Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nonnie80
#3470949
Hallo allemaal,

We hebben een pup van 8 weken met Giardia. Ze is heel erg ziek geweest waardoor het echt kantje boord was. Ik heb allerlei adviezen van Lizzy gekregen over supplementen, die we gaan opvolgen.
Ook willen we haar overzetten op KVV met gevogelte en vis zonder premix.

Er zijn heel veel verschillende merken, maar ik ben benieuwd over welk merk jullie tevreden zijn met deze smaken. Ik weet dat het per dier verschillend is en dat je daar naar moet kijken, maar omdat er zoveel merken zijn was ik nieuwsgierig of er misschien ergens een voorkeur is bij meerdere mensen om een beetje een richting te hebben.
Gebruikersavatar
Door pike
#3470963
Mijn voorkeur ging uit naar kvv van Kiezebrink, Tammenga, Alroda puur. Let wel op met wildsoorten, die bevatten meer calcium (>1%) en kunnen voor (te) harde ontlasting zorgen.
Wat vis betreft vind ik kvv in het algemeen een erg slappe en plakkerige prak. Ik gaf in plaats daarvan hele visjes (rauwe haring, sardien, sprot). Die zijn los ingevroren, per kg verkrijgbaar. Ze zijn klein en zacht en ook door een kvv-etende hond goed te eten en te verteren.
Succes met de pup!
Door nonnie80
#3470981
pike schreef: zo 28 apr 2024, 21:56 Mijn voorkeur ging uit naar kvv van Kiezebrink, Tammenga, Alroda puur. Let wel op met wildsoorten, die bevatten meer calcium (>1%) en kunnen voor (te) harde ontlasting zorgen.
Wat vis betreft vind ik kvv in het algemeen een erg slappe en plakkerige prak. Ik gaf in plaats daarvan hele visjes (rauwe haring, sardien, sprot). Die zijn los ingevroren, per kg verkrijgbaar. Ze zijn klein en zacht en ook door een kvv-etende hond goed te eten en te verteren.
Succes met de pup!
Dank je wel voor je reactie.

Op advies van Lizzy geven we geen roodvlees omdat Giardia daar het goed op schijnt te doen. Die plakkerige zooi herken ik inderdaad. Onze andere hond wilde dat nooit eten en daar was ik altijd erg blij mee :)
Kan ik een pup met darmproblemen gewoon vis eten? Want dan is dat een betere oplossing dan de visprak inderdaad.

Weet jij dat wellicht ook? Ik moet enkelvoudig zonder premix hebben. Nu zit er in vlees altijd vitaminen en mineralen maar ik raak er een beetje van in de war. Bij de merken staan soms de vitaminen en mineralen wel vernoemd en soms niet. Als er vitaminen en minerealen inzitten vanuit een een Premix, moet dit er dan altijd specifiek op staan?
Door Lizzy
#3471015
nonnie80 schreef: ma 29 apr 2024, 11:21 Dank je wel voor je reactie.

Op advies van Lizzy geven we geen roodvlees omdat Giardia daar het goed op schijnt te doen. Die plakkerige zooi herken ik inderdaad. Onze andere hond wilde dat nooit eten en daar was ik altijd erg blij mee :)
Kan ik een pup met darmproblemen gewoon vis eten? Want dan is dat een betere oplossing dan de visprak inderdaad.

Weet jij dat wellicht ook? Ik moet enkelvoudig zonder premix hebben. Nu zit er in vlees altijd vitaminen en mineralen maar ik raak er een beetje van in de war. Bij de merken staan soms de vitaminen en mineralen wel vernoemd en soms niet. Als er vitaminen en minerealen inzitten vanuit een een Premix, moet dit er dan altijd specifiek op staan?
Ik reageer ook maar even. Vis hoeft op dit moment niet hoor. Maar er bestaan wel KVV's met witvis en gemiddeld genomen krijgen honden daar geen slappe ontlasting van. Wel van vette vis zoals haring, makreel, zalm. Dat zou ik nu, met een hond die zo ziek is geweest, inderdaad even niet geven. Want een hele vis geef je beter rauw en ik had al in een ander topic uitgelegd dat ik rauw nu sowieso geen fijn plan vind. Dogmeat verkoopt wel een KVV met witvis trouwens:

https://geusdiervoeding.nl/product-cate ... ype=witvis

Ik vind KB Raw een fijn merk. De eend daarvan is een fijne KVV. De fazant ook. De kalkoen en kip ook. De kwartel ook.

Het is overigens niet de bedoeling dat je tot in de lengte van dagen KVV zonder rood vlees blijft voeren hoor. Zodra de Giardia weg is (en ik ga er gewoon vanuit dat je met de bommen die je erin gooit bij je pup, tegen de Giardia (Metrobactin + Panacur) zij er zo meteen gewoon in 1 keer vanaf is), ga je ook andere vleessoorten voeren.

Ik vind Tammenga ook echt een fijne KVV. En Bandit is veruit de mooiste maar die kun je niet voeren nu, want daar zit rijst in. En rood vlees. Maar voor de toekomst: een echte aanrader.
Door nonnie80
#3471024
Lizzy schreef: di 30 apr 2024, 07:50 Ik reageer ook maar even. Vis hoeft op dit moment niet hoor. Maar er bestaan wel KVV's met witvis en gemiddeld genomen krijgen honden daar geen slappe ontlasting van. Wel van vette vis zoals haring, makreel, zalm. Dat zou ik nu, met een hond die zo ziek is geweest, inderdaad even niet geven. Want een hele vis geef je beter rauw en ik had al in een ander topic uitgelegd dat ik rauw nu sowieso geen fijn plan vind. Dogmeat verkoopt wel een KVV met witvis trouwens:

https://geusdiervoeding.nl/product-cate ... ype=witvis

Ik vind KB Raw een fijn merk. De eend daarvan is een fijne KVV. De fazant ook. De kalkoen en kip ook. De kwartel ook.

Het is overigens niet de bedoeling dat je tot in de lengte van dagen KVV zonder rood vlees blijft voeren hoor. Zodra de Giardia weg is (en ik ga er gewoon vanuit dat je met de bommen die je erin gooit bij je pup, tegen de Giardia (Metrobactin + Panacur) zij er zo meteen gewoon in 1 keer vanaf is), ga je ook andere vleessoorten voeren.

Ik vind Tammenga ook echt een fijne KVV. En Bandit is veruit de mooiste maar die kun je niet voeren nu, want daar zit rijst in. En rood vlees. Maar voor de toekomst: een echte aanrader.
Toevallig heb ik gisteren KB Raw gekocht, dus we gaan vandaag beginnen met de opbouw naar KVV.

Ik wist inderdaad dat we straks ook andere vleessoorten bij gaan geven 😀
Bandit verkopen ze hier in het dorp volgens mij dus ik zal daar (later) naar gaan kijken.

Ik hoop zo dat ze eraf komt. Ik lees meer negatieve verhalen dan positieve dus vind het best spannend.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3471026
Lizzy schreef: di 30 apr 2024, 07:50 Ik reageer ook maar even. Vis hoeft op dit moment niet hoor. Maar er bestaan wel KVV's met witvis en gemiddeld genomen krijgen honden daar geen slappe ontlasting van. Wel van vette vis zoals haring, makreel, zalm. Dat zou ik nu, met een hond die zo ziek is geweest, inderdaad even niet geven. Want een hele vis geef je beter rauw en ik had al in een ander topic uitgelegd dat ik rauw nu sowieso geen fijn plan vind. Dogmeat verkoopt wel een KVV met witvis trouwens:

https://geusdiervoeding.nl/product-cate ... ype=witvis

Ik vind KB Raw een fijn merk. De eend daarvan is een fijne KVV. De fazant ook. De kalkoen en kip ook. De kwartel ook.

Het is overigens niet de bedoeling dat je tot in de lengte van dagen KVV zonder rood vlees blijft voeren hoor. Zodra de Giardia weg is (en ik ga er gewoon vanuit dat je met de bommen die je erin gooit bij je pup, tegen de Giardia (Metrobactin + Panacur) zij er zo meteen gewoon in 1 keer vanaf is), ga je ook andere vleessoorten voeren.

Ik vind Tammenga ook echt een fijne KVV. En Bandit is veruit de mooiste maar die kun je niet voeren nu, want daar zit rijst in. En rood vlees. Maar voor de toekomst: een echte aanrader.
Ik zou daar niet zomaar vanuit gaan, dat het weg is. Zeker 2 kuren geven en dan nog...
Die kuren zijn zo kort.
Soms helpt enkel een langdurige kuur van vb giardex of iets gelijkaardigs.
Maar goed, je kan wel hopen en erna kijken wat het zegt.
Door nonnie80
#3471027
pearlsofpassion schreef: di 30 apr 2024, 09:44 Ik zou daar niet zomaar vanuit gaan, dat het weg is. Zeker 2 kuren geven en dan nog...
Die kuren zijn zo kort.
Soms helpt enkel een langdurige kuur van vb giardex of iets gelijkaardigs.
Maar goed, je kan wel hopen en erna kijken wat het zegt.
Ik heb op advies van Lizzy een heel pretpakket met supplementen gekocht dus die gaan we geven. Misschien zei ik het een beetje kort door de bocht ;D

We zijn nu begonnen met overstap van brok naar kvv en vandaag en maandag komen er allerlei ondersteunende supplementen binnen. De kuur zit nu in de stopweek en dan doen we nog een keer 5 dagen panacur.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door