Ollie is vorige week 2 jaar geworden.
In de afgelopen 2 jaar zijn we eigenlijk steeds aan het stoeien met zijn voeding.
Ik heb al van alles gevoerd waaronder ook kvv, maar nadat Ollie hier behoorlijk van aan bleek te komen (hij is gecastreerd) en ook nog een vitamine tekort bleek te hebben ben ik op advies van de dierenarts brokken gaan geven. Het probleem hierbij is echter dat Ollie niet graag brokken eet en dat alleen de hypoallergeen van RC er goed in ging. Helaas is dit nou net een brok die ik niet graag wil voeren. Na de brok hebben we een tijd Butternut gevoerd, maar dit wordt steeds duurder en Ollie ging het ook steeds slechter eten. Nu weer brok, graanvrij met een hoog vlees percentage. De eerste 3 dagen werd het goed gegeten en nu weer bijna niet. Ook heeft hij best veel ontlasting zo’n 4 a 5 keer per dag op deze brok. Geen idee of dat komt door de overschakeling of iets anders?
Maar goed ik overweeg dus weer kvv alleen wil ik me nu iets beter voorbereiden, dus heb ik een aantal vragen.
- Ollie weegt nu bijna 6 kilo maar zijn streefgewicht is tussen de 5 en 5,2 kilo. Als ik het goed heb uitgerekend zou ik dus moeten beginnen met zo’n 200 gram kvv per dag?
- Ik zou graag zelf groenten toevoegen. Hoeveel zou hij dan per dag mogen hebben? Trek je dit dan af van de hoeveelheid vlees of is het extra?
- Hoe vaak zou ik vette vis toe moeten voegen? En hoeveel dan? Welke soorten? Gaat dit dan ook van de hoeveelheid vlees af of komt het er extra bij?
- Hoe zit het met ei?
- Het liefste geef ik zonder premix, maar wat moet ik er dan aan supplementen bij geven om te zorgen dat er geen tekorten ontstaan?
- Tips voor merken met verpakkingen van 200 gram?
- Ollie kan niet goed tegen kip.
- Andere belangrijke dingen die ik moet weten?
Groetjes Marjolein