Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door senna
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik lid van jullie forum en ik heb al aardig wat rond zitten snuffelen. Mijn naam is Mirjam Dabekaussen en trotse bezitter van een 6 maanden oude zwarte labrador. Senna is een heel lief hondje, maar ik heb een probleempje met haar en dat is poep eten. Ik weet dat er hier al eens eerder over gesproken is. Senna eet niet haar eigen poep, maar poep van andere honden en dan alleen poep met een gelig kleurtje. Volgens mij heeft dit niets met een gedragprobleem te maken maar puur met haar voeding (althans zoals ik het nu zie).

Van alle kanten is mij geadviseerd om Senna op vers vlees te zetten (ze krijgt nu Leo brokken). Ik heb me er zo goed mogelijk in verdiept en ben terecht gekomen bij Carnibest en via Corine van Carnibest bij Ine waar ik het voer kan kopen.

Mijn vraag is nu de volgende. In de laatste tijd heb ik al een paar keer andere brokken geprobeerd. Daarom wil ik het nu heel erg voorzichtig aanpakken om Senna over te zetten naar vers vlees. Wie heeft er tips voor mij om dat zo goed mogelijk te doen. In eerste instantie wil ik haar alleen vers vlees in het weekend geven. Wat moet ik buiten Carnibest nog extra geven of is Carnibest op zich voldoende.

Ter info, Senna is erg rank van postuur. Ze is 6 maanden maar weegt pas 14 kilo. Toch is ze door de dierenartsen die ik bezocht heb helemaal ok bevonden (gelukkig).

Misschien is dit al een keer behandeld, sorry daarvoor dan ik kon het niet vinden.

Dank alvast aan iedereen die hierop een antwoord kan geven.
Door Janet
Als je van plan bent om alleen nog maar vers te geven, kun je haar best cold turkey overzetten. Ze kan last krijgen van ontgiftingsverschijnselen (doffe vacht, extra haaruitval, diarree, 'rare' geurtjes etc). Niet van schrikken, het lichaam van Senna werkt dan alle overbodige stoffen het lichaam uit.
Door sylvia
Hoi Mirjam als je het voorzichtig aan wil doen met alleen het weekend vers omdat je al een paar keer van brok bent gewisseld,niet doen.Gewoon in 1 x over,dat is geen probleem.Het ontgiften hoeft niet maar kan wel,je hond is nog jong dus waarschijnlijk valt het wel mee.
Carnibest is gewoon een komplete voeding en je hoeft er niets bij te geven.
Door qyan
hoi mirjam,
toen qyan als jong pupje net bij de fokker vandaan nog 6 dagen brok en 1 dag vers kreeg, werd ook hier poep gegeten!
uiteindelijk ben ik toen eerst ene tijdje alleen vers gana voeren, maar dat verkooppunt was zo verschrikkelijk duur dat dat gewoon niet haalbaar was. ben toendertijd naar 3 dagen brok en 4 dagen vers gegaan.
het poep eten ging niet meteen over, maar na 1,5 maand waren we goed opweg.
qyan staat nu al enkele manaden helemaal op vers, vraag me niet hoeveel, want ben echt de tel kwijt, maar er wordt en geen gras en gene poep meer gegeten!
qyan krijgt nu sinds een maand of 2 carnibest natuurmix en dit is gewoon ene complete voeding! waar je niets aan toe hoeft te voegen.
heb hier ene hond die verschrikkelijke maag/darm problemen heeft gehad en die ik tegen beter weten in in 1x over heb gezet op carnibest.
voerde al wel een ander merk vers, maar qyan kan heel slecht tegen omschakelen van voer.
desondanks is het cold turkey over zetten toch redelijk goed verlopen.

kijk anders ook ff op www.carnibest.nl
op de site staat ok beschreven hoe je je hond het beste over kunt zetten en anders mail je ff met corine van carnibest. als er 1 je kan adviseren is zij het wel.

succes.

gr wendy
Door senna
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga dit weekend van start, maar omdat ik de hele week werk en Senna met mij naar kantoor gaat houd ik het even op alleen de weekenden. Zodra de Kerstvakantie aanbreekt wil ik haar dan helemaal overzetten.
Ik ben namelijk een beetje bang dat ze er in eerste instantie van aan de diaree zal raken en dat is lastig als ze bij mij op kantoor ligt.

Als jullie toch van mening zijn dat ik het beter in een keer kan doen, laat het me zeker weten.

Groetjes

Mirjam en een poot van Senna
Door sylvia
Als je hond gewoon een gezonde hond is zonder zwakke darmen zie ik geen reden waarom hij aan de diaree zou moeten gaan,zet hem anders op vrijdag over dan zie je het vanzelf,zou hij er wel van aan de diaree gaan lijkt het me ook niks om dit ieder weekend te doen,dan beter wachten dat je hem in de kerst over zet.Dus ik zou gewoon op een vrijdag overgaan en dan gewoon helemaal op vers.
Door senna
Goed idee!! :)
Beetje dom dat ik dat zelf niet kon bedenken :-[.

Groetjes

Door SemBo
Mijn pup van 12 weken heb ik vorige week in 1 keer helemaal overgezet op vers (Carnibest). Ze heeft geen last van diaree gehad dus het kan wel...Ook mijn andere hond van 9 maanden is zonder problemen overgegaan. succes!
Door sylvia
[quote="senna"]
Goed idee!! :)
Beetje dom dat ik dat zelf niet kon bedenken :-[.

Groetjes

[/quote]
Welnee niks dom,vaak als je er even teveel mee bezig bent ga je te moeilijk denken,maar dat breien we hier wel weer recht ;D ;D ;D
Door ine
Mirjam, je hond is pas 6 mnd en weegt nog weinig, misschien toch maar met +/- 700gr. beginnen!
Je zult vanzelf zien, of je meer of minder moet gaan geven!
Heel veel succes en heb je vragen, direct ermee komen hoor!! ;)
Door Mister T
hoi Senna,wat goed dat je cb gaat geven!!!!!!!!
Dat zal jouw kanjer wel bevallen ;D en wat dat ranke betreft,maak je daar niet druk om,mijn blonde boef van nu 2 jaar is ook rank en mijn da noemt hem gestroomlijnt ;D maar dat komt ook helemaal goed met versvlees!!!!!
Timber is altijd zeer mager geweest,niks mis mee maar gewoon ieletjes toen 1 2 3 op versvlees,hij was toen ongeveer 6 mnd en niks aan de hand hoor,niks geen diaree oid!!!!!!!!!!!!Hij begint nu een beetje body te krijgen(vraag maar aan Ine) de ene lab is de andere nou éénmaal niet ;)
Succes!!!!!!!!!!!!!
Door senna
Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik ben helemaal klaar om te starten (Hopenlijk Senna ook ;).
Ine, als het ons bevalt dan hoor je dat vanzelf omdat dan de telefoon weer bij je overgaat en we je weer vragen of we langs mogen komen om voorraad te halen. (Overigens heel erg bedankt dat we gisteren bij je langs konden komen).

Natuurlijk heb ik nog meer vraagjes.
Mag je Carnibest geven en dit afwisselen met een dag Rodi? Ik vraag dit omdat ik al Rodi had ingeslagen maar eigenlijk niet durfde te beginnen. Het zou zonde zijn om dit weg te moeten gooien.

En vuile pens? Mag dit ook de pens en het hart van Rodi zijn of moet dit echt vuile pens zijn?

Wanneer geef je pens en hart? Op dezelfde dag dat je vlees geeft of kan dit niet samen? Ik heb wel met zoeken op "vuile pens" gezocht maar kwam daar niet helemaal uit.

Als jullie me hier nog antwoord op willen geven ben ik jullie heel erg dankbaar en dan ben ik er ook echt klaar voor.

Bedankt voor het antwoorden.

Door ine
senna schreef: Mag je Carnibest geven en dit afwisselen met een dag Rodi? Ik vraag dit omdat ik al Rodi had ingeslagen maar eigenlijk niet durfde te beginnen. Het zou zonde zijn om dit weg te moeten gooien.
Natuurlijk kun je ook rodi geven, vlees is vlees! Misschien best even makkelijk zelfs, je neemt de helft van een carnibestverpakking en 2 schijven rodi! Zo zit je mooi op 7 ons.
Als je verder leest op het forum, zul je zien, dat een ieder wat anders geeft! Dit is soms ook, omdat het niet te verkrijegen is, of door te weinig opslagruimte. In Rodi zit ook calcium, maar geen natuurlijke van bot, zoals bij Carnibest Maar afwisselen is geen bezwaar!
En vuile pens? Mag dit ook de pens en het hart van Rodi zijn of moet dit echt vuile pens zijn?

Wanneer geef je pens en hart? Op dezelfde dag dat je vlees geeft of kan dit niet samen? Ik heb wel met zoeken op "vuile pens" gezocht maar kwam daar niet helemaal uit.
Pens mag je ook geven, maar wel op de dagen, dat je kompleet vers geeft. Als Senna goed aan het vlees gewend is, kun je best eens een dag alleen pens geven en kan ze, voor de calsium, er een botje bij krijgen of gemalen eierschaal! Over het botten geven, kun je lezen in de Bibliotheek van dit forum!
Vlees en pens kan dus altijd op dezelfde dag gegeven worden, alleen bij brok zien we liever, dat er 8 uur tussen vlees en brok zit!
De vuile pens van rodi kun je gewoon geven, maar als je diepvriesruimte hebt, dan kun je hier in Roermond ook vuile pens kopen, bij de Wico aan het Maalbroek! Is verkrijgbaar, gemalen of in lappen ter grote van een vaatdoekje. Gemalen in pondsverpakking, de lappen in kiloverpakking.
Kijk ook eens bij de menu's van anderen, dan kun je wat ideetjes opdoen om zelf eens wat klaar te maken!! :)

Ik hoop, dat je hier iets aan hebt en kom maar met de volgende vragen!! ;)
Als Senna wat vreemd kijkt naar het vlees en ze wil er niet van eten, doe er dan een scheutje gekookt water over en roer dat wat door!
Succes!
Door senna
Natuurlijk kun je ook rodi geven, vlees is vlees! Misschien best even makkelijk zelfs, je neemt de helft van een carnibestverpakking en 2 schijven rodi! Zo zit je mooi op 7 ons. [quote schreef:
Bedoel je dan dat ik 500 gram Carnibest geef en 2 plakken Rodi of bedoel je dat ik in totaal 700 gram Carnibest of 700 gram Rodi voer? Is me even niet helemaal duidelijk.
De vuile pens van rodi kun je gewoon geven, maar als je diepvriesruimte hebt, dan kun je hier in Roermond ook vuile pens kopen, bij de Wico aan het Maalbroek! Is verkrijgbaar, gemalen of in lappen ter grote van een vaatdoekje. Gemalen in pondsverpakking, de lappen in kiloverpakking.

Ik hoop, dat je hier iets aan hebt en kom maar met de volgende vragen!! ;)
Als Senna wat vreemd kijkt naar het vlees en ze wil er niet van eten, doe er dan een scheutje gekookt water over en roer dat wat door!

Je adresje hou ik in het achterhoofd. Nu kan ik hier vuile pens kopen bij de dierenzaak, per pond verpakt.

En natuurlijk heb ik iets aan je antwoord.

Zijn er hier overigens nog meer mensen uit Limburg aanwezig?

Groetjes

Door ine
Wat ik bedoelde, over carnibest en rodi, is: Je kunt een pond carnibest (de helft van de verpakking)geven met daarbij 2 plakken rodi! Op die manier heb je geen weegschaal nodig! ;)
Natuurlijk mag je het ook apart geven.
Senna eet nog 3x per dag?
Dan kun je ook 's ochtends 2 plakken rodi geven en daarna 2x een half pond cb!
Het is maar net, wat jou het prettigst is!

En ja, er zijn meerdere mensen uit Limburg hier op het forum, alleen weet ik de namen niet allemaal! Maar iemand in de buurt van Maastricht, maar ook uit de omgeving van Venray! Het is redelijk verdeeld dus! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door