Fredem schreef: ↑wo 22 jan 2025, 22:58
Bedankt voor de reacties, hierdoor hebben we eindelijk de stap genomen en de eerste rollen KVV in huis. Morgen gaan ze hun eerste portie krijgen en we kijken ernaar uit hoe er op gereageerd wordt.
We zullen zien wat met plezier gegeten wordt en welke soort minder in de smaak valt, er zal dus nog wel iets aan het menu veranderen. We hebben naast wat er in het menu staat nog wel 3 soorten gekocht alleen vraag ik me nu een beetje af of we dan niet teveel wisselen met de soorten vlees.
Je kunt nooit teveel wisselen van soorten vlees! Echt niet! Hier krijgen ze vrijwel iedere dag wat anders, 7 dagen per week.
Vis willen we geven door 1 keer per week wilde zalm te geven, daar heb ik op dit forum over gelezen. Het is me alleen niet helemaal duidelijk of je dit als 1 maaltijd geeft of als extra. Ook als je denkt dat we meer vis aan het menu toe moeten voegen hoor ik het graag.
Je kunt 1 keer per week een rol KVV met vis geven. Je kunt 1 keer per week een rol KVV met alleen vis geven. Je kunt ook 1 keer per week zelf wat zalm toevoegen. Het mooiste is wanneer je zelf
wilde zalm toevoegt aan het menu, dus als extraatje. Of KVV geeft met wilde vis erin. Want gekweekte zalm.... Ja hoe ga ik dit subtiel zeggen? Is gewoon rotzooi.
Nogmaals dank voor de reacties en ik krijg graag meer advies en tips om een zo compleet mogelijk menu te krijgen.
Groetjes
Ik vind persoonlijk dat je iedere dag groenten aan je KVV moet toevoegen. Ik vind een menu zonder groenten gewoon niet OK. Ik lees wel dat je groenten gaat toevoegen dus volgens mij komt het wel goed. Ook in groenten zoveel mogelijk afwisselen. Ik lees wel eens dat mensen elke dag boontjes geven, maar dat is dus echt niet de bedoeling. Afwisselen, liefst ook met veel bladgroenten. Dus waterkers, andijvie, witlof, paksoi, spinazie en ook courgette, pompoen, groentenkiemen zoals broccoli, en ook broccoli, stukje bloemkool, bietjes, pastinaak, wortel, boerenkool, etc. etc. Je kunt dit stomen/koken of je kun een mix maken van rauwe gepureerde groenten en dat in porties invriezen. Net wat jij handig vindt.
Verder zou ik zelf ook een paar dagen per week een snuf zeewier geven. Voor jodium. Nou, wilde zalm dus voor de vitamine D. En verder zou je altijd wat noten, pitten en zaden kunnen geven, gemalen of fijn gestapt in een vijzel. Hoeft niet iedere dag, maar zeg 2 dagen per week. Oh, geen macademia, die zijn giftig. Ook geen gezouten of gebakken noten. Ze moeten echt rauw zijn. En denk dan aan pompoenpitten, chiazaadjes (die kun je heel geven, hoef je niet fijn te stampen) en bijv. hazelnootjes en walnoten. Ik geef zelf heel soms gekiemde zonnebloempitten. Niet helemaal tof want het bevat ook omega 6 vetzuren. Maar ik geef het voor de vitamine E. Is allemaal geen must maar wel lekker en het geeft altijd weer extra voedingsstoffen.