan de Duitse Weimaranervereniging.
Is hij de enige uit het nest, met weinig haar ?
Jep helaas wel :'(
Nou anders aankijken of de carnibest verbetering geeft...... ! :)
Dat hopen we ook zeker dat dat verandering brengt ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#37428
Mijn honden komen uit lijnen met gigantische mooie vachten,ik heb nog geen teef gehad die zonder haar kwam te zitten zelfs niet tijdens het hebben van een nest,en toch komt het ook in die lijnen voor dat er ineens een hond zonder mooie vacht tussen zit,
Waarmee ik niet wil zeggen dat het inderdaad net zo is dat hij op ander voer een mooiere vacht krijgt,maar dat zijn moeder,vader en broertjes en zusjes een mooie vacht hebben garandeert niet dat jou hond dat automatisch wel heeft.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 04 jan 2004, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lara
#37431
Je zou alleen zeggen dat als het genetisch is het ergens terug moet komen in de lijnen als hij het meegekregen heeft, lijkt mij?
Daarmee hopen we nog steeds dat hij haar krijgt op de Carnibest als dat niet zo zal zijn verwachten we ook inderdaad dat het aan hem zelf ligt.
Door Erna
#37436
Misschien heel dom hoor want ik weet niets van langhaar weimaraners (wel van kortharen overigens maar das weer wat anders).

Als er uit 2 kortharen een langhaar geboren wordt dan kan er uit 2 langharen ook een korthaar geboren worden toch?
Bo-Ghy ziet eruit als een korthaar met een beetje te lang haar hier en daar.

Was het ook niet zo dat de 2 varieteiten vroeger door elkaar gefokt werden??
Door Lara
#37437
Het korthaar gen is dominanter over Langhaar dus zou het korthaar erin zitten is de hond zelf korthaar.
De korthaar kan dan wel als die het gen voor langhaar draagt langhaar voortbrengen, maar een langhaar dus geen korthaar.

En vroeger werden ze inderdaad door elkaar gefokt, in sommige landen nog.

Voorbeeld is Vidar, Langhaar moeder, Korthaar vader. Er is een grote kans dat hij het gen draagt voor Langhaar, maar is zelf dus korthaar ;)

Hier in Nederland doen ze het niet meer en in Duitsland nog alleen in hoge uitzondering.
Door Lara
#37579
Nou na de eerste dag zijn dus de hopen al aanzienlijk minder geworden, ook kunnen we onmiddelijk merken dat er veel minder gedronken wordt.

Met Vidar zijn we (zoals is te lezen in "JA HOOR, uitgekotst) het dus langzaam aan het opbouwen.
Met toch een deeltje brokken erdoor blijft het dus wel binnen.
Door Lizzy
#37585
Mmm, ik vind het raadselachtig, die kortere vacht van jouw hond! Heb je al oliëen aan de voeding toegevoegd?
Groetjes, Lizzy
Door Lara
#37593
Jep, we hebben al eens olieen toegevoegd aan zijn voer, o.a. olijfolie en zalmolie, zonder resultaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door