Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3468708
Beste allemaal.
Nu onze hond ouder begint te worden wordt het ook zichtbaar dat spiermassa afneemt. Dat is een proces dat natuurlijk niet te stoppen is.
Ze krijgt alleen vers vlees en natuurlijke snacks zoals luchtpijp, runderwang, etc.
We vroegen ons af of er naast alles wat ze nu krijgt iets is dat we kunnen gaan geven om de afname van spiermassa zo langzaam mogelijk te laten gaan?
Nu ze ouder wordt wordt bv de opname van eiwitten steeds minder terwijl dat juist ook is wat ze nodig heeft.
Hebben jullie tips? Dank alvast!
#3468714
Ja lastig he... Voldoende beweging, voldoende kwalitatief goed eiwit (en de gemiddelde KVV bevat ruim voldoende eiwit - ik vind echter dat sommige KVV's wel erg veel vellen en lellen bevatten dus persoonlijk vind ik niet ieder merk top) zijn natuurlijk prioriteit 1. Ik zou eigenlijk niks weten te bedenken behalve een spier support supplement. Phytonics heeft dat in het assortiment.
#3468718
Beweging krijgt ze voldoende, iedere dag eenmaal 1-1,5 uur en daarnaast nog 2-3 keer 20-40 minuten.
Daarnaast krijgt ze goed vlees, we geven Tammenga.
Ik heb even op de site van Phytonics gekeken. Dat zijn -voor zover ik zie- alleen herstelbevorderende supplementen. Ik was op zoek naar supplementen die samen met de normale voeding de eiwit opname optimaal maken. Maar je hebt gelijk denk ik, vers vlees bevat flink wat goed opneembare eiwitten. Misschien is dat al het beste dat we voor haar kunnen doen wat betreft het minimaliseren van afbraak van spiermassa.
#3468741
https://www.phytonicsmed.com/phytonics/ ... port-800-g

Qua Phytonics deel ik je mening toch niet helemaal en ik vind dat het wel degelijk ingezet kan worden bij spierbevordering (die van hond en paard zijn hetzelfde).

"Bevordert de spierstofwisseling. Ondersteunt herstel na training en na sportprestaties. Voor meer kracht. Stimuleert de spiergroei/-massa in combinatie met training. Helpt prestaties te verbeteren".

Beweging is ruim voldoende ja! Wow, dat is veel. En Tammenga is een mooie KVV. Dus daar hoef je het niet in te zoeken nee.
#3468760
Oké, dank nog voor de reactie. Ik ga er serieus naar kijken, ik lees inderdaad op andere sites ook dat het ook ter ondersteuning is voor oudere honden.
En wat betreft die beweging, dat is het voordele van het wonen in het mooie Montferland. De bossen zijn hier om de hoek. ;-)
Nogmaals dank voor de reactie en de info!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door