Moderator: eelke
faya schreef: ↑zo 13 apr 2025, 17:53 waarschijnlijk staat het toch ergens maar ik kan het niet vinden. Wel BARF info maar niet voor KVV. Ik voer lotgering, Dogmeat, Kivo afwisselend, meer dan 5 diersoorten in week en ook vis. Wat moet ik bij drachtige en zogende teef nog extra doen. Net als bij barf: eitje, koolhydraten: zoete aardappel, pompoen, geweekte havervlokken, geitenmelk vorige keren wel gedaan maar niet helemaal tevreden over, denk dat dit voor diaree zorgde.Een teef heeft op een bepaald moment (en zeker ook tijdens het zogen) wel koolhydraat nodig. Ik denk dat je het beste even uit kunt zoeken waar je hond dan wel/geen diarree van krijgt. Je zou ook zilvervliesrijst nog kunnen proberen. Als dat goed gaat, hoef je de rest niet te geven. De geitenmelk is meer ter ondersteuning tijdens het zogen. Een teef heeft veel vocht nodig in die weken. Als je liever iets anders geeft dat ze goed drinkt: is dat natuurlijk ook prima.
faya schreef: ↑wo 16 apr 2025, 10:56 Dank je Lizzy. Heb toevallig net zilvervliesrijst gekookt, kijken wat ze daarmee doet. Uitgerekend 30 april vanaf eisprong. Na bevalling dus zeker de eitjes ( mogen er meer dan 2 in de week eigenlijk? ) Zoektocht naar eiwitten in zuivelproducten ipv geitenmelk, in Skyr zit ook veel en hoorde ook dat in jonge kaas veel calcium zit ( vriendin gaf dit tijdens laatste bevalling`). Zoete aardappel en pompoen toch ook goede groentes om te geven ( niet alleen voor de koolhydraten? ). Naast KVV ook nog wat botwerk geven in de vorm van eendennekken, kippennekken, kipkarkas - ik bedoel na bevalling omdat hier dus ook nog weer extra calcium en eiwit inzit?Nou, ik denk dat 2 eitjes wel genoeg is per week. De schil mag je ook geven. Je kunt dat tussen je vingers fijn wrijven en door de KVV gooien. Extra calcium. Extra calcium niet tijdens de dracht maar alleen na de bevalling. De calcium in zuivel is eigenlijk slecht opneembaar dus ik zou het lekker bij vleesbotten/KVV houden!