Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen ben ik lid van jullie forum en ik heb al aardig wat rond zitten snuffelen. Mijn naam is Mirjam Dabekaussen en trotse bezitter van een 6 maanden oude zwarte labrador. Senna is een heel lief hondje, maar ik heb een probleempje met haar en dat is poep eten. Ik weet dat er hier al eens eerder over gesproken is. Senna eet niet haar eigen poep, maar poep van andere honden en dan alleen poep met een gelig kleurtje. Volgens mij heeft dit niets met een gedragprobleem te maken maar puur met haar voeding (althans zoals ik het nu zie).
Van alle kanten is mij geadviseerd om Senna op vers vlees te zetten (ze krijgt nu Leo brokken). Ik heb me er zo goed mogelijk in verdiept en ben terecht gekomen bij Carnibest en via Corine van Carnibest bij Ine waar ik het voer kan kopen.
Mijn vraag is nu de volgende. In de laatste tijd heb ik al een paar keer andere brokken geprobeerd. Daarom wil ik het nu heel erg voorzichtig aanpakken om Senna over te zetten naar vers vlees. Wie heeft er tips voor mij om dat zo goed mogelijk te doen. In eerste instantie wil ik haar alleen vers vlees in het weekend geven. Wat moet ik buiten Carnibest nog extra geven of is Carnibest op zich voldoende.
Ter info, Senna is erg rank van postuur. Ze is 6 maanden maar weegt pas 14 kilo. Toch is ze door de dierenartsen die ik bezocht heb helemaal ok bevonden (gelukkig).
Misschien is dit al een keer behandeld, sorry daarvoor dan ik kon het niet vinden.
Dank alvast aan iedereen die hierop een antwoord kan geven.